Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک کارشناس علوم قرآنی گفت: لشکرعمربن سعد با افراد قبیله بنی اسد در بین راه درگیر شدند و این دیگری بی‌نتیجه سبب شد تا مردان قبیله بنی اسد عقب‌نشینی کنند و از مهلکه بگریزند آن‌ها پیش قبیله خود بازگشتند و شبانه از ترس حمله عمر بن سعد از منطقه خارج شدند. تاریخ انتشار: 07:00 - 15 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۷۳۸۰

یدالله بهتاش کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون حوادث روز ششم ماه مبارک رمضان در کربلا گفت: در روز ششم ماه محرم «حبیب بن مظاهر» نام یکی از یاران با وفای امام حسین (ع) بود، وی هنگامی‌ که تعداد سپاهیان دشمن را در مقابل سپاه سیدالشهدا (ع) دید به خدمت امام حسین (ع) آمد و از ایشان درخواست کرد تا به نزد قبیله‌ای به نام قبیله بنی اسد که در نزدیکی کاروان کربلا حضور داشتند برود و آنان را برای مقابله با لشکر عبیدالله به همراه با کاروان کربلا دعوت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین رابطه ادامه داد: حبیب بن مظاهر شبانه کاروان را ترک کرد و به‌سوی قوم بنی اسد راهی شد و هنگامی‌که به آن‌ها رسید با سخنرانی مفصل جایگاه سیدالشهدا (ع) را به آنان یادآوری کرد و آنان را برای پیوستن به لشکر امام حسین (ع) فراخواند، مردان بنی اسد پس از مدتی پذیرفتند و برای مقابله با عبیدالله به‌سوی لشکر سیدالشهدا (ع) راهی شدند، اما در میان آنان یک نفر خبر پیوستن مردان بنی اسد که تنها ۹۰ نفر بودند را به عمر بن سعد داد و وی سریعاً لشکری ۵۰۰ نفری را برای جلوگیری از پیوستن بنی اسد به‌سوی آنان ارسال کرد.

بهتاش در مورد درگیری بنی اسد با لشکرعمربن سعد ابراز کرد: لشکرعمربن سعد با افراد قبیله بنی اسد در بین راه درگیر شدند و این دیگری بی‌نتیجه سبب شد تا مردان قبیله بنی اسد عقب‌نشینی کنند و از مهلکه بگریزند آن‌ها پیش قبیله خود بازگشتند و شبانه از ترس حمله عمر بن سعد از منطقه خارج شدند.

وی افزود: حبیب ابن مظاهر پس‌ از این رویداد ماجرا را به امام حسین (ع) خبر داد، بدین ترتیب قبله بنی اسد نتوانستند به امام حسین (ع) بپیوندد. آن‌ها یک روز پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانشان برای به خاک سپردن بدن‌های مطهر اهل‌بیت (ع) به همراه زنان خود به محله حادثه آمدند.

بهتاش به نحو جذب شدن برخی از لشکریان امام حسین (ع) اشاره و ابراز کرد: افرادی مانند «زهیر بن قیر عثمانی» بودند که همراه با همسرش از زیارت خانه خدا در مکه باز می‌گشتند، امام حسین (ع) پیکی را به‌سوی وی فرستاد و از وی درخواست کرد تا برای صحبت با ایشان به‌سوی کاروان کربلا رهسپار شود.

وی افزود: «زهیر بن قیر عثمانی» هنگامی‌که این پیام را دریافت کرد بسیار متعجب شد، در ابتدا قصد پذیرفتن این دیدار را نداشت، اما هنگامی‌ که همسرش به وی یادآور شد که پسر رسول خدا (ص) از تو درخواستی دارد درست نیست تا این خواسته را اجابت نکنی، تصمیمش را تغییر داد و کاروان خود را ترک کرد و به دیدار امام حسین (ع) رفت، بررسی‌ها نشان می‌دهد گفتگو‌های امام حسین (ع) تأثیر فراوانی را بر زهیر گذاشت وی سراسیمه به کاروان برگشت و به همسرش گفت که دیگر در قید وی نباشد، زیرا به‌زودی به شهادت می‌رسد و پس از انجام برخی امور به‌سوی سیدالشهدا (ع) روانه شد.

بهتاش خاطرنشان کرد: همسرش بعد از شهادت زهیر از غلامشان خواست تا برود و زهیر را در کفن قرار دهد غلام رفت و با کفن بازگشت همسر زهیر دلیل انجام ندادن دستور را پرسید و غلام در پاسخ به وی گفت: هنگامی‌که به صحرای کربلا رسیدم تن سالار شهدا و یارانشان بدون کفن بود و خجالت کشیدم تا بدن زهیر را در کفن بپوشانم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سید الشهدا کربلا حبیب ابن مظاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس مدارگرد «مارس اکسپرس» از لشکر عنکبوت‌ها روی مریخ!

عکسی که مدارگرد «مارس اکسپرس» از منطقه‌ای در نزدیکی قطب جنوب مریخ ثبت کرده است، ویژگی‌هایی را روی سطح سیاره سرخ نشان می‌دهد که به عنکبوت شباهت دارند.

به گزارش ایسنا، ویژگی‌های فصلی و عنکبوت‌مانندی روی مریخ دیده شده‌اند که از میان شکاف‌های سطح آن سر برآورده‌اند.

به نقل از اسپیس، مدارگرد «مارس اکسپرس»(Mars Express) آژانس فضایی اروپا، عکس جدیدی را از ویژگی‌های کوچک و تاریک ثبت کرده است که به عنکبوت‌ شباهت دارند. این ویژگی‌ها ‌مانند گروهی عنکبوت به نظر می‌رسند که در منطقه‌ای از مریخ موسوم به «اینکا سیتی»(Inca City) واقع در نزدیکی قطب جنوب سیاره سرخ در حال حرکت هستند.

این پدیده زمانی ظاهر می‌شود که نور خورشید بهاری، لایه‌های دی‌اکسید کربن رسوب‌کرده در زمستان تاریک مریخ را گرم می‌کند. در بیانیه آژانس فضایی اروپا آمده است: یخ دی‌اکسید کربن در لایه زیرین به گاز تبدیل می‌شود. گاز جمع می‌شود و در نهایت به شکل یخ با ضخامت تا یک متر درمی‌آید.

گاز آزادشده، غبار تیره را از زمین زیرین خود به سمت بالا می‌برد و در نهایت گرد و غبار را وادار می‌کند تا پیش از نشستن روی سطح، مانند آب فوران‌کرده از یک آبفشان، از لایه‌های بالایی یخ پرتاب شود. این امر، ساختارهای ترک‌خورده و عنکبوت‌مانند را در اندازه ۴۵ متر تا یک کیلومتر ایجاد می‌کند.

اینکا سیتی که به طور رسمی با نام «آنگوستوس لابیرینتوس»(Angustus Labyrinthus) شناخته می‌شود، یک شبکه‌ خطی از برآمدگی‌ها را به نمایش می‌گذارد. مقامات آژانس فضایی اروپا در ادامه بیانیه گفتند: ما هنوز دقیقا مطمئن نیستیم که اینکا سیتی چگونه شکل گرفته است. ممکن است تپه‌های شنی به مرور زمان به سنگ تبدیل شده باشند. شاید موادی مانند ماگما یا ماسه از میان ورقه‌های شکسته سنگ مریخ نفوذ کرده باشند یا این که برآمدگی‌ها می‌توانند سازه‌های پیچ در پیچ مرتبط با یخچال‌ها باشند.

عکس جدید اینکا سیتی با «دوربین استریو وضوح بالا»(HRSC) مدارگرد مارس اکسپرس در ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ در طول فصل پاییز مریخ گرفته شده است. «سیستم تصویربرداری رنگی و استریو از سطح»(Cassis) نصب‌شده روی مدارگرد «اگزومارس»(ExoMars) آژانس فضایی اروپا نیز در روز چهارم اکتبر ۲۰۲۰ از همین ویژگی‌های عنکبوت‌مانند در نزدیکی قطب جنوب مریخ عکس گرفته بود. اعتدال بهاری بعدی در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۴ خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • عکس مدارگرد «مارس اکسپرس» از لشکر عنکبوت‌ها روی مریخ!
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟