Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:45:00 GMT

همایش شیرخوارگان حسینی در استان یزد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۸۱۱۴

همایش شیرخوارگان حسینی در استان یزد برگزار شد

مادران حاضر در این همایش در فضای معنوی در  حالی که برخی فرزندان خردسال خود را در آغوش و تعدادی بالای سر گرفته بودند به یاد طفل شش‌ماهه امام‌حسین (ع)، حضرت علی اصغر به عزاداری پرداختند.

مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع) به مرثیه خوانی پرداختند و سخنرانان به فلسفه قیام امام حسین (ع) و اهمیت ترویج فرهنگ عاشورا اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترویج ارزش‌های عاشورا و معرفی مظلومیت‌های سالار شهیدان امام حسین (ع) و علی‌اصغر (ع) از اهداف‌ اصلی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است .

این آیین جهانی از حدود ۱۷ سال پیش تاکنون در ایران و نزدیک به ۴۰ کشور جهان در چنین روزی برگزار می‌شود.

این مراسم در شهرستان یزد بنحو باشکوهی همراه با عزاداری و سخنرانی در حسینیه سید محمدآقا برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمدکاظم مدرسی امام جمعه محمدآباد یزد در این مراسم گفت: تربیت دینی فرزندان در گرو توسل و تمسک به دین و ارزش‌های معنوی است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری همایش شیرخوارگان نقش مهمی در ایجاد انس و الفت خردسالان با آموزه‌های دینی دارد.

سال گذشته همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۵۰ نقطه استان یزد برگزار شد. 

۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد شیرخوارگان حسینی امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین شاکری ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود 80 مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 146 مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی اظهار داشت: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.