Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، در خصوص ضرورت تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش به عنوان یک نیروی مجزا، اظهار داشت: تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش یک ضرورت عملیاتی دارد، اما به دلایل امنیتی نمی‌توانیم دلایل تغییر ساختار را اعلام کنیم. این اقدام بنا بر تدابیر صورت گرفت برای انجام بهتر مأموریت تشخیص داده شده که این تفکیک صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص جایگاه فعلی ایران اسلامی از لحاظ پدافند هوایی در سطح منطقه و جهان نیز گفت: ایران بالاترین سطح پدافند هوایی را در منطقه غرب آسیا دارد و توانسته خود را به عنوان یک قدرت برتر در حوزه پدافند هوایی در سطح جهان مطرح کند. البته این قدرت و توانمندی‌های دفاعی در حوزه دریایی، زمینی و دیگر حوزه‌ها نیز وجود دارد.

سیاری با اشاره به رونمایی و الحاق سامانه باور ۳۷۳ به نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: تا پیش از تولید باور ۳۷۳ تجهیزاتی در برد بلند نداشتیم، البته از سامانه‌های ۱۵ خرداد، سوم خرداد و همچنین سامانه تلاش استفاده می‌شود، اما باور ۳۷۳ یک سامانه پدافندی برد بلند و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی به دستاوردهای دفاعی، فنی و تخصصی بسیار پیشرفته ای دست یافته ایم، اما به فرموده فرماندهی معظم کل قوا به اینها بسنده نمی‌کنیم و می‌دانیم که علم و تکنولوژی در دنیا به سرعت رو به پیشرفت است و ما نیز حتماً باید به دنبال توسعه و پیشرفت متناسب با نیازهایمان باشیم.

وی با اشاره به اقدام شبکه پدافند هوایی در انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا، گفت: این اقدام نشان دهنده قدرت شبکه پدافند هوایی کشور بود و به خوبی مشخص کرد که با چه دقت و حساسیتی لحظه به لحظه آسمان کشورمان رصد می‌شود و چگونه پهپادی که وارد مرزهای هوایی کشورمان شده است را شکار می‌کنند. اینها نشان دهنده ظرفیت بالای دفاعی و بازدارندگی کشور است.

سیاری افزود: فرزندان ملت ایران در نیروهای مسلح همواره در حال رصد تحولات پیرامون کشور هستند به همین دلیل به محض عبور یک پرنده بسیار پیشرفته و رادار گریز آن را ردیابی و منهدم کردند.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرس در اندیشه تغییر ساختار مالکیت باشگاه رئال مادرید

رئیس باشگاه رئال مادرید به یک منظور خاص قصد اعمال تغییری بزرگ در اساسنامه این باشگاه را دارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه کنفیدنسیال؛ فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید بدون شک یکی از موفق‌ترین و باسابقه‌ترین رؤسا و دو دوره کاری او در سانتیاگو برنابئو، جزو بهترین ادوار تاریخ این باشگاه بوده است. تازه‌ترین دستاورد او بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بود که به عنوان میراثی ماندگار برای کهکشانی‌ها شناخته می‌شود اما او قصد دارد پیش از خروجش میراث‌های بزرگ دیگری هم به جا بگذارد.

پرس 77 ساله قصد دارد حداقل یک دوره دیگر به تصدی ریاست باشگاه رئال مادرید ادامه دهد و در عین حال در جستجوی گزینه‌هایی برای تقویت جایگاه مالی و حقوقی باشگاه است. از نظر پرس فروش 11 درصد از حق پخش تلویزیونی بازی‌های لالیگا برای 50 سال و تحرکات متنوع یوفا (در رأس آنها ممانعت از برگزاری سوپرلیگ اروپا) اقدامات تهاجمی و خصمانه علیه رئال مادرید بوده است که باشگاه باید با آنها مقابله کند. یکی از راهکارهای پرس برای این کار جذب سرمایه‌گذاران جدید است اما تجربه ناموفقی که برخی از تیم‌های لیگ برتری در انگلیس با فروش بخش از سهام خود به سرمایه‌گذاران خارجی داشته‌اند، رئیس رئالی‌ها را نگران باز شدن پای رؤسای نااهل به ساختار مدیریتی باشگاه می‌کند.

رئال مادرید از باسک برای فتح لالیگا خیز برداشت

از این رو پرس در حال بررسی دو گزینه است که یکی از آنها افزایش دامنه اختیارات اعضا و در عین حال مدرنیزه کردن ساختار باشگاه و حصول اطمینان از این موضوع است که یک نهاد یا سازمان خارجی نمی‌تواند بر باشگاه ادعای مالکیت داشته باشد. با این حال در این مقطع زمانی مشخص نیست که پرس دقیقاً در این حوزه چه برنامه‌هایی در سر دارد اما این می‌تواند به معنا تبدیل باشگاه رئال مادرید به یک شرکت خصوصی باشد که اعضای آن سهامدارانش تلقی می‌شوند.

راهکار دیگر می‌تواند با تغییر عمده در فوتبال اسپانیا همراه شود. پرس مدتی است که با مؤسسه حقوقی کلیفورد چنس و مؤسسه بانکی و سرمایه‌گذاری «کی‌کپیتال پارتنرز» وارد مذاکره شده است تا شرایط قرار دادن سهام باشگاه رئال مادرید در بورس را بررسی کند. در همین حال دو مؤسسه مالی بزرگ دیگر، جی‌پی مورگان و جان هان نیز از اهداف پرس مطلع شده‌اند و نیم نگاهی به اوضاع دارند. این راهکار دوم می‌تواند حتی به فروش 49.9 درصد از سهام باشگاه شود، یعنی درصدی که اجازه می‌دهد اعضای فعلی همچنان امور باشگاه را تحت کنترل داشته باشند.

انتخاب راهکار دوم می‌تواند تغییر شگرف در مدل مالکیت باشگاه رئال مادرید ایجاد کند و نقاط قوت و ضعف خودش را خواهد داشت. یکی از اصلی‌ترین ایراد‌های اجرای این راهکار بر هم خوردن تعادل در حق رای ذی‌نفعان باشگاه خواهد بود. در حال حاضر از نظر تئوری، هر یک از اعضای باشگاه به یک اندازه برای تصمیم‌گیری درباره آینده باشگاه حق رأی دارند اما ورود سرمایه‌گذاران خارجی این تعادل را برهم خواهد زد. به هر حال پرس برای اعمال این تغییرات در ساختار مدیریت باشگاه، باید آنها را در مجمع عمومی باشگاه به رای بگذارد هرچند در سال‌های اخیر به ندرت پیش آمده است که اعضای باشگاه با ایده‌هال او مخالفت کرده باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • پرس در اندیشه تغییر ساختار مالکیت باشگاه رئال مادرید
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق