Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@09:38:21 GMT

نامزدهای ریاست آژانس بین المللی انرژی اتمی مشخص شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۸۳۱۹

نامزدهای ریاست آژانس بین المللی انرژی اتمی مشخص شدند

به گزارش جماران؛ چهار نامزد برای ریاست آژانس بین المللی انرژی اتمی که وظیفه نظارت بر توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را بر عهده دارد اعلام آمادگی کردند.

به گزارش روزنامه بیزینس لایو، اسلواکی روز پنجشنبه «مارتا زیاکوا» را به عنوان آخرین کاندیدای ریاست آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) معرفی کرد.

«یوکیا آمانو» مدیرکل پیشین این آژانس در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امورخارجه اسلواکی، زیاکوا ۶۳ ساله را به دلیل داشتن تخصص در مسائل هسته ای به عنوان نامزد ریاست جدید آژانس بین المللی  انرژی اتمی معرفی کرد.

وی در حال حاضر رئیس سازمان تنظیم مقررات هسته ای اسلواکی است و دارای سابقه فعالیت در آژانس بین المللی انرژی اتمی می باشد.

یک منبع دیپلماتیک همچنین به خبرگزاری فرانسه گفت: «کرنل فروتا» دیپلمات رومانیایی دیگر نامزد پست ریاست آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

رافائل گروسی سفیر کنونی آرژانتین در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز برای پذیرش این سمت اعلام آمادگی کرده است.

«لاسینا زبرو» دبیر اجرایی سازمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که برای سمت مدیرکلی آژانس نامزد شده است.

زبرو از بورکینا فاسو به خبرگزاری فرانسه گفت: کشورم از من خواسته است که برای پذیرش این سمت نامزد شوم. 

مراحل انتصاب مدیرکل جدید آژانس به طور معمول حدود یک سال طول می کشد اما هیات مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشستی که پس از درگذشت آمانو برگزار کرد، موافقت خود را برای انتخاب رئیس جدید آژانس حداکثر تا ماه اکتبر اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آژانس بین المللی انرژی اتمی یوکیا آمانو قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود و از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست.

او افزود: گروسی در ایران دیدارهایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد و مطمئنیم این گفتگو کمک می کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شود و بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم. بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند و ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

کد خبر 848661 برچسب‌ها محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند