Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به لزوم استفاده از ابزار مناسب برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید گفت: فضای مجازی بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی شامگاه پنج شنبه در دورهمی پیشکسوتان، ایثارگران، بسیجیان جامعه پزشکی و بهداری رزمی استان مرکزی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی افتخارات و دستاوردهای ارزشمندی در دفاع مقدس کسب کردند گفت: به حق این عزیزان خدمات موثری در جبهه ها به رزمندگان ارائه کردند که باید برای جوانان بازگو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از ۱۳ اجلاسیه کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اجلاسیه جامعه پزشکی و بهداری رزم است افزود: آنچیزی که در کنگره به دنبال آن هستیم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید است و این وظیفه مهم پیشکسوتان است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه باید از روش های مناسبی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید استفاده شود گفت: هرکدام از پیشکسوتان دفاع مقدس کوله باری از خاطرات و تجربه ها هستند که امروز با روش ها و ابزار مناسبی باید به نسل جدید منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه باید دست در دست یکدیگر دهیم و نگذاریم فرهنگ دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود افزود: یکی از این روش ها انتقال چهره به چهره این فرهنگ است که به طور مثال در مطب ها می توان از هر فرصتی برای انتقال این فرهنگ استفاده کرد.

کریمی در این خصوص ادامه داد: باید برای این کار وقت بگذاریم چراکه این فرهنگ سرمایه ماست و باید با همه توان برای حفظ و تقویت آن تلاش کنیم.

وی یکی از عبرت های مهم عاشورا را مقاومت دانست و بیان داشت: آنچیزی که ما را در این چهل سال پیش برده تفکر مقاومت و ایستادگی بر روی ارزش هاست چرا که ما اهل مقاومت هستیم و «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» در پوست و گوشت ما رسوخ کرده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به تلاش های دشمن برای استحاله جوانان و نوجوانان عنوان کرد: دشمن امروز در فضای مجازی از هر شگردی برای ضربه زدن به شهدا و خانواده های معظم آنها استفاده می کند و لذا استفاده از ابزارات مناسب برای انتقال این فرهنگ غنی در اینجا اهمیت پیدا می کند.

وی خاطر نشان کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی و اجلاسیه های تخصصی باید شرایطی ایجاد شود تا همه بتوانند از فرهنگ دفاع مقدس بهره مند شوند چراکه نسخه شفا بخش مشکلات کشور بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

اجرای برنامه های محرومیت زدایی با حضور پزشکان در مناطق حاشیه نشین

محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس اجلاسیه جامعه پزشکی و بهداری رزمی در این نیز جلسه گفت: هدف از برگزاری اجلاسیه جامعه پزشکی و بهداری رزم که در ذیل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی برگزار می شود انتقال پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جدید و زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای جامعه پزشکی است.

وی با بیان اینکه امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت مهمی است افزود: اجلاسیه جامعه پزشکی فرصتی مناسب شد برای برگزاری ده ها برنامه فرهنگی که زمینه خوبی برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه پزشکی ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این خصوص ادامه داد: امروز انتقال پیام پیشکسوتان به نسل جوان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا نسل جدید بتوانند از آن روحیات استفاده کنند و آنها را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه اجلاسیه جامعه پزشکی در ۲۵ شهریور ماه با برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می شود گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جامعه پزشکی،تهیه مستندهای ۳ دقیقه ای،تهیه موشن گرافی،تهیه مستندات ۲۰ دقیقه ای،جمع آوری زندگینامه شهدای پزشکی از جمله برنامه های ذیل آن است.

رئیس اجلاسیه جامعه پزشکی و بهداری رزمی در این خصوص تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در مراکز درمانی و ساخت ماکت بیمارستان صحرایی فاطمه زهرا(س) در دفاع مقدس از جمله برنامه های دیگر در ذیل اجلاسیه است.

وی اظهار داشت: احداث یادمان شهدا در محل سخنرانی مقام معظم رهبری در مقابل بیمارستان ثارالله اراک و نامگذاری مراکز درمانی و بهداشتی به نام شهدای جامعه پزشکی از دیگر برنامه های در ذیل اجلاسیه جامعه پزشکی است.

جمالیان با تأکید بر اینکه اجلاسیه جامعه بهداری را محدود به چند جلسه نمی کنیم افزود: با این رویداد می خواهیم به طور مستمر به فرهنگ ایثار و شهادت و شهدا بپردازیم که این موضوع در دستور کار برنامه های فرهنگی در طول ترم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با مصوباتی در که در شورای دانشگاه داشتیم مقرر شد ساعت هایی را در طول ترم برای آموزش فرهنگ دفاع مقدس در نظر گرفته شود گفت: این موضوع به معاونت آموزشی ابلاغ شده است که در ترم جدید عملیاتی خواهد شد.

رئیس اجلاسیه جامعه پزشکی و بهداری رزمی با بیان اینکه انتقال بیمارستان صحرایی از دلیجان به نمایشگاه دفاع مقدس تیپ ۷۱ روح الله در روزهای آینده انجام می شود افزود: پزشکان متخصص در این بیمارستان به طور رایگان به مردم خدمت ارائه می کنند که اینها به برکت کنگره شهدای استان مرکزی اتفاق می افتد.

وی در این خصوص ادامه داد: برنامه های محرومیت زدایی با حضور پزشکان در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار از دیگر برنامه ها است که در طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خاطر نشان کرد: خروجی برنامه ها باید برای نسل جدید پیام های مناسبی داشته باشد و در این شرایط که تمام هدف دشمن بر روی نسل جدید متمرکز شده باید بتوانیم برنامه های موثری برای آنها انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران

همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) آئین تشییع و تدفین دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر امروز با حضور پرشور قشر‌های مختلف مردم و مسئولان استانی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این آیین پیکر‌های مطهر این دو شهید والامقام از میدان آل یاسین تشییع و در صحن جامع امام مهدی (عج) مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شد. 

این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به شهادت رسیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • زبان طنز نیشدار است
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران