Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالکاظم طالقانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بر شمردن دلایل تعویق انتخابات هیات فوتبال استان تهران از قول وزارت ورزش و دولت برای باز کردن راه یک منبع درآمدی به فدراسیون جهت پرداخت مطالبات مارک ویلموتس خبر داد. وی همچنین جدایی ابراهیم شکوری از پست سرپرست دبیر کلی فدراسیون را رد کرد.

مشروح گفتگوی طالقانی در ادامه می آید:

* خبرگزاری مهر - انتخابات هیات فوتبال استان تهران باوجود پافشاری فدراسیون فوتبال، لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا می شود گفت زور وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال برای تعویق انتخابات چربیده است؟

- عبدالکاظم طالقانی: نمی شود گفت زور یکی به زور دیگری چربیده است. این یک تصمیم مدیریتی بود. در اساسنامه قید شده که برگزاری با عدم برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان بر عهده رئیس فدراسیون است. هر لحظه که رئیس فدراسیون تشخیص بدهد انتخابات برگزار شود، باید آنرا برگزار کرد. ما گزارش های مربوطه را که دیگران مدعی بودند، بررسی کردیم و جمعبندی این بود که انتخابات با تاخیر برگزار شود.

* اما علیرضا تیموری دبیر هیات فوتبال استان تهران روز چهارشنبه اعلام کرده بود که با نظر مهدی تاج و طبق لیست قبلی اعضای مجمع هیات فوتبال، انتخابات برگزار می شود. چرا فدراسیون و مهدی تاج یکباره نظرشان را تغییر دادند؟

- من خودم هم تا لحظه آخر مصاحبه می کردم و می گفتم انتخابات برگزار می شود. روز چهارشنبه جلسه ای برگزار شد که بنده، آقای تاج و آقای تیموری در آن حضور داشتیم. گزارش ها را ارائه کردیم و تصمیم آخر این شد که انتخابات برگزار نشود. اینکه ما می گفتیم انتخابات برگزار می شود و بعد تصمیم دیگری گرفته شد، با هم منافات ندارد!

* اینطور هم می توان تعبیر کرد که فدراسیون در مقابل وزارت ورزش عقب نشینی کرده است.

- اگر حرفی به حق باشد، ما هم کار درست را انجام می دهیم. چه اشکالی دارد اگر ما کوتاه آمده ایم؟ آدم اشتباه می کند و باید اشتباهش را قبول کند. صلاح را در این دیدند که انتخابات برگزار نشود.

* بگذریم. این روزها صحبت های زیادی درباره جدایی ابراهیم شکوری از سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال مطرح می شود. آیا این موضوع صحت دارد؟

- تا این ساعت که با شما صحبت می کنم (صبح جمعه) چنین چیزی نشنیده ام و در هیات رئیسه هم مطرح نشده است. حالا اگر چیزی در فکر و ذهن دیگران باشد را نمی دانم ولی شکوری به کارش ادامه می دهد.

* آیا قرار است شکوری به کمیته فوتسال برود و جای محمدحسن انصاریفرد فعالیت کند؟

- از این موضوع بی خبرم. هر تصمیمی که گرفته شود، با نظر رئیس فدراسیون فوتبال خواهد بود.

* اما سازمان لیگ فوتسال بعد از جدایی محمدحسن انصاریفرد رئیس ندارد و حتی سرپرست هم برایش تعیین نشده.

- فعلاً که مشکلی در فدراسیون نداریم. دبیر سازمان لیگ دارد کارها را انجام می دهد. دبیر کل و خود آقای تاج هم روی فوتسال نظارت دارند.

* بحث دیگر برگزاری دربی با قانون ۹۰ به ۱۰ تماشاگران است. آیا تصمیم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای برگزاری بازی به این شکل قطعی است؟

- من مسئولیتی در این زمینه ندارم و بهتر است از آقای بهاروند در سازمان لیگ سئوال کنید.

* عزیزالله محمدی رئیس پیشین سازمان لیگ گفته بود فدراسیون نتوانست در فینال جام حذفی ۲۰۰ نفر از تماشاگران داماش را مستقر کند و حالا هم نمی تواند قانون ۹۰ به ۱۰ را در دربی اجرایی کند.

- هر فردی می تواند اظهارنظر کند. حرف ها فقط نباید افترا یا خلاف قانون باشد. از حرف های عزیزالله محمدی ناراحت نشدم. او هم نظرش را گفته است.

* پرداخت مطالبات مارک ویلموتس به کجا رسید؟ آیا صحت دارد فدراسیون موفق شده بخشی از مطالبات سرمربی تیم ملی را پرداخت کند؟

- قرار بود دولت کمک کند و راه یک منبع پولی را باز کند. وزیر ورزش کارها را پیگیری کرده است. ایشان بعد از چند ماه صحبت ما متقاعد شد این کار را انجام بدهد. از آقای وزیر که با تمام مشکلات این کار را کرده است، تشکر می کنم. باید از ویلموتس هم تشکر کرد. او همواره با ما تعامل کرده است. ان شاءالله این روند ادامه دار باشد و تحریم ها باعث نشود چیز دیگری را درک کند! ویلموتس کارش را خوب انجام می دهد و ما هم باید شرایطی را ایجاد کنیم تا طلب هایمان را در فیفا بگیریم. آقای تاج دارد کارهایی را انجام می دهد.

* درباره منبع درآمدی و پولی که وزارت ورزش آنرا پیگیری کرده بیشتر توضیح می دهید؟ آیا این منبع داخلی است؟

- ما به نوعی زیر نظر وزارت ورزش هستیم و وزارتخانه پیگیر است. مقامات دولتی باید زمینه اش را فراهم کنند.

* مبلغ این کمک و منبع درآمدی چقدر است؟

- آنقدر هست که رضایت ویلموتس را جلب کند. ویلموتس مربی با شخصیتی است و مثل دیگر مربیان نیست! او منطقی جلو می آید و مطالبش را می گوید و انتظار دارد طرف مقابل هم منطقی باشد.

کد خبر 4712485 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال مارک ویلموتس ابراهیم شکوری فوتسال وزارت ورزش و جوانان تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران تیم ملی فوتبال ایران آندره استراماچونی تیم فوتبال فولاد خوزستان مسابقات قهرمانی جهان تیم ملی بسکتبال تیم فوتبال تراکتورسازی کشتی آزاد تیم فوتبال سپاهان اصفهان تیم فوتسال مس سونگون گابریل کالدرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است

به گزارش خبرنگار مهر، دوومیدانی یکی از رشته هایی است که مدتهاست با سرپرست اداره می‌شود و هنوز تکلیف برگزاری انتخابات این فدراسیون نیز مشخص نشده است. در حال حاضر حسین مطیعی سرپرستی فدراسیون را بر عهده دارد.

پژمان معتمدی دبیر سرپرست فدراسیون دوومیدانی امروز (دوشنبه) در گفت وگو با اهالی رسانه اظهار داشت: از سال ۷۸ در فدراسیون دوومیدانی در بخش‌های مختلف فعالیت داشتم.‌این انتخابات یکی از نادرترین انتخابات در رشته دوومیدانی است چون تمام افرادی که نام نویسی کردند از نخبه‌های این رشته به شمار می‌روند. تلاش ما این است که در این شرایط یک محیط خنثی برای همه داشته باشیم. دغدغه دوومیدانی برای من کلیدی است و تمام وقتم را برای آن گذاشتم.

وی افزود: ثانیه به ثانیه وقت ورزشکارانی المپیکی برای من ارزشمند است. در این یک سال هم تغییرات مدیریتی زیادی داشتیم بنابراین ضرورت داشت ما زمان را از دست ندهیم چون فرصتمان برای کسب سهمیه کوتاه است. بنابراین جلسه‌ای با ورزشکاران داشتیم که همراه مربی‌های خود آمدند و برنامه‌ها و قرارداد بین ما و ورزشکاران منعقد شد. از ورزشکاران خواستیم تمام هم و غم خود را برای کسب سهمیه بگذارند.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: اخیرا جلسه هیات رییسه را هم داشتیم تا هر چه سریعتر مجمع را برگزار کنیم. بر اساس آیین نامه ۴۵ روز بعد تشکیل جلسه هیات رییسه می توان مجمع را برگزار کرد که بر اساس آن از اوایل و یا نهایتا نیمه خرداد می‌توانیم بعد از آمدن تایید صلاحیت‌ها مجمع را برگزار کنیم. مجمعی که سلامت و بی‌طرف باشد.

معتمدی اضافه کرد: اولویت ما در حال حاضر بچه‌های المپیکی هستند اما مسابقات دیگری در سطح ملی و حتی برون مرزی در نظر گرفتیم تا قدم مثبتی برای سایر دونده‌ها نیز برداریم. ما روی دانش روزامد مربیگری خیلی فعالیت خاصی نداشتیم. فکر میکنم بدون شک یک تحول در حاضر در این حوزه نیز رخ داده است. در اوایل خرداد یک سمینار بین اللملی خواهیم داشت که به صورت مجازی هم خواهد بود. تلاش داریم مدرس بین‌المللی را بیاوریم که تاکنون از سه مربی بین‌المللی دعوت کردیم و مکاتبات لازم انجام شده است.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های فدراسیون دوومیدانی گفت: ما سال ۸۵ یک طرح ملی استعدادیابی را انجام دادیم که ۱۷ هزار کودک ۱۰ تا ۱۲ ساله از ۱۴ استان حضور داشتند که از بین آنها ۵۰۰ نفر انتخاب شدند. قطعا برنامه استعدادیابی را همراه با جوایز مناسب ادامه خواهیم داد.

معتمدی در واکنش به انتقاد حسین رسولی به نحوه برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران توضیح داد: کمیسیون ورزشکاران را برگزار کردیم. آقای باقری به عنوان نماینده وزارت ورزش در آن جلسه حضور داشتند. در جلسه باید افرادی حضور شرکت می‌کردند که فرزانه فصیحی چون در مسابقات بودند، نتوانستند بیایند. دو سوم اعضا در واقع در آن جلسه حضور داشتند آرای مجازی را وقتی به عنوان آرای اصلی آوردیم که جای سوال داشت که من خودم گزارش آن را به وزارت ارسال کردم و منتظر جواب هستیم. اگر برخلاف آیین نامه باشد ما مجددا جلسه را برگزار خواهیم کرد. کمیسیون داوران و مربیان مشکلی نداشت و برای کمیسیون ورزشکاران منتظر پاسخ وزارت ورزش هستیم تا تصمیم لازم را اتخاذ کنیم.

وی افزود: من خودم ورزشکار بودم و کامل ورزشکاران را درک میکنم. واقعا درخواست برای امکانات و اردو یک عامل برحق است ولی مدل انتقال درخواست مهم است. ورزشکاران ما یک نمونه اخلاقی برای یک جامعه هستند بنابراین انتظار داریم انتقادها ابتدا به خود فدراسیون گفته شود و وظیفه ماست که رسیدگی کنیم. تا جایی که می‌دانم ورزشکاران ما همگی تمام حقوق خود را دریافت کردند.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در واکنش به صحبت‌های مهدی پیرجهان دونده ۴۰۰ متر با مانع ایران که گفته بود به فدراسیون تعهد داده در صورت عدم کسب سهمیه باید هزینه‌های اعزام و اردو را به فدراسیون برگردانند، گفت: همچین جسارتی به ورزشکاران نکردیم. این باور وجود ندارد که حتما ورزشکاران نتیجه بگیرند. آن چیزی که در جلسه مطرح شد تعهدات برای فدراسیون و ملی پوشان است.

وی در مورد روش کسب سهمیه المپیک گفت: برای کسب سهمیه رکورد مستقیم داریم که سخت و دست نیافتنی است و یک روش هم بر اساس رنکینگ است. در حال حاضر مشکل ما گرفتن ویزا برای کشورهای اروپایی است. سعی کردیم مسابقاتی را انتخاب کنیم که در لیست جهانی باشد. ما ورزشکاران را جمع کردیم و جلسه‌ای با مسوول بین‌الملل فدراسیون برگزار کردیم تا همه چیز بررسی شود. ما از هشتم تا دهم تیر به ریز برنامه‌ها را نوشیم که امیدوارم فدراسیون بتواند به تعهدات خود برسد.

معتمدی درخصوص برگزاری مجمع انتخاباتی گفت: شک نکنید ما قرار است یک انتخابات کاملا بی‌طرفانه را برگزار کنیم. حداقل از سمت من هیچ جهت گیری وجود ندارد که فکر میکنم خود وزارت ورزش هم جهت گیری خاصی نداشته باشد. بحث تایید صلاحیت‌ها هنوز مشخص نیست.

وی در پایان در مورد بدهی‌هایی که از زمان سرپرست قبلی فدراسیون به جا مانده است، گفت: در جریان بدهی‌ها نیستم. مطیعی بهتر می‌تواند پاسخ بدهد. او با روی باز این پست را پذیرفته است و در تلاش هستند که بدهی ‌ها را پرداخت کنند.

کد خبر 6091729

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد