Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@14:07:28 GMT

همایش شیرخوارگان حسینی در پلدختر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۸۷۸۲

همایش شیرخوارگان حسینی در پلدختر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نخستین جمعه ماه محرم، همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و نوزادان و جمع کثیری از عاشقان اهل بیت (ع) در محل سالن امام علی (ع) پلدختر برگزار شد.

در این آئین مادران پلدختری نوزادان خود را به سر بندهایی که منقش به نام مبارک «یا حسین (ع)» و «یا ابوالفضل (ع)» بود همراه با لباس‌های سبز و سفید ملبس کرده و عاشقانه حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادران در این مراسم با در آغوش گرفتن شیرخواره‌های خود به یاد دردانه ابا عبدالله الحسین (ع) حضرت علی اصغر (ع) و مادر داغدیده اش اشک ماتم ریختند که حال و هوای خاصی به این محفل داده بود.

مادران عزادار حسینی با روی دست گرفتن کودکان خود به عنوان فدایی علی اصغر، سرباز کوچک ولایت و امام زمان خود معرفی و برای تربیت سربازان منجی عالم بشریت اعلام آمادگی کردند که جلوه بارز این مراسم بود.

در این آئین معنوی شرکت کنندگان با سینه زدن حزن و اندوه و گریستن بر مظلومیت ابا عبدالله الحسین (ع) و مادران داغدیده کربلا به ویژه حضرت زینب (س) اشک ماتم ریختند.

سخنران این مراسم حجت الاسلام هبت الله هاشمی معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان و دبیر بنیاد مهدویت استان لرستان بود، مداح اهل بیت (ع) نیز به مرثیه سرایی در مدح حضرت علی اصغر پرداخت و مادران با قرائت نذر نامه ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

کد خبر 4712514

منبع: مهر

کلیدواژه: همایش شیرخوارگان حسینی پلدختر ماه محرم هفته دولت بوشهر قزوین ماه محرم شیراز ایلام گرگان استانداری سمنان شهرکرد خرم آباد اربعین حسینی یاسوج مشهد بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان تولیت آستان مقدس کهف شهدای زاهدان از برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در این شهر خبر داد.

محمود جوادیان فر در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در ۱ ذی‌القعده آغاز می‌شود و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

وی افزود: ایجاد شادی و نشاط در جامعه و شناخت سیره حضرت معصومه (س)، اهل بیت و امام رضا (ع) از اهداف مهم این همایش است.

وی خاطرنشان کرد:  امنیت و بسیاری از موضوعات کشور از لطف و عنایت ائمه به ویژه امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار ایشان است.

جوادیانفر با بیان اینکه در ابتدای دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، میزبان پرچم متبرک آن حضرت و حضور خادمین در زاهدان خواهیم بود، بیان کرد : همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۶ در زاهدان از کهف شهدا تا مسجد ابوذر برگزار می‌شود.

تولیت آستان مقدس کهف شهدا در پایان از عموم مردم دعوت کرد تا در این همایش حضور بهم رسانند و استقبال گرمی از پرچم متبرک حرم حضرت معصومه (س) و خادمین داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان