Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان به گفته یک منبع در دولت این کشور قرار است که در راس هیئتی برای دیدار با ترامپ در حالی به آمریکا سفر کند که حملات طالبان افزایش یافته و از سرنوشت مذاکرات قطر جزئیاتی منتشر نشده است. ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک منبع در اداره امور ریاست جمهوری افغانستان گفته است که اشرف غنی اوایل هفته جاری در راس هیئتی به آمریکا سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خامه، هنوز ریاست جمهوری افغانستان سفر اشرف غنی به آمریکا را تایید نکرده است.

این در حالی است که از سرنوشت توافقنامه آمریکا و طالبان جزئیاتی در دست نیست و زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان در سفرش به کابل متن این توافق را تنها برای مطالعه به رهبران حکومت وحدت ملی نشان داد.

عدم دادن متن توافقنامه به اشرف غنی و عبدالله نشان داد که خلیلزاد و مقامات آمریکایی اعتمادی به دولت افغانستان ندارند.

از سوی دیگر نیز حملات مرگبار طالبان بویژه در ماه اخیر در پایتخت و دیگر ولایت‌های افغانستان افزایش داشته است.

توافق احتمالی آمریکا و طالبان نگرانی‌هایی را در کشورهای منطقه، دولت افغانستان و حتی مقامات آمریکایی برانگیخته است.

اختلاف آمریکا و افغانستان؛ خلیلزاد از عدم تشکیل هیئت مذاکره کننده با طالبان انتقاد کردواکنش طالبان به پیمان امنیتی افغانستان و آمریکادیدار «اشرف غنی» و «خلیلزاد» درباره جزئیات مذاکرات آمریکا و طالبانگزارش| مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر؛ در ایستگاه نهم چه می‌گذرد؟گزارش| بیش از 200 کشته در 7 روز؛ تشدید درگیری‌ها نتیجه مذاکرات آمریکا و طالبان

تعویق انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و تشکیل دولت موقت از مهمترین مواردی است که دولت اشرف غنی و برخی سیاسیون این کشور را بیش از گذشته نگران کرده است.

حتی مجله «تایم» چاپ  آمریکا در گزارش اختصاصی به نقل از مقامات ارشد آمریکایی، افغان و اروپایی نوشت:«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز به دلیل آنچه خطرات ناشی از این توافق خوانده شده از امضای آن خودداری کرده است.

اگر چه خلیلزاد در برنامه تلویزیونی طلوع اعلام کرد که پس از امضای این توافق آمریکا در یک بازه زمانی 135 روزه 5400 نفر از نیروهایش را از افغانستان خارج می‌کند و این خروج ابتدایی به معنی تعطیل شدن 5 پایگاه نظامی آمریکا و تحویل این پایگاه‌ها به دولت افغانستان است اما یکی از مهمترین شروط طالبان همواره در بیش از یک دهه گذشته خروج کامل نیروهای خارجی بوده است.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اخیرا با اشاره به عدم اعتماد به آمریکا اظهار داشت که در صورت عدم خروج همه نظامیان آمریکایی از جمله نیروهای اطلاعاتی این کشور از افغانستان، گفت‌وگوهای صلح به حالت اولیه باز خواهد گشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد که پس از توافق با آمریکا درباره برقراری آتش‌بس در مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو خواهیم کرد.

ارشناسان معتقدند؛ اگر واقعا آمریکا درباره خروج نظامیان خارجی از افغانستان با طالبان به توافق برسد در حالی که این گروه با آتش‌بس موافقت نکرده باشد دولت افغانستان در برابر طالبان بی‌دفاع باقی خواهد ماند.بنابر این انتظار هر چیز دیگری بجز صلح را می‌توان از مذاکرات آمریکا با طالبان داشت.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT7 واژه های کاربردی مرتبط طالبان دونالد ترامپ محمداشرف غنی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان دونالد ترامپ طالبان دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه

آفتاب‌‌نیوز :

کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد، اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهاد‌های مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روز‌های اخیر نشان می‌دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • سرنوشت نامعلوم تعدادی از پیکر شهدا در سراسر منطقه غزه
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟