Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) قابلیت جهانی شدن دارد، گفت: بشریت می‌تواند از نهضت حسینی(ع)، حریت و آزادگی را برداشت کند و نیاز امروز جامعه نیز رها شدن از استثمار و استعمار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع) رشت با اشاره به اینکه حادثه عاشورا یکی از وقایع بزرگ تاریخ بشری است، اظهار کرد: با وجود جنگ‌های بسیار بزرگ در طول تاریخ به ویژه قرن بیستم که 100 میلیون انسان در آن کشته شدند ولی هیچ کدام به تلخی واقعه عاشورا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه واقعه کربلا یک داستان جهانی است که یک تحلیل جهانی هم می‌تواند داشته باشد، تاکید کرد: باید از عاشورا، یک الگوی جهانی داشته باشیم زیرا شیعیان و همه موحدان عالم می‌توانند از امام حسین(ع) الگوبرداری کنند.

 

وی با تاکید بر وجود جبهه حق و باطل در حادثه عاشورا، تصریح کرد: جبهه رذائل با همه پستی‌ها در لشکر یزید و جبهه فضائل با تمام فضیلت‌ها در سپاه امام حسین(ع) حضور داشت.

 

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه حیات و زندگی انسانی در دو جبهه حق و باطل حضور داشت، افزود: در جبهه عقل همه زیبایی‌ها، وجدان پاک، مسئولیت‌پذیری، حیات معقول، عشق و عاطفه حضور داشت و در جبهه جهل افرادی را می‌بینید که جزء پست‌ترین‌ها شدند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، جنگ امام حسین(ع) با لشکر یزید را جنگ جهل و عقل دانست و گفت: جهل به معنی دنیاگرایی، قدرت‌طلبی، ثروت‌اندوزی، آخرت را رها کردن و در مقابل خدا موضع‌گیری کردن، است.

 

وی با اشاره به اینکه هر جایی که بشر به دنبال امر زوال‌پذیر برود، مجاهد است، افزود: زمانی که بشر به دنبال شکوفایی برود همانند این است که در لشکر امام حسین(ع) قرار گرفته است.

 

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه بحث عقل و جهل مختص به روز عاشورا نبوده بلکه مربوط به تاریخ امروز حیات بشر نیز است، خاطرنشان کرد: تحلیل درست از نهضت امام حسین(ع) سبب برداشت جهانی از آن می‌شود.

 

دبیرکل مجمع جهاین اهل بیت(ع) ادامه داد: بشریت می‌تواند از نهضت امام حسین(ع)، حریت، آزادی و آزادگی را برداشت کند و نیاز امروز جامعه نیز رها شدن از استثمار و استعمار است.

 

وی با اشاره به اینکه قیام عاشورا می‌تواند یک نوع عدالت و پاکدامنی در خود و خانواده ما احیاء کند، تصریح کرد: نهضت امام حسین(ع) یک نهضت جهانی و مهم‌ترین نکته این است که ضمن بررسی درست این قیام، بزرگی این قاجعه را از ابعاد مختلف تحلیل کنیم.

 

آیت‌الله رمضانی یکی از نشانه‌های جهانی بودن قیام امام حسین(ع) را پیاده‌روی اربعین دانست و گفت: همه ساله از ۸۰ کشور دنیا در این پیاده‌روی حضور دارند و سال به سال هم پرشورتر می‌شود.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در کشورهای غربی، صدها مجلس برای عزای امام حسین(ع) تشکیل می‌شود، افزود: گروه‌هایی از اهل تسنن برای امام حسین(ع) مراسم می‌گیرند و حتی در تهران، ارمنی‌ها در محرم 10 شب برای امام حسین(ع) مجلس گرفته و به این حضرت توسل می‌کنند‌.

 

وی با تاکید بر اینکه واقعه کربلا آنچنان بزرگ بود که بقیه حوادث در طول تاریخ در مقایسه با آن پنهان هستند، ادامه داد: همه مصیبت‌های جهان از ابتدای تاریخ تاکنون در مقابل حادثه عاشورا، کوچک است.

 

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه برای تحلیل واقعه عاشورا باید به گذشته برگردیم، اذعان کرد: با بررسی تاریخ عرب جاهلیت، دوران پیامبر اکرم(ص)، بعد از رحلت این حضرت و چگونگی فاصله گرفتن مردم از عدالت، می‌توان ماهیت واقعه کربلا را درک کرد.

 

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم مسجد شیرخوارگان حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد خبرگزاری شبستان مجلس همایش شیرخوارگان حسینی قیام عاشورا نهضت حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالدآبادی پس از ۳۱۶ روز درون دروازه استقلال!

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال تراکتور تبریز و استقلال تهران در هفته بیست و پنجم لیگ برتر امروز چهارشنبه رو در روی هم قرار می گیرند. سید حسین حسین دروازه بان شماره یک و کاپیتان استقلال در این بازی به دلیل محرومیت حضور ندارد و برای اولین بار در فصل جاری، محمدرضا خالدآبادی که در ابتدای فصل از هوادار راهی استقلال شده بود در درون دروازه خواهد ایستاد.

خالدآبادی در نیم فصل قصد جدایی از استقلال و حضور در تیم ملوان برای گذراندن خدمت مقدس سربازی را داشت که با مخالفت کادرفنی استقلال رو به رو شد تا این اتفاق در پایان فصل رخ دهد.

آخرین باری که خالدآبادی در یک بازی رسمی در درون دروازه ایستاده بود به مصاف تیم های امید ایران و عراق در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ بر می گردد که ایران در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ بازی را واگذار کرد و حالا پس از ۳۱۶ روز در درون دروازه قرار می گیرد تا از دروازه استقلال حفاظت کند.

این بازی از ساعت ۱۷ و در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می شود.

کد خبر 6093913

دیگر خبرها

  • خالدآبادی پس از ۳۱۶ روز درون دروازه استقلال!
  • پدیده والیبال ایران سوژه پست جدید فدراسیون جهانی
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • شرایط درمانی و تمرینات حسین طیبی خوب است
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی