Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:45:41 GMT

کرمانشاه | مرز خسروی بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۹۴۶۴

کرمانشاه | مرز خسروی بازگشایی شد

مرز خسروی در استان کرمانشاه امروز با حضور وزیر کشور ایران و عراق بازگشایی شد و پس از سال‌ها نخستین گروه برای زیارت عتبات عالیات از این مرز خارج شدند. ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قصرشیرین، مرز خسروی امروز با حضور وزیر کشور و مسئولان ایرانی و عراقی بازگشایی شد که این مرز بار دیگر بعد از بسته شدن در سال 92 میزبان زائران کربلای معلی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی چند سال گذشته وعده‌هایی برای بازگشایی مرز در ایام اربعین داده شده بود اما بنابر عدم موافقت عراق محقق نشد و امسال با فراهم شدن زیرساخت‌ها، امکانات و امنیت در دو طرف مرز بازگشایی شد.

مرز خسروی امروز بازگشایی می‌شود/ بسیج 8000 اتوبوس برای جابجایی زائران اربعینموافقت عراق به سفارت جمهوری اسلامی برای بازگشایی مرز خسروی ابلاغ شدپوشش درمانی زائران اربعین از ورودی کنگاور تا مرز خسروی؛ استقرار بیمارستان صحرایی و بالگرد در مرز

مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه یکی از پایانه‌های رسمی و بین‌المللی غربی ایران و نزدیکترین نقطه از ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد و ارتباط زمینی ایران و بخش عربی عراق توسط این مرز برقرار است.

عملیات ساخت پایانه بین‌المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید اما به دنبال وقوع عملیات تروریستی انتحاری که در هفدهم خرداد ماه 92 بر سر راه تردد دو اتوبوس زائران عتبات عالیات استان‌های همدان و کرمانشاه در 90 کیلومتری شمال بغداد پایتخت عراق و شهادت 14 نفر و مجروحیت 44 زائر، بسته شد.

انتهای پیام / ع

R41380/P1494/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران

محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق و وزیر داخلی عراق از پایانه مرزی مهران ظهر امروز دوشنبه از پایانه مرزی مهران بازدید کردند.

این بازدید به منظور بررسی آخرین تمهیدات لازم برای اربعین ۱۴۰۳ است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • کار سختی در جام کافا داریم/ملی پوشان تاکتیک پذیر هستند
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه (فیلم)
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز
  • بازگشت حجاج عمره گزار به ایران