Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور روسیه دو روز پس از انجام آزمایش جدید موشکی، از پیشنهاد جالب خود به ترامپ سخن گفت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید به رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد خرید موشک‌های مافوق صوت روسیه را داده است.
«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه پنجشنبه گفته به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد داده موشک‌های مافوق صوت روسیه را خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق گزارش اسپوتنیک پوتین در اجلاس 2019 «مجمع اقتصادی شرقی» در شهر «ولادی‌وستوک» گفت که این پیشنهاد را در دیدارش در ماه جولای با ترامپ در ژاپن مطرح کرده است.
پوتین گفت: «گفتم دونالد "اگر می‌خواهی، می‌توانیم [این موشک‌ها را] به شمار بفروشیم و اینطور فوراً توازن در همه چیز برقرار می‌شود."»
رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد: «اما آنها گفتند که به زودی این سلاح‌ها را خودشان خواهند ساخت. شاید این کار را انجام دهند، ولی وقتی ما هزینه کرده‌ایم چرا می‌خواهند پول تلف کنند».
پوتین گفت این پیشنهاد را در شرایطی مطرح کرده که آمریکایی‌ها خواستار گنجاندن سلاح‌های جدید روسیه در معاهدات مشترک هستند.

برنامه روسیه برای ساخت موشک‌های جدید
رئیس جمهور روسیه از برنامه ساخت موشک‌های جدید خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت: روسیه ساخت موشک‌هایی را که در پیمان هسته‌ای دوره جنگ سرد ممنوع بود با از بین رفتن این پیمان آغاز خواهد کرد، اما تا زمانی که آمریکا از آن استفاده نکند مسکو هم چنین اقدامی نخواهد کرد.
پوتین در اظهاراتی در مجمع اقتصادی در خصوص حرف‌هایی که مقامات آمریکایی درباره استقرار موشک‌ها در ژاپن و کره جنوبی می‌زنند ابراز نگرانی کرد و گفت: این موشک‌ها می‌تواند بخش‌هایی از خاک روسیه را تهدید کند.
واشنگتن ماه گذشته از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد خارج شد و روسیه را به نقض آن متهم کرد؛ اتهامی که مسکو آن را رد می‌کند.

تأکید پوتین بر تمایل روسیه به کاهش تنش در خلیج فارس
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیروز (پنجشنبه) از تمایل مسکو برای کاهش تنش‌های آمریکا با ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد.
پوتین طی سخنرانی در اجلاس 2019 «مجمع اقتصادی شرقی» در شهر «ولادی‌وستوک» درباره حضور نیروی دریایی روسیه در تنگه هرمز گفت: «برای اجرای این امر از نظر فنی مشکلی نداریم [لکن] ما علاقه‌مند هستیم تا تنش‌ها در آن منطقه کاهش دهیم».
به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» وی همچنین افزود که روسیه در حال گفت‌وگو با کشورهای متعددی از جمله چین است تا ابعاد تاسیس یک سازمان بین‌المللی برای تامین امنیت عبور و مرور در منطقه خلیج فارس را تعیین کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره خروج آمریکا از معاهده منع موشک‌های میان‌برد (INF) گفت: «آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای استقرار موشک در فضا است، که احتمالا هسته‌ای نیز خواهند بود. این اقدام می‌تواند منجر به تغییر جهانی سامانه‌های امنیتی شود و چالشی واقعا جدی است».

انجام آزمایش جدید موشکی روسیه
وزارت دفاع روسیه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که نیروی هوافضای این کشور موشک بالستیک جدیدی را آزمایش کرده است.
وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر آزمایش این موشک بالستیک که از نوع کوتاه‌برد بود است، گفت تصاویر پهپادی نشان می‌دهد هدف آزمایشی با موفقیت نابود شده است.
به نوشته خبرگزاری «آناتولی» کارشناسان و تحلیلگران این اقدام روسیه را در واکنش به آزمایش هفته گذشته یک فروند موشک کروز میان‌بُرد توسط ایالات متحده می‌دانند.
شبکه «راشاتودی» نیز با انتشار فیلمی، اعلام کرد این موشک از مدل «اسکندر» با بُرد حداکثر 500 کیلومتر بوده است.
کشورهای آمریکا و روسیه بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF)، روز جمعه (یازده مرداد) رسما از آن خارج شدند.
پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (1000 - 5000 کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (100-500 کیلومتر) منع می‌کند. این پیمان در دهه هشتاد میلادی و در دوران ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» و «میخائیل گورباچف» روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق منعقد شد.
در تاریخ بیست‌وهشتم مرداد ماه بود که وزارت دفاع آمریکا از اجرای اولین آزمایش موشکی کروز زمین‌پایه میان‌برد بعد از خروج از معاهده INF خبر داد.

روسیه چه پیامی به آمریکا مخابره می کند؟
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه و آمریکا برای برقراری ثبات راهبردی در جهان مسئولیتی مشترک به عهده دارند.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس؛ وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با مرکز اطلاعات چند رسانه ای «ایزوِستیا» گفت: روسیه و آمریکا- بیش از سایر کشورها- مسئولیت (تأمین) امنیت جهانی را بر عهده دارند.
لاوروف افزود: در پی خروج آمریکا از پیمان نیروهای (موشک های) میانبرد هسته ای، آیندهِ پیمان راهبردی کاهش تسلیحات (هسته ای)، موسوم به «استارت» مبهم شده است و از اینرو نیاز است که در سیاق امنیت راهبردی، درباره آن بحث و تبادل نظر شود.
بنابراین گزارش، موضع واشنگتن درباره این موضوع نامشخص است. از سوی دیگر، روسیه بارها پیشنهاد کرده است که روند گفتگوها برای تمدید پنج ساله معاهده استارت آغاز شود، زیرا امکان تمدید پنج ساله این پیمان در متن همین معاهده پیش بینی شده است.
لاوروف در ادامه در این خصوص گفت: «آن ها (آمریکایی ها) می گویند تمدید این پیمان (معاهده استارت) بعید است و سپس اعلام می کنند، غیرممکن است. آن ها علت غیرممکن بودن تمدید این پیمان را چنین عنوان می کنند که با توجه به انواع جدید تسلیحات (هسته ای)، به ویژه سلاح های مافوق صوت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در سخنرانی سال گذشته اش در برابر مجمع فدرال روسیه درباره آن ها صحبت کرد، پیمان استارت به همین صورتی که هست، قابل تمدید نیست (زیرا آن سلاح های جدید هسته ای را پوشش نمی دهد).»
وزیر امور خارجه روسیه افزود: «البته کسانی که با متن این پیمان (استارت) آشنا هستند، می دانند که این معاهده آن نوع تسلیحات (جدید) را پوشش نمی دهد. اگر آمریکا به گفتگو درباره جنبه های مختلف ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات (هسته ای) تمایل دارد، که فراتر از این پیمان است، آن ها (آمریکایی ها) می بایست خیلی وقت پیش به دعوت های متعددِ ما که به آن ها فرستادیم تا گفتگوهای دو جانبه را در رابطه با تمامی جنبه های ثبات راهبردی ازسرگیریم، پاسخ می دادند (که ندادند). ما می خواستیم این گفتگوها به صورت منظم و مرتب درباره جنبه های دفاعی و تهاجمیِ ثبات راهبردی (بین روسیه و آمریکا) برگزار شود.»
لاوروف تأکید کرد: «این توازنی بسیار مهم است که در پیمان «استارت جدید» منعکس شده بود، اما هنگامی که آمریکا از معاهده مربوط به دفاع موشکی خارج شد، این پیمان (استارت جدید) نیز به شدت تضعیف شد. به عبارت دیگر، ما می توانیم بسیاری از موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و به همین علت است که می گوییم این گفتگوها باید درباره ثبات راهبردی باشد و ما باید بتوانیم هر موضوعی را در آن گفتگوها مطرح کنیم که ممکن است برای خودِ ثبات راهبردی خطر آفرین باشد و این (ثبات راهبردی) همان مسئله ای است مسئولیت اصلی (حفظِ) آن در جهان بر عهده آمریکا و روسیه است. روسیه و آمریکا بسیاری از منافع مشترک و همچنین مسئولیت های مشترک را در جهان بر عهده دارند و بهبود روابط دو کشور در عرصه های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و انسانی، مزیت ها و منافعی برای هر دو کشور دربر خواهد داشت.»
وزیر امور خارجه روسیه درخصوص روابط فیمابین آمریکا و روسیه گفت: «متاسفانه، به رغم (حسن) نیت ها برای عادی سازی مناسبات با روسیه که بارها از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و سایر مقامات کلیدی این کشور مطرح شده است، در سطح عملی، هیچ حرکت مثبتی در این زمینه صورت نگرفته است. روند رو به نزول (روابط دو کشور) همچنان ادامه دارد. همتایان آمریکاییِ ما همچنان به تحمیل تحریم های یکجانبه (علیه روسیه) ادامه می دهند و آن ها حتی تلاش نمی کنند هیچ توجیهی برای این (تحریم ها) ارائه کنند. این در تضاد آشکار با طرز رفتار (دوستانه ای) است که رئیس جمهور آمریکا (در ظاهر) از خود بروز می دهد.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

 گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

خبرگزاری نووستی هم‌چنین گزارش داد که روسیه یک منطقه استقرار نیروهای اوکراینی در حومه «خارکیف» شهری در مرز روسیه را بمباران کرد و علاوه بر این از حمله دیگری به انبار تجهیزات نظامی در منطقه «نیکولایف جنوبی» خبر داد که به انهدام این انبار منجر شده است.

موج تازه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، پس از آن آغاز شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا متعهد شد که عملیات‌های این کشور را به مراکز لجستیکی و انبارهای اوکراین که با تجهیزات نظامی غربی پُر شده، تشدید کند.

او پیشتر درباره کمک جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که به‌تازگی پس از موافقت مجالس نمایندگان آمریکا تصویب شد، گفت: «این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.»

 

 

 

دیگر خبرها

  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین