Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@10:41:30 GMT

◄ ۷۰۰ هزار تن بار جدید از معادن سنگان بر روی ریل آمد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۹۹۵۰

◄ ۷۰۰ هزار تن بار جدید از معادن سنگان بر روی ریل آمد

تین‌نیوز |  مدیر کل راه آهن شرق از جذب بیش از ۷۰۰ هزار تن بار جدید از معادن سنگ آهن سنگان با راه اندازی قطار باری برنامه ای دوم سنگان – قم خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق، محمد رضا چنگانی مدیر کل راه آهن شرق با اعلام این خبر گفت: سالانه بیش از ۲ میلیون تن بار از معادن سنگ آهن سنگان به مقصد ایستگاه میاندشت در استان خوزستان بارگیری و حمل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سهم شبکه ریلی به دلیل ترافیک سنگین محور جنوب تنها ۹۰۰ هزار تن بود که با بررسی های کارشناسان بازرگانی و بازاریابی این اداره کل در طرحی مبتکرانه با استفاده از حمل ترکیبی ، قطار باری برنامه ای دوم از مبدا سنگان به مقصد ایستگاه قم راه اندازی شد. به این ترتیب  روزانه به طور متوسط ۴۰ واگن به وزن ۳۲۰۰ تن به ظرفیت بارگیری راه آهن شرق افزوده شده است که امیدواریم با تداوم این روند تا پایان سال بیش از ۷۰۰ هزارتن بار جدید جذب راه آهن شده و ۸۰ درصد مجموع بار مورد نیاز صنایع فولادسازی خوزستان با شبکه ریلی حمل شود.

چنگانی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته جهت جذب بارهای ریل پسند و منافع بیشمار جامعه از حمل ریلی این حجم انبوه بار افزود: از سال گذشته چندین محور جدید حمل بار در این اداره کل ایجاد و همکاری بسیار خوبی با صاحبان بار، صنایع و معادن جهت حمل بار با شبکه ریلی انجام پذیرفت و خطوط آنتنی جهت بارگیری احداث گردید.

معادن سنگان در شرق کشور با ذخیره بیش از ۱/۲ میلیارد تن سنگ آهن بعنوان یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه به شمار می آید که در افق ۱۴۰۴ می بایست بیش از ۲۷ میلیون تن مواد معدنی از این معادن توسط شبکه ریلی بارگیری و حمل شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: معادن سنگان راه اندازی قطار باری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است

عباس درودی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: زیرساخت‌های شهرستان که مهمترین آن راه‌ها است خصوصاً در محورهای منتهی به محل استقرار معادن و تردد ناوگان باربری معادن نیازمند رسیدگی جدی و فوری از ناحیه مدیران استانی و شهرستانی است‌.

دادستان بردسکن بیان کرد: معادن به صورت مستمر حقوق دولتی را پرداخت می‌کنند اما مسؤولین در اختصاص و هزینه کرد آن در زیرساخت‌هایی که مورد استفاده خود معادن نیز است تاکنون کوتاهی کردند که این مهم مسیر شکوفایی و پیشرفت معادن را با خلل مواجه کرده است.

وی افزود: مسؤولان اجرایی شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطالبات شهروندان در این خصوص را با جدیت از استان پیگیری و مطالبه کند.

درودی نیا بیان کرد: لازم است ابتدا پیگیری جدی جهت وصول اعتبارات ضروری از محل حقوق دولتی معادن صورت پذیرد و متعاقباً محل هزینه کرد اعتبارات وصولی شهرستان از محل حقوق دولتی معادن در اولویت‌های اصلی شهرستان نظیر راه‌ها، استحکام قنوات، درخت کاری و پیشگیری از پدیده ریزگردها، محیط زیست و … برای شهروندان تشریح شود تا مردم علاوه بر ایجاد اشتغال از سایر مزایا، برکات و منافع معادن برای شهرستان نیز مطلع شوند.

کد خبر 6090661

دیگر خبرها

  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»