Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@03:27:57 GMT

جلوه‌های نماز جمعه قم

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۰۵۵۷

جلوه‌های نماز جمعه قم

در نماز جمعه این هفته قم که به امامت آیت‌الله سید محمد سعیدی در مصلای قدس این شهر برگزار شد، آیات سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، محسن خرازی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، تنی چند از شخصیت‌های برجسته حوزه علمیه، قشرهای مختلف مردم و شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف اسلامی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم، امربه‌معروف و نهی از منکر را  وظیفه‌ای شرعی دانست و گفت: باید این واجب فراموش‌شده را احیا کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدتقی محمدی، افزود: نظارت بر مسئولان ازجمله مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر است که با نظارت‌های قوی می‌توان جلوی بسیاری از مشکلات اداری و تخلف‌ها را گرفت.

وی حجاب را مساله ای شرعی و قانونی دانست و گفت: حجاب ازجمله امور مسلم اسلام است و بر زنان واجب است که بدن خود را از نامحرم بپوشاند و حفظ حجاب باید در تمام شئون و مکان‌ها رعایت شود.

ازجمله جلوه‌های نماز جمعه این هفته قم، اختصاص بخشی از سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های این هفته قم به معرفی کتاب «فعل خوبان» پیرامون امربه‌معروف و نهی از منکر بود.

در نماز جمعه این هفته قم که همراه با دهه اول محرم برگزار شد، حزن و ماتم در سوگ شهادت مظلومانه اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش فضای مصلای قدس قم را فراگرفته بود. امام‌جمعه قم در آغاز سخنرانی خطبه دوم نماز جمعه این هفته، با یادآوری برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و کشورهای مختلف جهان به روضه‌خوانی شهادت علی‌اصغر(ع) پرداخت.

هیات کف العباس(ع) قم پس از اقامه نماز جمعه، با حضور نمازگزاران جمعه در این مصلا به عزاداری پرداختند.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استاد حوزه علمیه قم اهل بیت زنان قم نماز جمعه قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود

به گزارش خبرآنلاین از کانال خبری چندثانیه، فردا سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از بوشهر و فارس را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

اصغری، کارشناس هواشناسی در این باره گفت: بارندگی‌های نسبتا قابل توجهی در نیمه غربی آغاز خواهد شد و هشدار نارنجی برای این مناطق صادر شده است.

وی افزود: بوشهر، کرمان، یزد و مرکزی منتظر باشند از سمت غرب بارش آغاز شود و هر لحظه احتمال سیلاب و طغیان رودخانه وجود دارد.

اصغری گفت: سواحل دریای خزر در آخر هفته بارندگی خواهد داشت. در گذرگاه‌های کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد.

وی افزود: تهران جمعه بارانی خواهد بود.

اصغری ادامه داد: مسافرین مشهد بدانند که جمعه با بارش روبرو خواهند بود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901282

دیگر خبرها

  • «مصلحت» و «استشهادی برای خدا» سینمایی‌های سیما در تعطیلات پایان هفته
  • همدان تا اوایل هفته آینده خنک است 
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است