Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد، امروز ۱۵ شهریورماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با اشاره به آیه ۵۹ سوره مبارکه نساء، اظهار کرد: تنها راه نجات در تمسک‌جویی به خداوند، پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و در عصر حاضر، ولی‌فقیه است که هر اراده و تصمیمی در تمام عرصه‌ها باید بر اساس اراده ولی‌فقیه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انقلابیونِ حادثه ۱۷ شهریور ۵۹ تربیت‌یافتگان همین نگاه بودند، ادامه داد: پرورش‌یافتگان مکتب عاشورا و اباعبدالله(ع) در دفاع از ولی‌ خدا، امام خمینی(ره) با مشت‌های گره کرده به خیابان ریختند.

حجت‌الاسلام نکونام انقلاب اسلامی را برگرفته از مکتب عاشورا دانست و گفت: عاشورائیان و حسینیان به دعوت امامشان لبیک گفتند و امروز نیز این مکتب باید حفظ شود که در این راستا توجه به منکراتِ مورد تأکید امام حسین(ع) اهمیت دارد.


امام جمعه شهرکرد با برشمردن و تشریح منکرهای مورد نظر سیدالشهداء(ع)، تصریح کرد: منکر اول «عدول از خط امامت و ولایت» است که اگر اتفاق بیفتد، حق پایمال و ولایت مندرس می‌شود چیزی که دشمنان نظام و انقلاب به دنبال آنند.


وی با اشاره به منکر دوم مدنظر امام حسین(ع)، گفت: هرگاه در برابر تضییع عدالت، تبعیض انسان‌ها، قدرت گرفتن انسان‌های ناروا و نااهل سکوت کنیم و فریاد نزنیم، مرتکب منکرِ «سکوت در برابر پایمال شدن حق» شده‌ایم.


حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: سومین منکر «پایمال شدن حق ضعفا» است که به آن‌ها رسیدگی نمی‌شود، حال آنکه امام(ره) فریاد زد: یک موی کوخ‌نشینان به همه کاخ‌نشینان می‌ارزد.


وی در ادامه برشمردن منکرهای مورد توجه امام حسین(ع)، گفت: باید با «باز ماندن دست ظالمان» و تازیدن آن‌ها با هر مصداق از ظلم مبارزه شود و مسئولان باید مواظب باشند افراد ظالم را به مجموعه خود راه ندهند.


وی ادامه داد: باید توجه داشت که به افراد ظالم که مصداقی از ظلم در سیاست، مدیریت، حقوق مردم، بیت‌المال و ... را در جامعه مرتکب می‌شوند، رأی نداد و همه حسینیان در این زمینه مسئولیت دارند.


نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: «روحیه راحت‌طلبی و چاپلوسی» نیز مصداق دیگری از منکرات است و گاه اتفاق می‌افتد که افراد برای حفظ مقام یا ارتقای جایگاه، با دروغ و چاپلوسی از مدیر نالایق دفاع بیجا می‌کنند.


حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه مکتب اباعبدالله(ع) جهادی، انقلابی و زنده است، افزود: «منکری که جامعه را به فساد بکشد» به شدت از سوی امام حسین(ع) نهی شده است.


وی در ادامه بیان کرد: متأسفانه در جامعه امروز و گاه در مراسم رسمی و حتی در حضور مسئولان منکرات اتفاق می‌افتد اما حسینیان و عاشورائیان این اجازه را نمی‌دهند و فریاد بر می‌آورند.


حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اجتماعات بزرگ و باشکوه هیئات مذهبی در ایام محرم، تأکید کرد: این حضور بسیار ارزشمند است و به ویژه مشارکت پرشور جوانان در این اجتماعات مردمی خاری بر چشم دشمنان است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع برجام، تصریح کرد: مطالبه مردم این است که گام‌های محکمی در مسئله برجام از سوی مسئولان برداشته شود و بیش از این مسامحه روا نیست.


امام جمعه شهرکرد با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا و اروپا، اظهار کرد: ایشان از ابتدا این مذاکرات را بی‌حاصل خواندند و امروز این موضوع را می‌بینیم بنابراین این مسئله باید با برداشتن گام‌های قاطع پایان یابد.


حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به قدرت مقاومت در منطقه به برکت مکتب عاشورا، گفت: مصداق آن اتفاقات اخیر بود که شاهد بودیم رژیم صهیونیستی در پی تهدید حزب‌الله با وحشت مرزها را خالی کرد و خود را در حاشیه امنیت قرار داد حال آنکه از حمایت جهانی و تسلیحات برخوردار است.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم

به گزارش "ورزش سه"، هوادار خاص استقلال که در یک حادثه برق‌گرفتی دست‌هایش قطع شده بود پس از حضور در ورزشگاه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و پس از آن در تمرین این تیم حضور پیدا کرد و مورد استقبال بازیکنان و اعضای کادرفنی استقلال قرار گرفت.

رسول ملایی اهل اصفهان است و برای دیدن بازی استقلال ساعت‌ها را طی کرده بود تا به ورزشگاه آزادی بیاید و بازی تیم محبوب خود را از نزدیک تماشا کند، وقتی از او پرسیدیم که این همه راه آمدی تا فقط بازی را نگاه کنی گفت: احساس کردم تیم تحت فشار هست و دوست داشتم که در این شرایط کمک کنم. خیلی تیم ما را اذیت می‌کنند و استقلال جز هوادارانش کسی را کنار خودش ندارد.

رسول ملایی در ابتدا درباه شرایط خودش گفت: هشت سال پیش دچار برق‌گرفتگی شدم و پس از آن جفت دست‌هایم را قطع کردند. رفتم هیئت پرچم بزنم برای شهادت حضرت زهرا در ایام فاطمیه که دچار برق‌گرفتگی شدم.

دوران خدمت خود را در تهران می‌گذراندم و آن زمان اکثر مسابقات را به ورزشگاه می‌آمدم؛ اما وقتی دچار سانحه شدم، بعد از آن دیگر خیلی فرصت حضور در استادیوم را پیدا نکردم. اما امسال احساس کردم که تیم نیاز به حمایت دارد و خودم را به ورزشگاه رساندم. دوست دارم همه هواداران استقلال بدانند که این روزها فقط باید تیم را حمایت کنند تا در بازی‌های باقی‌مانده نتیجه بگیرد و قهرمان شود.

او ادامه داد: سال‌های گذشته هر زمان که استقلال در آستانه قهرمانی قرار می‌گرفت، برایش حاشیه درست می‌کردند و از صدر جدول دورش می‌کردند. دربی فینال حذفی و اخراج ساپینتو هنوز هم برایم باورپذیر نیست. چی شد که ساپینتو اخراج شد؟ این اتفاقات امسال هم در حال تکرار شدن است و می‌خواهند استقلال را از صدر دور کنند.

ملایی درباره حضور در تمرین گفت: خیلی خوب بود و لذت بردم. با جواد نکونام، آرمین سهرابیان و حسین حسینی صحبت کردم. بقیه بازیکنان هم به سمتم آمدند و حالم را پرسیدند. جواد نکونام از شرایطم پرسید که از کجا برای دیدن بازی استقلال آمدم و وقتی فهمید که از اصفهان آمدم، تشکر کرد و به من گفت که دعا کن تا تیم قهرمان شود. من به آن‌ها گفتم امیدوارم که قهرمان شوید و آن‌ها هم گفتند تلاش می‌کنند تا من و هواداران استقلال را خوشحال کنند.

رسول ملایی درباره شرایط سختی که می‌گذراند، گفت: شرایط مالی خوبی ندارم و مسافرکشی می‌کنم تا بتوانم خرج خانواده و کرایه خانه را بدهم. زندگی سخت می‌گذرد. هر کسی دوست دارد در رفاه و آسایش باشد؛ اما هدف من دیده‌شدن یا مشهور شدن نبود. هدفم فقط حمایت از استقلال بود.

او در واکنش به این‌که حمایتی شده است یا خیر گفت: از طرف باشگاه اقدامی نشد؛ اما چند نفر تماس گرفتند که نمی‌توانم درباره آن خیلی توضیح دهم. توصیه شده که صحبتی نکنم و اگر اجازه بدهید من هم در این مورد توضیحی ندهم.

او در انتهای صحبت‌های خود گفت: زمان بازی‌های استقلال همسرم و فرزندم بازی را تماشا می‌کنند و دعا می‌کنند استقلال برنده شود. هر زمان که استقلال بازی را می‌بازد، تا 3.4 روز حالم گرفته است و ناراحت است و آن‌ها تمام بازی‌های استقلال را دنبال می‌کنند و دوست دارند که من خوشحال باشم. هربار که استقلال برنده می‌شود، من تا چند روز خوشحال هستم و روزهایم به خوبی می‌گذرد.

دیگر خبرها

  • ماموریت سخت نکونام در تبریز: دبل کردن تراکتور
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • محمود فکری به استقلال بازگشت! + عکس  
  • حضور سرمربی سابق استقلال در کنار آبی پوشان (+عکس)
  • حضور غیرمنتظره کاپیتان استقلال در تمرین تیم نکونام
  • حضور محمود فکری در محل تمرین استقلال و دیدار با نکونام
  • حضور سرمربی سابق استقلال در کنار آبی‌پوشان+عکس
  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم