Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم مسئولین بتوانند مشکلات جوانان نخبه ما را رفع کنند و شرایط را در وضعیت موجود تحریم ها که بر دانشگاه ها تأثیرگذار است به نفع نخبگان دانش آموخته تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان احمد انارکی محمدی امروز جمعه (15 شهریور) در چهل و سومین مسابقه ریاضی دانشجویی کشور در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان حضور در کنار جوانان را افتخار دانست و گفت: شما جوانان تلاشگر عرصه علم و دانش هستید؛ کشور ما مفتخر به وجود این زمینه های علمی است وقتی به دنیا نگاه می کنیم می بینیم جزو ۱۰ کشور اول دنیا در حوزه تولید علم، داروسازی، تولید نانو، موشک، تجهیزات جنگی، ورزشی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هستیم.

 

 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما مشکلات زیادی داریم و بعد از گذشت 40 سال گرفتار مسائل جزئی هستیم که در جامعه باعث می شود حاشیه های بزرگی برای بزرگان و نخبگان ایجاد کند؛ امروز در بسیاری از بحث های علمی، هنری و ورزشی برای ایاب و ذهاب قهرمانان مان به خارج از کشور مشکل داریم یا در مسابقات بزرگ جهانی نمی توانند شرکت کنند یا با هزینه های شخصی می روند که این از ضعف های ما است؛ هنوز در بحث کنکور مشکل داریم 85 درصد از رشته هایی هستند که متقاضی ندارند و دانشگاه ها خالی هستند و بعد اعلام می کنند که بدون کنکور می پذیرند.

 

 

وی بیان کرد: دانشگاه ها در دنیا به سمت نسل سوم پیش می روند اما فارغ التحصیلان ما به صورت عملی و حرفه ای آموزش ندیده اند و نمی توانند در جامعه شغلی بر اساس رشته خود داشته باشند؛ همه این ها ضعف دانشگاه است، در بسیاری از کشورهای خارجی کارآفرینی اولین بحث یک دانشگاه است و فارغ التحصیلان در رشته خود استاد کار هستند اما ما در بزرگترین مجتمع مس روباز دنیا ( مس سرچشمه رفسنجان) که بعد از معادن مس شیلی  قرار دارد فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های مورد نیاز این صنعت را داریم اما حرفه و کار بلد نیستند و این ضعف دانشگاه است.

 

 

انارکی محمدی خاطرنشان کرد: جامعه باید بپذیرد هر چه داریم از ریاضی داریم همه نتیجه گیری ها از علم ریاضی است اما به نوعی امروز خود را به دست شرایط سپردیم و حرکتی نمی کنیم، امروز 400 معلم کمبود داریم هنوز گرفتار کار حقوق و مزایا و ... این قشر هستیم هر روز وزیر آموزش و پرورش تعیین می کنیم ولی مشکلات لاینحل است.

 

 

وی ادامه داد: اگر قرار باشد امروز فرار مغزها را داشته باشیم بدانید که همان مغزها ژن خوب هستند و جای تأسف دارد که وقتی فرار مغزها رخ می دهد ژن خوب هم با آن می رود و ما اعتراض کردیم که اگر قرار است ژن خوب وجود داشته باشد این شماها هستید اگر قرار است مدیران موفق آینده وجود داشته باشند این شما هستید؛ امیدوارم که مسئولین درک کنند و بتوانند مشکلات جوانان نخبه ما را رفع کنند و شرایط را در وضعیت موجود تحریم ها که بر دانشگاه ها تأثیرگذار است به نفع نخبگان دانش آموخته تغییر دهند.

 

 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: این دوره از تحریم ها بگذرد و با دنیا ارتباط داشته باشیم و از دنیا عقب نیفتیم؛ مهمترین موفقیت های ما شما جوانان تحصیلکرده هستید که تبادلات و تعاملات علمی دنیا را دارید.

 

دکتر حسن رنجبر عسکری هم در این آیین بیان کرد: ریاضی زبان علم است و اولین کسی که سیاه چاله ها را در علم فیزیک پیش بینی کرد یک ریاضیدان بود که این نشان دهنده این است که رشته های علوم پایه و ریاضی رشته های مادر هستند.

 

 

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان هم با بیان اینکه جهان در ابتدا یک گوی آتشین بوده و بر اثر یک انفجار جهان فعلی ساخته شده است و دانشمندان هنوز نتوانسته اند تا 10 به توان منفی 6 ثانیه را پیش بینی کنند افزود: در بحث سیاه چاله ها که بحث روز کیهان شناسی است الان توانسته اند با استفاده از هندسه خمیده و با استفاده از ریاضیات از 10 به  توان منفی 6 ثانیه بعد از انفجارِ این گوی آتشین راحت تمام جهان را پیش بینی کنند لذا ریاضیات زبان تمام علم ها است امید که جایگاه واقعی خودش را در کشور پیدا کند.

 

 

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شیرخوارگان حسینی خبرگزاری شبستان حضرت علی اصغر ع همایش شیرخوارگان حسینی ریاضی ضعف دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس

اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین عصر امروز مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق، اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین عصر امروز مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار شد.

شرکت کنندگان در تجمع که اغلب دانشجویان دانشگاههای تهران بودند پس از اقامه نماز مغرب و عشا با در دست داشتن پرچم ایران و فلسطین و دست نوشته هایی با مضامینی در حمایت از مردم فلسطین و غزه و عکس هایی از برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین در این کشور به سر دادن شعارهایی مانند "فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم"، "اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است"، "مرگ بر اسرائیل" ، "نصر من الله و فتح القریب، شکست کفار نباشد عجیب"، "مرگ بر اسرائیل" پرداختند.

وزیر علوم نیز در این تجمع حاضر شد و دقایقی در جمع تجمع کنندگان سخنرانی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: ای دنیا ببین حرمت دانشگاههای ما در آزاد اندیشی، کرسی های آزاد اندیشی و نقد و مناظره چگونه است. قانون جمهوری اسلامی حضور نیروهای امنیتی را به داخل دانشگاهها منع کرده و اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به دانشگاه نمی دهد در حالیکه دیدیم چگونه نیرو های انظامی و امنیتی در کشورهایی که ادعای حقوق بشر و آزادی دارند و خود را مهد ازادی دارند، چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب رفتار می کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: ای مردم جهان، ببینید و مقایسه کنید و برای جمهوری اسلامی و قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. در کشور ما جامعه فرهیخته و دانشگاهی از چنان حرمتی برخودار است که هیچ نیروی نظامی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارد.

وی تاکید کرد: ما وجدان بیدار جامعه دانشگاهی، دانشجویان و اساتید سراسر دنیا در کشورهایی مانند امریکا، فرانسه، استرالیا و کشورهای عربی که از مظلوم دفاع و مقابل ظلم می ایستند را می ستاییم و اعلام می کنیم تمام قد کنار شماییم.

زلفی گل افزود: به سازمان ملل می‌گویم اعتراض جامعه فرهیخته و نسل دانشجو، حق طلب و حق گویی مردم دنیا را ببین و از خود حساسیت نشان بده و از عالمان و اندیشمندان بیاموز. در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و تصمیم درستی بگیر تا در آینده شرمنده مردم دنیا نشوید.

دیگر خبرها

  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • تلف شدن ۲۰ راس گوسفند
  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است