Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در این ایام باید معرفت خود را افزایش داد.

وی توجه به فلسفه قیام امام حسین (ع) را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه تقوا در این ایام علاوه بر توجه به ظواهر توجه به باطن و فلسفه قیام امام حسین (ع) است؛ گفت: اعتقاد به خدا و مسیر رسیده به خدا باعث پیروزی در برابر ظالم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه کوتاه نیامدن از آرمان‌ها و مقاومت در برابر مستکبر و استقامت در برابر فرعون‌های زمان حرف‌های امام حسین (ع) است، گفت: چطور می‌شود جامعه‌ای عزادار امام حسین (ع) باشد اما با ظالم سر سازگاری داشته باشد یا کسی بر امام حسین (ع) گریه کند اما با یزید کنار سفره بنشیند که این ممکن نیست چراکه این رفتارها قابل جمع کردن با هم نیستند.

کسی که مانند امام حسین (ع) می‌اندیشد هرگز با یزید کنار نمی‌آید

وی با تاکید بر اینکه کسی که مانند امام حسین (ع) می‌اندیشد هرگز با یزید کنار نمی‌آید، گفت: تفکر حسین (ع) در تناقض با تفکرهای یزید و شمر و تمام مستکبرین عالم است و قابل جمع شدن نیستند.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه دشمنان امام حسین (ع) را از روز هفتم تحریم کردند، به تحریم‌های جامعه اسلامی توسط دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: تحریم‌ها مربوط به امروز و دیروز نیست و از زمان پیغمبر (ص) شروع شد و در شعب ابی طالب ۳ سال جامعه اسلامی تحریم شد و در روز هفتم محرم نیز آب فرات بر اهل بیت (ع) بسته شد که البته اهل بیت جنگ می‌کردند و به خیمه‌ها آب می‌بردند و اینگونه نبوده که در خیمه‌ها آب وجود نداشته باشد اما آب به روی آنها بسته شد و دسترسی به آب سخت شد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در مقابل این تحریم‌ها مقاومت کرد اما برای حل مشکل مذاکره هم می‌شد که مذاکره امام حسین (ع) جنبه هدایتگری لشگر دشمن را داشت، گفت: حضرت (ع) با دشمن اتمام حجت می‌کرد و فلسفه مذاکره خطبه‌ها و صحبت‌هایش هدایتگری بوده است.

روح امام حسین (ع) مستکبر ستیز بود

امام جمعه همدان با بیان اینکه روح امام حسین (ع) مستکبر ستیز بود، گفت: امام حسین (ع) هدایت را هدف قرار داده بود تا طرف مقابل را هدایتگری کند.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه مذاکره امام حسین (ع) معنای تسلیم مقابل دشمن نبود، گفت: امروز اگر آمریکا دم از مذاکره می‌زند به معنای تسلیم است و نه مذاکره اما ملت شریف ایران در این تجربه ۶ ساله متوجه شده‌اند آمریکا به دنبال مذاکره منطقی و عقلایی نیست و به دنبال تسلیم ماست.

وی در ادامه با بیان اینکه جزئیات گام سوم پیرامون خروج ایران از برجام و در مورد مذاکرات فردا اعلام می‌شود، گفت: مدت‌ها است که منتظر عمل اروپا به وعده‌هایش هستیم اما تنها معطلی ایران را با وعده‌های توخالی و پوچ هدف قرار داده‌اند.

دشمنان قصد دارند ایران را در برجام نگه دارند بدون اینکه هیچ ثمره‌ای عاید ایران شود وی با بیان اینکه دشمنان قصد دارند ایران را در برجام نگه دارند بدون اینکه هیچ ثمره‌ای عاید ایران شود، گفت: دولت در این زمینه با قدرت و قوت برخورد کند.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه امروز ساعت ۱۸ پرچم حرم امام حسین (ع) به میدان امام همدان می‌رسد و از شما دعوت می‌کنم در این مراسم شرکت کنید، گفت: در برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) مواظب حق الناس ها باشید.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه در شب عاشورا امام حسین (ع) خطاب به مردم با بیان اینکه هر کس حق الناس بر گردن دارد اینجا نماند و برود، گفت: مواظب حق الناس ها باشید.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دست همه عزاداران امام حسین (ع) را می‌بوسیم و افتخار می‌کنیم به قطرات اشکی که از چشم شما عزاداران جاری می‌شود، گفت: مراقب باشیم حق الناس ایجاد نشود.

وی به در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی نیز اشاره کرد و خطاب به بانوان با بیان اینکه اگر صرفاً تماشاچی باشید در دسته جات چیزی گیر شما نمی‌آید، گفت: حیف است که در روز عاشورا فقط تماشاچی باشید بلکه بهتر است در مراسم عزاداری که توسط بانوان برگزار می‌شود شرکت کنید.

وی به موضوع رعایت حجاب نیز اشاره کرد و با بیان اینکه گاهی موارد وضعیت حجاب بانوان در عاشورا مساعد نیست، ادامه داد: مجلس امام حسین (ع) را توجه کنیم و شأن این مجالس را رعایت کنیم چراکه گاهی وضعیت بانوان با این مجالس سنخیت ندارد.

آیت الله شعبانی همچنین با بیان اینکه سالروز شهادت آیت الله مدنی روز چهارشنبه هفته جاری است و باید قدردان همه ائمه جمعه گذشته بود، گفت: از زحمات ائمه جمعه قبلی در جای جای استان همدان قدردانی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) برای اقامه نماز واقعی کشته شد و نماز روز عاشورا را باید جدی بگیرید، گفت: عزاداری مقبول آن است که جامعه را به عقلانیت برساند.

امام جمعه همدان خطاب به هیئت‌های حسینی عنوان کرد: در روز عاشور عزاداران حسینی هر جایی که بودند وقت اذان و نماز؛ عزاداری‌ها را متوقف کنند و نمازی که امام حسین (ع) به خاطر آن قیام کرد را اقامه کنند.

کد خبر 4712644

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه همدان نمازجمعه همدان عاشورا هفته دولت بوشهر ماه محرم قزوین شیراز ایلام گرگان استانداری سمنان شهرکرد خرم آباد اربعین حسینی یاسوج مشهد بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان اعلام شد

اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان روز‌های ۱۷ لغایت ۲۸ اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان به منظور حضور در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴ روز‌های ۱۷ لغایت ۲۸ اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود.

اسامی نفرات دعوت شده که می‌باید، به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز، محمد حسیوند پناهی

۶۰ کیلوگرم: امیررضا ده بزرگی، مهدی محسن نژاد، پویا ناصرپور

۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی، محمد مهدی کشتکار

۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی، سعید اسماعیلی، حجت رضایی

۷۲ کیلوگرم: دانیال سهرابی، علی دارابی

۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد، غلامرضا فرخی، محمدرضا مختاری

۸۲ کیلوگرم: اشکان سعادتی فر، شاهین بداغی

۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی، ناصر علیزاده، محمد حسین محمودی، بهروز هدایت

۹۷ کیلوگرم: محمد هادی ساروی، شایان حبیب زارع، حسین بالی

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده، فردین هدایتی، محمد سروش رنجبر، مهرداد کلیوند

سرمربی: حسن رنگرز
مربیان: حسن حسین زاده، مجید رمضانی، طالب نعمت پور، فرزاد ایمانعلی زاده

ماساژور: جمال حق پناه

بدنساز: دکتر بهمن میرزایی

مربی یوگا: مالک نامی

دکتر روانشناس: خسرو حمزه

سرپرست: امید شایگان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • زمان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان اعلام شد
  • عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم