Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روزهای پایانی فصل تابستان امسال هم پیش روست و بیشتر شهروندان پیش از اتمام این فصل و آغاز سال تحصیلی جدید به فکر سفر کردن هستند. حال به دنبال حجم سنگین سفرهای تابستانی در آخرین روزهای شهریور ماه، پیش بینی می‌شود که ترافیک جاده‌های سراسر کشور و تصادفات ناشی از آن نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ترافیک پرحجم و قابل پیش‌بینی تنها برای امسال نیست، چراکه هر سال بسیاری از جاده‌های کشور در این فصل، پذیرای حجم زیادی از مسافران هستند و در پی آن رانندگان به دلیل خستگی ناشی از ترافیک سنگین و برای جبران زمان از دست رفته از رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تخطی کرده و در برخی از مواقع منجر به بروز حوادث تلخ رانندگی می‌شوند که تلفات و خسارات جبران ناپذیری را برای خانواده‌ها به همراه دارد.

در همین راستا سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اجرای طرح تابستانه از سوی پلیس راهور در سطح جاده‌های کشور اظهار کرد: سرعت غیرمجاز، فقدان توجه به جلو، رعایت نکردن فاصله طولی و حق تقدم ۴ عامل وقوع بیشتر تصادفات جاده‌ای هستند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا در پاسخ به این سوال که بیشترین تصادفات در چه استان‌هایی رخ داده است، گفت: استان‌های فارس، خراسان رضوی، خوزستان و کرمان بیشترین تصادفات را داشتند.

او با بیان اینکه طول راه جاده‌ای این استان‌ها زیاد است، گفت: در استان فارس نزدیک بر ۲۱ هزار کیلومتر راه از جمله: جاده‌ای، روستایی و غیره وجود دارد.

سردار حسینی با بیان اینکه خستگی و خواب آلودگی عمده دلیل تصادفات در این مدت بوده است، گفت: حدود ۲ درصد از تصادفات شامل ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود که به دلیل استفاده از سیستم کنترل (سپهتن) از وقوع سوانح رانندگی مربوط به این ناوگان به میزان قابل توجهی کاسته شده است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره محور‌های شمالی کشور بیان کرد: بیشترین حوادث ترافیکی را در جاده‌های چالوس، هراز، فیروزکوه (استان‌های گیلان و مازندران) شاهد هستیم و نقش عابران پیاده و موتورسواران در وقوع این قبیل سوانح بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور در ۱۵ شهریورماه

او با اشاره به افزایش بار ترافیکی در روزهای پایانی شهریور ماه، افزود: با توجه به برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) بخشی از سفرها به دلیل شرکت هموطنان در این مراسم‌ها در شهرهای خود انجام می‌شود که همین امر موجب افزایش ترافیک جاده‌هاست.

سردار حسینی بیان کرد: با توجه به اوج سفرهای تابستانه در شهریور ماه، تمهیدات ویژه‌ای را برای محورهای مواصلاتی کشور در نظر گرفته‌ایم تا شرایطی مطلوبی را برای مسافران فراهم کنیم از وقوع تصادفات رانندگی بکاهیم.

حال انتظار می‌رود که رانندگان با مدیریت زمان و رعایت قوانین نسبت به رانندگی اقدام و از انجام سفرهای غیرضروری در این روز‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/

تمهیدات ویژه پلیس راهور برای کنترل ترافیک جاده‌های کشور در روزهای پایانی تابستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محسن یمینی گفت:  با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر‌های پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

وی تصریح کردخط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محور‌های استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳