Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@04:13:17 GMT

شکست کاسپاروف ستاره اسبق جهان برابر کارونا

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۰۹۸۷

شکست کاسپاروف ستاره اسبق جهان برابر کارونا

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، تورنمنت شطرنج "فیشر شودآون" سنت لوئیس آمریکا به پایان رسید و گری کاسپاروف ستاره اسبق شطرنج جهان برابر فابیانو کارونای آمریکایی شکست را پذیرا شد.

تورنمنت شطرنج "فیشر شودآون" از سه شنبه 12 تا جمعه 15 شهریور ماه در سنت لوئیس آمریکا برگزار شد و 8 شطرنج باز در 14 دور به رقابت با یکدیگر پرداختند که در پایان نتایج زیر بدست آمد:

فابیانو کارونا از آمریکا 19 – گری کاسپاروف از روسیه 7

هیکارو ناکامورا از آمریکا 14.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 – لئون آورنیان از ارمنستان 11.5

وسلی سو از آمریکا 18 – وسلین توپالف از بلغارستان 8

لینر دومینگوئز از آمریکا 10.5 – پیتر اسویلدر از روسیه 15.5

شطرنج 960 یا شطرنج فیشر نوع جالبی از شطرنج است که "بابی فیشر" قهرمان اسطوره ای شطرنج جهان آن را ابداع کرده است. نحوه قرار گرفتن مهره ها در این نوع از شطرنج متفاوت است. صفحه بازی، تعداد مهره‌ ها، نحوه بازی و محل قرار گرفتن پیاده ‌ها کاملاً مشابه شطرنج کلاسیک است اما محل قرار گرفتن هشت سوار در ردیف اول و آخر به طور تصادفی (البته با شرایط خاصی) معین می‌ شوند.

از آنجا که در این بازی 960 وضعیت مختلف برای قرار گرفتن سوارها ممکن است این بازی به شطرنج 960 معروف شده‌ است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بلغارستان جهان روابط عمومی روسیه شطرنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت‌الاسلام محمدی گفت: برخورد خشن اخیر در آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی در پی برگزاری اعتراضات دانشگاهیان در محکومیت کشتار فلسطینیان در غزه بار دیگر رویکرد دوگانه و ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در موضوع حقوق بشر را به جهانیان نشان داد.   وی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد با تبیین سخنان اخیر رهبر انقلاب در خصوص قضایای دانشگاه‌های آمریکا، افزود: امروز شاهد بی‌ثباتی کشور‌های اروپایی و آمریکایی هستیم به طوری که در این کشور‌های مدعی حقوق بشر شاهد رفتار‌های وحشیانه در برابر دانشجویانی هستیم که تنها فریاد دادخواهی مردم فلسطین و توقف جنگ در سرزمین‌های اشغالی را دارند.   خطیب جمعه یزد ایران قوی امروز را قابل‌قیاس با ایران ۸۰ سال پیش ندانست و گفت: عملیات وعده صادق جایگاه ایران را در برابر دیدگان کشور‌های جهان تغییر داد به طوری که درهمین اواخر بیش از ۷۰ کشور جهان برای گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری به ایران آمدند و امروز شاهد ثبات جمهوری اسلامی در جهان هستیم و این همان نتیجه قیام الهی است.   حجت الاسلام محمدی همچنین با تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع، امام صادق (ع) به بیان ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی این امام همام اشاره و بر بهره گیری از راه و منش صادق آل عبا تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| اهداف متفاوت پرسپولیس و نساجی/ حفظ صدرنشینی استقلال به شرط شکست ذوب‌آهن
  • میشل: شکست دادن بارسا جشن گرفتن دارد
  • ستاره بارسا: باخت جلوی خیرونا تقصیر من بود
  • ستاره بایرن: نباید به رئال اجازه دهیم نفس بکشد
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • ادامه روزهای کابوس‌وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان
  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • لیگ برتر حالا یک سرمربی با تفکرات هجومی دارد
  • فرصت کم سردار در شب باخت رم به لورکوزن
  • اعتراف کاپیتان PSG بعد از شکست برابر دورتموند