Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه هدف از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است گفت: مردم جامعه در برابر ناهنجاری جامعه نباید سکوت کنند زیرا عواقب ترک امر به معروف و نهی از منکر تمام مردم را در بر می‌گیرد. ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حجت‌الاسلام شمس‌اله جلیلیان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه هزینه مقابله در برابر یک ظالم کمتر از هزینه مصالحه است اظهار داشت: فلسفه قیام کربلا امر به معروف و نهی از منکر است که انسانها باید از کربلا به عنوان یک دانشگاه بزرگ درسهای بزرگی را فرا گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یک انسان مسلمان در زندگی خود نسبت به دیگران نباید بی‌تفاوت باشد خاطرنشان کرد: در قرآن کریم و روایات حضرات معصومین(ع) توجه نکردن به دیگران به شدت مورد سرزنش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عذاب الهی در زمان قوم حضرت شعیب(ع) همه را در برگرفت خاطرنشان کرد: عذاب الهی گناهکاران و افرادی که در مقابل منکر در جامعه بی‌تفاوت بودند را فرا گرفت.

جلیلیان با اشاره به اینکه اگر به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توجه نشود عواقب ترک آن همه مردم را در برمی گیرد عنوان کرد: اگر فردی راضی به منکر عده‌ای در جامعه باشد در گناه آنها شریک خواهد بود.

جلیلیان بیان کرد: امیرالمومنین علی(ع) درباره انسان‌های بی‌تفاوت که امر به معروف و نهی از منکر ندارند می‌فرمایند که هرکسی که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند و اقدامی با قلب و لسانش در برابر منکری انجام ندهد آن فرد مرده و نباید اسم او را انسان زنده گذاشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا: هیچ کدام از دولت‌ها حاضر نشدند قانون امر به معروف ‌را ابلاغ کنندآیت‌الله ‌حسینی‌شاهرودی‌: امر به معروف و نهی ازمنکر باعث خیر، برکت و پیشرفت جامعه می‌شود‌نهادینه کردن فریضه امر به معروف در بین مردم تضمین سلامت جامعه است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کرمانشاه با بیان اینکه یکی از مصادیق مهم معروف در دنیا حاکمیت ولی عادل است عنوان کرد: امام حسین(ع) در برابر منکر و یک انحرافی که در جامعه اسلامی حاصل شده بود جان خود را فدا کرده است.

جلیلیان با اشاره به اینکه اصلی‌ترین معروف دنیا حاکمیت حاکمان عادل است خاطرنشان کرد: اگر کسی همچون یزید در حاکمیت باشد فاتحه اسلام خوانده می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کرمانشاه با اعلام اینکه باید در برابر حاکم ظالم به عنوان امر به معروف و نهی از منکر ایستادگی کرد خاطرنشان کرد:  در سایه امر به معروف و نهی از منکر نکردن انسان فاسق و متجاهر به فسقی همچون یزید حاکم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با عدم امر به معروف و نهی از منکر آثار زیانباری در جامعه پیدا خواهد شد عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هزینه مقابل در برابر یک ظالم کمتر از هزینه مصالحه و سکوت در مقابل ظالم است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کرمانشاه با بیان اینکه مردم نباید در برابر منکر و ناهنجاری‌های جامعه سکوت کنند خاطرنشان کرد: اگر مردم آن زمان امام معصوم(ع) را یاری کرده و بی‌تفاوت نبودند یزید جنایات بزرگی که در تاریخ ثبت شده را انجام‌ نمی‌داد.

جلیلیان با اشاره به اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر بسار مهم است بیان کرد: نزدیک به 30 آیه از قرآن در مورد امر به معروف و نهی از منکر است و در کتاب وسایل‌الشیعه بیش از 800 حدیث در باب امر به معروف و نهی از منکر آمده است.

وی با بیان اینکه اقدام عملی امام حسین(ع) خود سندی بزرگ برای انجام دادن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است خاطرنشان کرد: باید در مورد این فریضه مهم توجه داشته باشیم و در مقابل آن بی‌تفاوت نباشیم.

انتهای پیام/ ت

R41380/P/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسین ردایی عصر چهارشنبه در بازدید از اداره کل استاندارد استان البرز، استاندارد را عامل بسیار مهمی در حفظ سلامت جامعه دانست و گفت: رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه در واقع امر به معروف بوده که موجب حفظ ایمنی و سلامت شهروندان می‌شود و اجتناب از فرآورده‌های غیر استاندارد، نهی از منکر است.

منتخب مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از اقدامات جهادی مدیرکل استاندارد البرز و همچنین تبریک موفقیت اخیر سازمان ملی استاندارد ایران در ارزیابی هم ترازی، خواستار اهتمام جامعه و مسؤولان استان البرز به رعایت الزامات استاندارد و تهیه و خریداری محصولات ایرانی شد.

محمد آئینی، مدیرکل استاندارد استان البرز نیز در این دیدار ضمن تبیین شرح فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: استاندارد سازی، اندازه شناسی، تأیید صلاحیت و ارزیابی انطباق چهار محوری هستند که سازمان ملی استاندارد در زمینه آنها فعالیت می‌کند.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های بی دریغ دولت سیزدهم و رئیس سازمان گفت: به فضل الهی در این مدت کوتاه جایگاه استانداردی جمهوری اسلامی از رده بیست و ششم دنیا به رده بیستم صعود کرده و اکنون ایران ریاست کمیسیون کشاورزی اسمیک را بر عهده گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان البرز ضمن تبریک ظفر غرورآفرین دفاع مسلم عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران، پیروزی مرکز ملی تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران را در این ارزیابی بین المللی نیز به ملت بزرگ ایران و همه ذی نفعان تبریک گفت.

آئینی با بیان اینکه به لطف الهی این موفقیت پس از گذشت سه دهه با تلاش همه همکاران خدوم در مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: این فجر فنی نه تنها زمینه ساز جهش تولید خواهد شد بلکه در تقویت اقتصاد نیز نقش تعیین کننده‌ای دارد.

مدیرکل استاندارد استان البرز در پایان گزارشی از عملکرد اداره متبوع خود ارائه و خاطرنشان کرد: به عنوان مدعی العموم کیفیت حافظ تولید باکیفیت هستیم و به تلاش‌های شبانه روزی خود در این راه ادامه خواهیم داد.

کد خبر 6094707

دیگر خبرها

  • تصاویری دیدنی از زنده شدن آبشار‌های کوه معروف بیستون (فیلم)
  • آحاد جامعه باید در فرآیند تولید تمام حوزه ها سهیم باشند
  • صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • زنگ خطر سقط جنین در جامعه
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!