Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش این رسانه ها، این مقام دفاعی که نامش در گزارش برده نشده، روز جمعه به خبرنگاران گفت: ما می دانیم که فرانسه نیز برای مشارکت در آزادی ناوبری و به کارگیری قابلیت های این کشور در زمینه آزادی کشتیرانی در خلیج فارس تمایل دارد و ما به دنبال راههایی برای تحت کنترل درآوردن و بهره مندی از این علاقه برای هماهنگی بهتر با ابتکار عمل خود خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه پیوستن به ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا برای حفاظت از نفتکش ها و کشتی های باری در مقابل تهدیدات ایران در تنگه هرمز را رد کرده اما به دنبال جایگزین این ائتلاف برای اروپاست.

خبرگزاری فرانسه هفته گذشته در گزارشی با اشاره به تلاش های آمریکا برای یارکشی در منطقه خلیج فارس، تاکید کرد که اروپا نمی خواهد واشنگتن را در این زمینه همراهی کند.

کشورهای اروپایی همواره تاکید کرده اند که در ائتلاف دریای آمریکا در خلیج فارس شرکت نمی کنند.

وزیر دفاع فرانسه در تازه ترین واکنش در این باره گفته بود که اتحادیه اروپا درباره عملیات دریایی اسکورت کشتی ها در تنگه هرمز در خلیج فارس تردیدهایی دارد.

« فلورانس پارلی» تصریح کرد، برخی کشورهای اروپایی می خواهند ابزارهای اروپایی در منطقه مستقر کنند تا حضوری بازدارنده در این منطقه داشته باشند.

او معتقد است که اروپا هرگز حاضر نیست در سازوکار اسکورت کشتی ها باشد  بلکه می خواهد  حضوری بازدارنده داشته باشد.

این در حالی است که «مارک اسپر» همتای آمریکایی پارلی چهارشنبه هفته گذشته، از آغاز عملیات «سنتینل» با مشارکت انگلیس، استرالیا و بحرین در خلیج فارس خبر داد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، اروپایی ها برخلاف آمریکا تلاش می کنند به هر صورت که امکان دارد توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ را که واشنگتن بطور یکجانبه از آن خارج شده است، حفظ کنند.

خودداری اروپا از همرانی آمریکا در ائتلاف خلیج فارس نیز با همین هدف انجام می شود. آنها (اروپایی ها) نمی خواهند که با این اقدام، ایران را تحریک به خروج از توافق هسته ای کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه ایالات متحده آمریکا مارک اسپر خلیج فارس تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم

محمد جواد ظریف وزیر پیشین امور خارجه اظهار کرد: کشور‌های جنوب خلیج فارس در حال اصلاح ادراک‌های غلط خود هستند، اما همچنان باقی مانده‌هایی از ادراک غلط وجود دارد و آن، خرید امنیت است. امروز دیگر جهان از قطب‌ها خارج شده است البته به معنای این نیست که کشور‌های قدرتمند دیگر وجود ندارند. بلکه دوگانه وفاداری و حمایت دیگر به شکلی که می‌شناختیم وجود ندارد و این موضوع را دوستان عرب ما در حاشیه جنوبی خلیج فارس خیلی زود فهمیدند.

به گزارش اکوایران، ظریف در ادامه افزود: امروز دوستان ما در جهان عرب این تصور را دارند که می‌توانند امنیت را از اسرائیل بخرند در حالی که اسرائیل در تاریخ تقلبی خود به هیچ کسی رحم نکرده است. این اشتباه شناختی کنار گذاشته نشده است.

وی تصریح کرد: اما اشتباه مشترک بین ما (بیشتر) و عرب‌ها این است که آمریکا به دنبال گسترش حضور خود در منطقه است. در حالی که آمریکا اولویت خود را از خلیج فارس خارج کرده است. یکی از دلایل برجام این بود که آمریکا می‌خواست حضور خود را در منطقه کم کند.

ظریف تاکید کرد: عدم حضور در ترتیبات امنیتی منطقه به معنای عدم شکل‌گیری ترتیبات امنیتی در خلیج فارس نیست. ما با عدم حضور در مذاکرات افغانستان نتوانستیم جلوی طالبان را بگیریم تنها منافع ما حذف شد.

وزیر سابق خارجه اظهار کرد: تصور نکنیم که اگر وارد FATF نشدیم مقررات آن بر ما حاکم نخواهد شد، زیرا امروز همه بانک‌های ما مجبور به رعایت آن هستند، اما با هزینه‌ای ۱۰ برابری.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • اصلاح قانون کار امنیت شغلی کارگران، بزودی
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود