Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ن ائمه جمعه استان تهران در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

 

عاشورای سید شهدا (ع) درس ایستادگی و مقاومت به ما داد

آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه کرمانشاه، با توصیه همگان به رعایت تقوا، پرهیزگاری و دوری از معصیت و حفظ شعائر دینی و اسلامی اظهار داشت: ایمان و اعتقاد همه مؤمنین را دور هم جمع می‌کند لذا یکی از خصوصیات مؤمنین هم این امر است که باید به یکدیگر کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: خداوند راه را به ما نشان داده است و همین خواندن روزی پنج بار نماز توصیه به صراط مستقیم و توصیه اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز و برپا داشتن نماز بالاترین مرتبه امر به معروف و نهی از منکر است که انسان را از رذائل حفظ و جدا می‌کند.

خطیب جمعه کرمانشاه بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر واجب عظیمی است که همه واجبات دیگر را تحت الشعاع خود قرار داده است.

آیت الله علما گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و اجتماع حاکم باشد همه مسائل نیک بر جامعه حاکم می‌شود لذا سیدالشهدا با فرزندان، اصحاب و یارنش مسیر شهادت را انتخاب کردند تا امر به معروف و نهی از منکر احیا کند.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر کرد تا راه رسول خدا (ص) را ادامه دهد و سیره جدش را زنده نگه دارد.

خطیب جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به ۱۶ شهریور روز مبارزه با بی سوادی گفت: یکی از اهداف استعمار این است که ملت‌ها را بی سواد و بی اطلاع نگه دارد لذا توجه به این امر بسیار مهم است و بحمدالله انقلاب در قصه سواد دار کردن مردم موفق عمل کرده است.

وی بیان داشت: ۱۷ شهریور وقوع جمعه سیاه و کشتار بی رحمانه قبل از انقلاب در میدان ژاله سابق و شهدای امروز است باید توجه داشته باشید انقلاب با خون پا گرفت و میدان ژاله تا امروز هم مشخص نیست که چند شهید از زن و مرد و پیر و جوان تقدیم کرد.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: برای شکل‌گیری انقلاب سرمایه‌های کلانی هزینه شده است و ما هم برای این انقلاب که رنگ و بوی الهی دارد باید سرمایه‌گذاری کنیم.

وی ابراز داشت: ۱۸ و ۱۹ شهریور مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی است عاشورا به همه ما درس آزادگی داده است و پیروزی انقلاب به برکت تاسوعا عاشورا و اربعین حسینی است.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: عاشورای سید شهدا به ما درس ایستادگی و مقاومت داد تا در مقابل ظلم سازش را نپذیریم و از دشمن نهراسیم.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) از تحریم و محاصره اقتصادی هراس نداشت و فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند و برای شرق و غرب با تمام ساز و برگی که داشت هیچ حسابی باز نمی‌کرد.

آیت الله علما با اشاره به اینکه محور بحث رهبر معظم انقلاب در سالگرد امام مقاومت و ایستادگی بود گفت: سیدالشهدا فرمود هیهات من الذله و امروز نیز همین شعار را باید تکرار کنیم.

وی با اشاره به انفجار بمب در حرم امام رضا (ع) به دست منافقین در ۱۸ شهریور عنوان کرد: همچنین ۱۸ شهریور سالروز ارتحال مرحوم آیت الله طالقانی است که مردی مبارز بود و اکثر عمر خود را در زندان و تبعید گذراند.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: ۲۰ شهریور شهادت دومین شهید محراب آیت الله مدنی است ایشان عالم مجاهد و معلم اخلاقی بود که در محدوده خود انسان کم نظیری بود و مردی بود که با تمام وجود از اسلام و انقلاب دفاع کرد.

وی افزود: بی بصیرتی خسارت فراوانی به دنبال دارد کما اینکه کسانی که در مقابل نوه پیامبر (ص) ایستادند بی بصیرت بودند.

خطیب جمعه کرمانشاه ابراز داشت: رهبر انقلاب توصیه‌هایی به ما و دولتی‌ها به خصوص وزارت خارجه داشتند و فرمودند به اروپایی‌ها اعتماد نکنید اروپا به یک معنا نوکر آمریکاست و به یک معنا هم قصد دارد اهداف آنها را پیاده کند.

وی ادامه داد: ما راجع به آمریکا و اروپا ۷۰ سال تجربه داریم لذا سفارش مقام معظم رهبری را نباید فراموش کنیم که اینها قابل اعتماد نیستند و باید عمیقاً به این معنا توجه داشته باشیم.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنانش به توصیه‌هایی که سال گذشته مقام معظم رهبری به مداحان داشتند اشاره کرد و افزود: ایشان راجع به حفظ تعابیر و سبک‌ها سفارش بسیار داشتند.

وی افزود: همانطور که امام (ره) فرمود عزاداری سنتی را باید حفظ کنیم و تعابیر سبک را به کار نبریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: محبت اهل بیت (ع) را نباید مجوز گناه قرار دهید و مراقب باشید صحبتی نکنید که به ضرر اسلام تمام شود.

وی با تاکید بر حفظ وحدت و پرهیز از اختلافات قومی و قبیله‌ای گفت: مداحی نباید خالی از موعظه و نصیحت باشد و همچنین رعایت وقت را داشته باشیم و از آهنگ‌های سبک و نامناسب که شأن کربلا و سیدالشهدا و اهداف امام حسین (ع) را به خطر می‌اندازد پرهیز کنیم.

 

مقاومت در برابر استکبار و تسلیم دشمن نشدن از درسهای مهم عاشوراست

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن تسلیت ایام محرم اظهارداشت : تشکیل حکومت اسلامی یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) است.

وی افزود : درمناجات امام حسین(ع) آمده است که خدایا توخوب می دانی که انقلاب و نهضت من بخاطر حکومت و سلطنت برمردم ودستیابی به زرق و برق دنیا نبوده بلکه هدف من از حکومت ارائه معالم و نشانه های دین اسلام به مردم و اصلاح بلاد وشهرها وایجاد امنیت برای بندگانت و عمل به فرائض و احکام وسنتهای الهی است.

وی بابیان اینکه عاسورا حاوی پیامهای مهمی است ادامه داد : اولین پیام مهم عاشورا این است که سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق در ناموس اسلام و آل الله جایی ندارد.

خطیب جمعه شهرستان اذعان داشت: ایستادگی در برابر دشمنان اسلام همانگونه که امام حسین (ع) هزینه آنرا داد برای ما هم در عصر حاضر هزینه دارد و باید هزینه آنرا پرداخت کرد.

فاطمی نسب عنوان داشت : نهراسیدن از دشمن پیام دیگر عاشوراست و ما نباید از دشمن ولو با عده و عُده بسیار هراسی داشته باشیم ودرمسیر مقاومت و نبرد بااستکبار این پیام را باید به دشمن داد که از دادن جان و فرزند ابائی نداریم.

وی ادامه داد: مرگ باعزت و شرف بر زندگی زیر بار زور و ذلت ارجحیت دارد و ما باید باالگو قراردادن امام حسین (ع) مرگ باعزت را به زندگی باذلت ترجیح دهیم.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت باید به تکلیف خود عمل کرده ولو اینکه در شرایط نابرابر باشد ادامه داد : آنچه که باعث تضعیف و شکست جبهه مقاومت می شود نه قدرت بیشتر دشمن بلکه خیانتهای داخلی و تردید آفرینی عده ای سست ایمان و مرعوب است.

امام جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به شروط آمریکا برای مذاکره باایران اذعان داشت : وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت شرط مذاکره باایران را دست کشیدن تهران از فعالیتهای انقلابی مطرح می کند .

وی افزود: برخی در داخل کشور عامدانه یا جاهلانه در زمین بازی آمریکا حرکت می کنند و سعی دارند مذاکره با غرب را راه حل تمام مشکلات کشور معرفی کنند در حالیکه هدف اول و اصلی از مذاکرات غرب در درجه اول تضعیف اصول انقلابی ایران اسلامی است.

 

سازش با دشمنان با نهضت عاشورایی مطابقت ندارد

 نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان صحنه به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر الیاسی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین  جواد الیاسی در خطبه های نماز جمعه شهرستان صحنه عنوان کرد: شب های عزاداری های محرم فرصتی است که به شعور حسینی برسیم.

وی در ادامه ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورا حسینی تصریح کرد : نهضت عاشورا درس های بزرگی دارد و یک درسی که به ما میدهد این است که برای حفظ اسلام فرد انقلابی باید از همه چیز بگذرد.

حجت الاسلام و المسلمین  جواد الیاسی خاطر نشان کرد: اولین درس از تاسوعا و عاشورای حسینی این است که تسلیم در برابر جبهه کفر هیچ جایگاهی در اسلام ندارد.

امام جمعه شهرستان صحنه گفت: امام حسین علیه السلام همه چیزش را برای اسلام تقدیم کرد و امروز هم همه ما بایدتفکر ایشان را برای مقاومت علیه فشار های دشمنان این نظام استفاده کنیم .

حجت الاسلام الیاسی با بیان اینکه دشمن هنوز ملت عاشورایی ایران را نشناخته اند تشریح کرد : اگر همین فشار و تحریم هایی که علیه کشور ما توسط غربی ها به راه افتاده به هر کشور قدرتمند دیگری وارد شود قطعا با مشکل جدی روبه رو خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد الیاسی یادآور شد: جریان مقاومت و جبهه عاشورا در پیش راه ما قرار دارد و تمام نشدنی است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است