Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@20:14:36 GMT

امروز باید پیام‌های عاشورا بازخوانی کنیم

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۱۵۸۹

امروز باید پیام‌های عاشورا بازخوانی کنیم

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، امروز، ۱۵ شهریور در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به ایام دهه نخست ماه محرم و قیام حسینی اظهار کرد: مراسم‌ها و آیین‌های ویژه این ایام هرسال نسبت به گذشته پرشورتر و با حضور جمع کثیری از مردم در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود که نشان‌دهنده پایدار و جاری بودن این روحیه در امت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ایستادگی و ماندگاری شعار حسینی را نشان از پیام قرآنی شجره طیبه دانست، افزود: پس از یک هزار و چند صدسال همه مردم با یک لباس، رنگ و شعار در این مراسم حاضر می‌شوند و پرچم حسینی سربلند است.
وی با تأکید بر ایستادگی علیه جبهه استکبار به‌ عنوان یکی از پیام‌های حماسه عاشورا، گفت: جبهه مقاومت در طول تاریخ، همواره باید علیه جبهه استکبار تشکیل شود و براساس پیام عاشورا به دفاع از دین دیانت پرداخته و امربه‌معروف و نهی از منکر را ترویج دهد.
وی امر به ‌معروف و نهی از منکر را جان‌مایه همه ارزش‌ها و پیام‌های عاشورا و حماسه حسینی،ادامه داد: باید امر به‌ معروف و نهی از منکر تا اندازه‌ای که می‌تواند باید جلوی فساد و ایجاد آن در جامعه را گرفت و این مهم بااحساس تکلیف و درصحنه بودن میسر است.
وی گفت: نباید در مبارزه با فسادها، بگوییم به من چه و به تو چه، جان مایه همه ارزش ها، امر به معروف و نهی از منکر است، نگویید این سازمان و یا آن سازمان حقوق می‌گیرند، باید جلوی فساد را بگیرند، این جواب نیست، توجیه است.
وی با بیان اینکه قرآن همه را مسئول می داند، افزود: باید همه امر به معرف و نهی از منکر کنیم و به وظیفه عمل کنیم.
وی افزود: برخی می‌گویند امام حسین(ع) مذاکره کرد، بله ایشان مذاکره کرد و مذاکره اگر منجر به هدایت شود، مطلوب است اما نباید بگوییم چون امام حسین(ع) مذاکره کرد، ما هم مذاکره کنیم ولو به قیمت از دست دادن اصول انقلاب باشد.
امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه باید با بصیرت، حق را بشناسیم و با باطل مبارزه کنیم، افزود: نهضت عاشورا و کربلا، خط نجابت و طهارت را از خط نجاست جدا کرد.
یعقوبی گفت: اکنون از یاد یزید و یزیدیان خبری نیست اما یاد حسین(ع) پابرجا است و این نشان از طهارت این امام همام است.
وی با تاکید بر اینکه باید پیام‌های عاشورا را بازخوانی کنیم، افزود: عاشوار به این معنا است بنی امیه و دشمن را بشناسیم، لجبازان را بشناسیم، جبهه مقاومت تشکیل دهیم و در مقابل دشمن یکی شویم.
یعقوبی با اشاره به وجود تسهیلات و اعتبارات خوب در حوزه تعاونی‌ها گفت: آن کسانی که به دنبال کسب و کار و رسیدن به رونق تولید هستند در این تعاونی‌ها و از تسهیلات چهار درصدی آن استفاده کنند حضور پیدا کنند، نباید جوانان ما فقط به فکر کار اداری و پشت میزنشینی باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات این مدرسه با تسلیت پیشاپیش ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا در راستای مکتب امام صادق (ع) گام برداریم و وظیفه سنگینی که در این مقطع حساس تاریخی بر عهده ما به عنوان مشعل داران هدایت جامعه قرار دارد به نحو شایسته انجام دهیم.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه امروز وظیفه همه ما به عنوان طلاب و حوزویان معرفی بیشتر امام صادق (ع) به جامعه است، افزود: دین اسلام مدیون زحمات و تلاش های علمی امام صادق (ع) و حوزه علمیه آن امام همام است که هزاران شاگرد و راوی پرورش داد و یک دانشگاه فرهنگی را ایجاد کردند.

امام جمعه گناوه افزود: امروز در تاریخ انقلاب اسلامی روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و شهدای بسیاری از جمله شهید مهدوی و شهدای والامقامی در راه حفظ این آب و خاک جان خود را فدا کردند که امروز عزت و اقتدار و امنیت ما مدیون ایثرگری ها، فداکاری ها و ازخودگذشتگی های این شهیدان است.

وی با اشاره به هفته گرامیداشت مقام معلم و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری افزود: استاد شهید مرتضی مطهری عالم و فیلسوف که از زمان خود جلوتر بود و سرانجام در اثر جهل مردم و گروه فرقان در سال ۵۸ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

امام جعه گناوه یادآور شد: استاد شهید مطهری اسلام شناس، جریات شناس، زمان شناس و دشمن شناس بود و آثار این شهید والامقام برای نسل جوان راهگشا است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به مطالعه آثار ارزشمند شهید مطهری توصیه فرموده و بر آنها صحه گذاشته اند، گفت: شهید مطهری از زمان خود قرن ها جلوتر بوده است و کتاب هایی نوشته که امروز پاسخ بسیاری از سوالات جوانان در این کتاب ها وجود دارد.

وی گفت: نسل جوانان باید با آثار و کتب شهید مطهری آشنا شود و این آثار بیشتر در جامعه و برای جوانان معرفی شود.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه هدف انبیا و کتب الهی هدایت و راهنمایی بشر بوده است، بیان کرد: ما هم باید سعی کنیم بر حسب وظیفه ای که بر عهده داریم در این زمینه گام های موثری برداریم.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش های بی شائبه مدیریت پیشین حوزه علمیه الزهرا (س) و آرزوی توفیق برای مدیریت جدید این حوزه، افزود: مدرسه علمیه دارای خیرات و برکات فراوان است و نمونه بارز آن را در دوران شیوع کرونا شاهد بودیم و امروز نیز این حوزه در برنامه های مهم از جمله طرح مهم نور در کنار نیروی انتظامی ایفا نقش می کند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه امروز حضور طلاب در همه عرصه ها، بسیار ارزشمند، پررنگ و پرمعنا است، گفت: وظیفه امرور ما حوزویان در امر فرهنگی بسیار سنگین است و اگر ما منفعلانه حرکت کنیم دشمن از این فرصت سوء استفاده خواهد کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بوده و اقتصاد و سیاست ذیل فرهنگ است لذا وظیفه ما در عرصه فرهنگ جامعه بسیار مهم و حساس است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: بیش از هزار سال از عمر حوزه های علمیه تشیع می گذرد و این حوزه ها منشا خیرات و برکات زیادی در جامعه بوده اند.

وی با بیان اینکه باید معنویات را در بین خود بیشتر کنیم، گفت: اگر بتوانیم دو بال علم و عمل را در بین خود برجسته تر کنیم قطعاً با توفیق الهی وظیفه سنگین خود را به نحو احسن انجام خواهیم داد.

کد خبر 6092550

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • رئیس دانشگاه شیراز : دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • بازخوانی کارنامه 8 تیم برتر جام حذفی؛ 3 قهرمان در کنار 5 مدعی
  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد