Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-03@04:38:42 GMT

سهام آسیایی با امید به مذاکرات تجاری رشد کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۲۱۴۳

سهام آسیایی با امید به مذاکرات تجاری رشد کرد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز جمعه، در حالی که سرمایه‌گذاران با داده‌های اقتصادی قدرتمند آمریکا و امید به آغاز مجدد مذاکرات تجاری پکن و واشنگتن در ماه آینده و احتمال کاهش تنش‌های بین آنها قوت قلب گرفتند، سهام آسیایی با دنبال کردن روند رشد سهام جهان، بالا آمد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد رشد کرد و به این ترتیب رشد هفتگی خود را به ۲.۲ درصد رساند. این بهترین هفته این شاخص از اواسط ژوئن تا کنون است.

شاخص‌های سهام اروپایی هم معاملات امروز خود را با نوسان آغاز کردند. در حالی که داکس آلمان ۰.۱۶ درصد رشد کرد، فوتی انگلیس و کاک فرانسه به ترتیب، ۰.۱۲ درصد و ۰.۰۴ درصد افت کردند.

نیکی ژاپن ۰.۵۴ درصد رشد کرد، کامپوزیت شانگهای ۰.۴۶ درصد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۴۲ درصد بالا آمدند.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۵۲ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲۲ درصد رشد کردند.

بازارهای سهام از اخبار آغاز مجدد مذاکرات رده‌بالای چین و آمریکا در اوایل اکتبر، که امیدها برای کاهش تنش‌ها در بین دو اقتصاد برتر جهان را زنده کرد، قوت قلب گرفتند.

از سوی دیگر گزارش ملی اشتغال ای‌دی‌پی آمریکا نشان داد که در ماه آگوست مشاغل بخش خصوصی آمریکا با سریع‌ترین رشد خود در ۴ ماه اخیر روبرو شده‌اند.

دیشب شاخص‌های وال‌استریت با رشد قابل‌توجهی مواجه شدند؛ داوجونز ۱.۴ درصد جهش کرد، اس‌اندپی ۱.۳ درصد بالا آمد و نزدک ۱.۷۵ درصد به ارزش خود افزود.

در بازار ارز، دلار در برابر ین ژاپن به بالاترین سطح ۱ ماهه ۱۰۷.۲۳۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: دلار بورس بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود

به گزارش شفقنا از گاردین، از آنجایی که کاهش جمعیت همچنان بر جامعه و اقتصاد ژاپن تأثیر می گذارد، تعداد خانه های خالی از ۹ میلیون فراتر رفته است – به اندازه ای که کل جمعیت استرالیا را با سه نفر در هر خانه در خود جای دهد.

ارقام دولتی منتشر شده در روز سه شنبه نشان می دهد که تعداد خانه های خالی موسوم به akiya تا اکتبر 2023 بیش از نیم میلیون از نظرسنجی قبلی در سال 2018 افزایش یافته است.

ریشه این مسئله کاهش جمعیت روستایی است و بسیاری از کسانی که وارث چنین املاکی هستند، نمی توانند یا تمایلی به زندگی در آنها، نوسازی یا حتی تخریب آنها ندارند. اگرچه شهرها مصون نیستند و صدها هزار خانه خالی طولانی مدت در مناطق شهری وجود دارد.

این رقم کل خانه های خالی تقریباً ۱۴ درصد از کل خانه های ژاپن را نشان می دهد، اگرچه تعداد واقعی می تواند بیشتر باشد. موسسه تحقیقاتی نومورا تخمین می زند که نزدیک به ۱۱ میلیون اکیا وجود دارد و می تواند بیش از ۳۰ درصد از خانه ها را ظرف یک دهه تشکیل دهد.

بیش از ۴.۴ میلیون املاک مورد بررسی برای اجاره در دسترس هستند – اما برای مدت طولانی خالی بوده و عمدتاً از مراکز اصلی جمعیت دور هستند. وضعیت بیش از ۳.۸ میلیون نامعلوم است و تنها ۳۳۰۰۰۰ از ۹ میلیون فروخته شده بود.

زمین های خالی در ژاپن مالیات بیشتری نسبت به زمین های دارای ساختمان جذب می کنند، که بر بار مالی تخریب خانه های قدیمی می افزاید و باعث می شود برخی از مردم از به ارث بردن املاک خودداری کنند.

با این حال، علاقه فزاینده ای در بین خارجی ها به این انبوه املاک خالی، به ویژه خانه های کومینکا (سنتی) به عنوان گزینه ای برای اقامت ارزان و غیر معمول، خانه های تعطیلات یا اجاره به گردشگران وجود دارد.

هانا ساکاتا و همسرش تقریباً یک دهه است که خانه‌های خود را از طریق سرمایه‌گذاری میراث جدید خود بازسازی و اجاره می‌کنند، که با یک خانه تعطیلات در شبه‌جزیره ایزو که خالی مانده بود و کاملاً خراب شده بود، شروع شد. آنها یک خانه سنتی کومینکا را در روستایی در کوهستانی ناگانو پس از فروریختن بخشی از آن زیر سنگینی برف پاک نشده در حالی که صاحب سالخورده آن در یک مرکز مراقبت بود، به دست آوردند.

منبع: گاردین

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • ین ژاپن بالا رفت
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد