Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که حکومت افغانستان درباره چگونگی توافق آمریکا با طالبان نگرانی شدید خود را اعلام کرده است، منابع افغانستانی می گویند: سفر اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور به واشنگتن به تعویق افتاده است.

به گزارش ایرنا منابع آگاه به طلوع‌نیوز افغانستان گفتند که سفر اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان که قرار بود روز شنبه با یک هیئت ۱۳ نفری به واشنگتن انجام شود، به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قرار بود آقای غنی روز شنبه به واشنگتن برود و روز دوشنبه با دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا دیدار کند.
ریاست جمهوری افغانستان تاکنون در این باره چیزی نگفته و منابع رسمی هم سکوت اختیار کرده اند.

این در حالی است که به گزارش طلوع نیوز، آمریکا و طالبان درباره موافقتنامه صلح در اصول به توافق رسیده اند و حکومت افغانستان در باره چگونگی توافق امریکا با طالبان نگرانی شدید خود را اعلام کرده است.

این سفر در حالی لغو می شود که جریان های سیاسی افغانستان در تلاش برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری (ششم مهرماه) هستند و گفت و گو میان افغان ها برای این رویداد در حال داغ تر شدن است.

در گرماگرم مذکرات دولت آمریکا و طالبان، پیش از ظهر روز پنجشنبه، ۱۴شهریور در انفجار یک موتور سیکلت بمب گذاری شده در منطقۀ شش درک در کابل، ده غیر نظامی جان باختند و ۴۲ نفر دیگر زخمی شدند. طالبان مسئولیت این حمله مرگبار را به عهده گرفت.

حالا دولت افغانستان می گوید طالبان با دلگرمی به مذاکرات با آمریکایی ها با بی پروایی جنایت می کند و امتیاز می گیرد.

در بیانیه ای که از سوی کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان به رسانه‌ها فرستاده شد تصریح شد: «رییس‌جمهور غنی، با شدیدترین الفاظ این عمل جنایت کارانه طالبان را محکوم کرد و گفت که صلح با این گروه که هنوز در پی کشتن مردم بی‌گناه ماست، بی‌معنا خواهد بود.»

همزمان، «عبدالله عبدالله»، رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی نیز گفته‌است که طالبان با این‌گونه حمله‌ها در تلاش برای گرفتن امتیاز بیشتر در گفت‌وگوهای صلح است. عبدالله تأکید کرده‌است که این گروه نه تنها با این شیوه امتیاز گرفته نخواهد توانست که بیشتر نزد مردم منفور خواهد شد.

آغاز گفت‌وگوها بین آمریکا و طالبان، وابسته به امضای توافق‌نامۀ طالبان با امریکا است – توافق‌نامه‌ ای که پیشتر، ریاست‌جمهوری افغانستان آن را «نیازمند وضوح بیشتر» دانسته است.

ریاست‌جمهوری به صراحت گفت که نگران پیامدهای این توافق‌نامه است. این توافق‌نامه، در پی سفر زلمای خلیل‌زاد نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان به کابل در روز یک‌شنبه بنیان گذاشته شد.

طلوع نیوز می نویسد: بر اساس این توافق‌نامه، قرار است ۵ هزار و ۴۰۰ سرباز امریکایی در مدت ۱۳۵ روز از پنج پایگاه در افغانستان خارج شوند و در عوض، طالبان خشونت‌ها در کابل و پروان را کاهش خواهند داد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

ششمین نشست اجرایی‌سازی توافق‌نامه همکاری مشترک توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان یزد با حضور دستیار معاون علمی رئیس جمهور و معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد برگزار شد.

 این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد