Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-09@02:03:18 GMT

نمی‌توان برای کاهش قیمت مسکن سقف تعیین کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۲۹۶۱

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فارس، در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قیمت مسکن بیشتر از 20 تا 30 درصد کاهش نخواهد یافت، آیا این پیش بینی‌ها درست است گفت: مگر کسی تصور می‌کرد که قیمت مسکن تا این حد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس هیچ کارشناسی نمی‌تواند پیش بینی کند که روند رو به پایین قیمت مسکن چه زمانی متوقف خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکثر کارشناسانی که در خصوص میزان کاهش قیمت مسکن پیش بینی می‌کنند اکثرا سازنده و یا کسانی هستند که اقدام به خرید و فروش مسکن می‌کنند، گفت: مگر کارشناسانی که پیش بینی می‌کنند قیمت مسکن چقدر کاهش می‌یابد، منجم هستند؛ چراکه بازار مسکن نشان نمی‌دهد این روند کاهش قیمت مسکن چه زمانی متوقف خواهد شد.

خسروی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌هایی که دولت انجام داده و نرخ دلار در حال کاهش است و 400 هزار مسکن قرار است بر اساس طرح اقدام ملی احداث شود، قطعا می‌تواند در بازار مسکن و قیمت آن تاثیر بگذارد.

* نمی‌توان برای کاهش قیمت مسکن سقف تعیین کرد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: قطعا تحولات سیاسی و اقتصادی بر بازار مسکن تاثیر خواهد گذاشت؛ چراکه اگر نرخ دلار کاهشی شود، احتمال اینکه قیمت مسکن افت پیدا کند وجود دارد، پس نمی‌توان برای میزان کاهش قیمت مسکن سقف تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حدود یک ماهی است که قیمت مسکن به دلیل افت بیش از 70 درصدی معاملات روند کاهشی پیدا کرده و در برخی مناطق حتی متری 3 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان نیز کاهش قیمت رخ داده است. کارشناسان معتقدند این کاهش قیمت بعد از جهش صد درصدی قیمت مسکن طبیعی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کاهش قیمت قیمت مسکن مشاوران املاک عمار صالحی مهدی علی محمدی گام سوم برجام سرگئی لاوروف ماه محرم سامانه سماح شب هفتم محرم شهرستان بهمئی حوزه های انتخابیه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عتباتی به سرعت بخشیدن به روند تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،بعد از ظهر روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، سردار جهانبخش فرمانده انتظامی استان و قضات محاکم انقلاب و مدیران دستگاه‌های متولی تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی، پس از جلسه‌ای که به منظور تسریع این امر برگزار شده بود از محل نگهداری این وسائط نقلیه بازدید نمودند.
عتباتی در این بازدید بر سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی رسوبی تاکید و دستور داد تا تمامی خودرو‌های توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان و علت و مرجع توقیف آنها حوزه به حوزه استخراج و به مسئولان دادگستری شهرستان‌ها اعلام تا اقدامات قانونی در تعیین تکلیف این خودرو‌ها صورت پذیرد.
رئیس کل دادگستری استان همچنین دستور داد در هفته جاری جلسه‌ای با نمایندگان مراجع قضایی و انتظامی و حضور مسئولان پارکینگ‌ها برگزار تا درخصوص اجرایی شدن مصوبات مربوطه مسئولین پارکینگ‌ها توجیح گردند تا آنها با مالکین و یا متصرفین قانونی برای حضور و تعیین تکلیف وسائط نقلیه خود اقدام کنند.
همچنین مقرر شد خودرو‌های اوراقی توسط بنیاد تعاون فراجا و خودرو‌های قابل شماره گذاری توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تا بازدید مجدد از این پارکینگ‌ها در اوایل خرداد ماه سال جاری تعیین تکلیف شوند.

دیگر خبرها

  • تاکید عتباتی به سرعت بخشیدن به روند تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی 
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / منطقه معاملاتی امن دلار شکل گرفت؟
  • طالبان: ماجرای بدخشان حل‌وفصل شد
  • آخرین وضعیت بازار مسکن تهران در فروردین ۱۴۰۳+ اینفوگرافیک
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خوشبینی به مذاکرات هسته‌ای بازار طلا را کاهشی کرد؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟