Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@10:51:11 GMT

پیروزی بسکتبال ایران با نگاه به آیینه عبرت

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۳۰۸۹

به گزارش ایلنا،همانطور که پیش تر هم نوشته بودیم بازیکنان تیم ملی ایران نه تنها شایستگی حضور در المپیک 2020 را دارند بلکه حتی شایسته حضور در جمع 16 تیم برتر جهان نیز بودند .

تیم ملی بسکتبال ایران پس از 2 شکست ناباورانه برابر پورتوریکو، تونس و یک باخت پیش بینی شده مقابل اسپانیا در گروه بازنده ها در  نخستین گام به مصاف آنگولا رفت و در نهایت توانست با نتیجه 71 بر 62 از سد این تیم بگذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت 11 توپ از دست رفته در نیمه نخست کار را برای ملی پوشان سخت کرد تا با یک اختلاف امتیاز و 29 بر 28 به نفع آنگولا بازیکنان راهی رختکن شوند. ملی پوشان ایران در این دیدار برعکس بازی های گذشته ظاهر شدند و اگرچه در نیمه اول نتوانستند نمایش چندان خوبی از خود به نمایش بگذارند اما در نیمه دوم بهتر و روان تر بازی کردند.شکست های قبلی در دقایق آخر برای بچه ها درس عبرت شده بود برای همین در 5 دقیقه پایانی به خوبی زمان را مدیریت و از مالکیت توپ بهره بردند.

در این دیدار حامد حدادی که همان دقایق ابتدایی 2 خطایی شد نتوانست مثل بازی های قبل بدرخشد اما در عوض صمد نیکخواه بهرامی دوباره همان صمد همیشگی شد و به کمک ایران آمد. آرون گرامی پور توانست جای خالی حدادی را تا حدودی پر کند. بهنام یخچالی و محمد جمشیدی به نظر کمی خسته می آمدند و شادابی بازی های قبلی را نداشتند.

در این دیدار باز هم در تعویض ها مشکل داشتیم و دوباره سوال برای مان پیش آمد که چرا در زمان های درست دست به تعویض نمی زنیم مثلا آرون گرامی پور را که خوب بازی می کرد، نیمکت نشین کردیم درست کاری که در بازی های قبل با محمد حسن زاده شده بود. با همه اینها باز کادر فنی بهتر از بازی های قبل عمل کرد و با بازی دادن به رسول مظفری در نیمه دوم (و فرصت دادن به او با وجود اشتباهش) شرایط بهتری برای ایران رقم زد. از طرفی هم چشم مان از بازی های قبل ترسیده بود و خدا خدا می کردیم دقایق آخر دوباره بازی را دو دستی تقدیم آنگولا نکنیم که خدا را شکر با مدیریت کاپیتان توانستیم نبض بازی را در دست بگیریم.

در این بازی برعکس بازی برابر پورتوریکو و اسپانیا عمل کردیم به این معنی که در آن دو بازی بچه های ایران فوق العاده بودند اما در نهایت شکست خوردند اما در برابر آنگولا نمایشی به مراتب معمولی تر داشتیم ولی توانستیم برنده از میدان خارج شویم.

رقابت ایران و چین برای المپیک

به هر حال برای رسیدن به المپیک  پیروزی بر آنگولا برای مان بسیار مهم بود و حالا امیدوارتر شدیم اگرچه نباید از بازی دیگر تیم ها هم غافل شویم. از امروز نبرد ایران با تیم های آسیایی است چرا که هر تیمی بهتر نتیجه بگیرد راهی المپیک خواهد شد. رقابت اصلی هم بین ایران و چین است چرا که فیلیپین و کره جنوبی با 4 شکست امیدی برای صعود به المپیک ندارند اما چین با دو پیروزی از همه امیدوارتر است و ایران هم با یک برد میزبان را تعقیب می کند. بازی بعدی هر دو تیم تعیین کننده خواهد بود جایی که ایران باید به مصاف فیلیپین برود و چین هم باید با نیجریه بازی کند . اگر در این بازی چین شکست بخورد و ایران فیلیپین را شکست دهد و هردو تیم در برد و باخت برابر شوند گل دیفرنس یا همان گل آوراژ تعیین کننده خواهد بود. میزبان با گل دیفرنس مثبت 3 از تیم ایران که به لطف پیروزی بر آنگولا  گل دیفرنسش به منفی 13 کاهش یافت از ما پیش است. از همین رو ایران در بازی با فیلیپین باید با قدرت به میدان برود چرا که نه تنها به پیروزی نیازمندیم بلکه باید با اختلاف بالا این بازی را از آن خود کنیم.

المپیکی شدن حق بسکتبال ایران است،بازیکنان ثابت کردند توانایی شکست 3 حریف خود در مرحله اول را داشتند و اگر درست هدایت می شدند الان نه تنها صعود کرده بودند بلکه شگفتی ساز این رقابت ها هم لقب می گرفتند. اما این اتفاق رخ نداد و باز هم امیدوار به شکست حریفان آسیایی و صعود به المپیک هستیم.
سعیده فتحی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آنگولا بسکتبال جام جهانی صمد نیکخواه بهرامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست بایرن‌مونیخ مقابل رقیب مستقیم/ پیروزی پرگل دورتموند

هفته سی‌و‌دوم رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان با پیروزی پرگل زردپوشان وستفالن و شکست بایرن مونیخ در خانه نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش دنبال شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه بازی‌های هفته سی‌و‌دوم بوندس‌لیگای آلمان، عصر امروز (شنبه) از ساعت 17 به وقت تهران 4 دیدار همزمان برگزار شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال بایرن مونیخ در خانه اشتوتگارت با نتیجه 3 بر یک تن به شکست داد.

لئونیداس استرجیو در دقیقه 29 اشتوتگارت را پیش انداخت اما هری کین ستاره انگلیس بایرن مونیخ با گلی که در دقیقه 37 از روی نقطه پنالتی زد، اجازه نداد تیمش بازنده به رختکن برود. در نیمه دوم اما میزبان به هدفش رسید و با زدن 2 گل دیگر ابتدا توسط جئونگ وو یئونگ در دقیقه 83 و سپس به وسیله سیلاس کاتومپا اموومپا در دقیقه 3+90، تمام امتیازات را از آن خودش کرد.

این نتیجه باعث کاهش اختلاف بایرن مونیخ رده دومی و اشتوتگارت رده سومی به 2  امتیاز شد و جایگاه باواریایی‌ها را در فاصله دو هفته به پایان فصل برای کسب مقام نایب قهرمانی به خطر انداخت. در حال حاضر پس از بایرلورکوزن 81 امتیازی قهرمان زودهنگام مسابقات، بایرن مونیخ با 69 امتیاز در رده دوم قرار دارد و اشتوتگارت 67 امتیازی هم سوم است.

رانگنیک پیشنهاد سرمربیگری بایرن مونیخ را رد کرد

در دیگر بازی مهم امروز بوندس‌لیگا دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک میهمانش آگزبورگ را با نتیجه 5 بر یک در هم کوبید. یوسف موکوکو در دقایق 4 و 29، دونیل مالن در دقیقه 20، مارکو رویس در دقیقه 34 و فلیکس انمچا در دقیقه 64 برای دورتموند گلزنی کردند و تنها گل آگزبورگ رده دهمی را هم روبن وارگاس در دقیقه 32 به ثمر رساند. دورتموند که به لطف این پیروزی 45 امتیازی شد، فاصله خود را با یک بازی بیشتر نسبت به اینتراخت فرانکفورت به 5 امتیاز افزایش داد تا با تثبیت جایگاهش در رده پنجم، به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نزدیک‌تر شود.

در بازی‌های همزمان وردبرمن و مونشن‌گلادباخ به تساوی 2-2 رضایت دادند و ولفسبورگ با نتیجه 3 بر صفر بر دارمشتات سقوط کرده به دسته دوم غلبه کرد.

در آخرین بازی امشب بوندس‌لیگا از ساعت 20 به وقت تهران کلن میزبان فرایبورگ خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکستن طلسم نباختن یک تیم و ناامید کردن پرسپولیس توسط استقلال
  • نویدکیا: باید حساب‌شده به باخت مقابل صنعت نفت نگاه کنیم
  • شاهکار نوشاد با شکست چینی معروف پینگ‌پنگ دنیا
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • بسکتبال NBA | مرگ جادو و جشن کلیولند با کامبک تاریخی
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان
  • شکست بایرن‌مونیخ و پیروزی پرگل دورتموند
  • شکست بایرن‌مونیخ مقابل رقیب مستقیم/ پیروزی پرگل دورتموند
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!