Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@12:05:44 GMT

واردات اروپا از ایران ۹۳ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۳۰۹۴

واردات اروپا از ایران ۹۳ درصد کاهش یافت

مار منتشرشده از سوی اداره اطلاعات اقتصادی اتحادیه اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ۲۸ عضو این اتحادیه در نیمه نخست سال جاری میلادی با افت قابل توجه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است.

مبادلات دو طرف در ۶ ماهه نخست ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۰.۶۷ میلیارد یورو بوده که این رقم در ۶ ماهه نخست امسال یک چهارم شده و با افت ۷۶ درصدی به ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۶ میلیارد یورو رسیده است.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۹ به کمتر از نصف صادرات این اتحادیه به ایران در مدت مشابه سال قبل رسیده است. صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۴.۵۷ میلیارد یورو اعلام شده بود، اما این رقم در مدت مشابه امسال به ۲.۱۴ میلیارد یورو کاهش یافته است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در ۶ ماهه نخست ۲۰۱۹ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۹۳ درصدی داشته و به ۴۲۰ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در ۶ ماهه نخست سال قبل ۶.۱ میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

افت قابل توجه تجارت اتحادیه اروپا با ایران در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ در پی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران نشان می‌دهد این اتحادیه به‌رغم وعده‌های خود نتوانسته است از منافع ایران در چارچوب توافق هسته‌ای دفاع کند. کشور‌های اروپایی با پیروی از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران واردات نفت از ایران را در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ متوقف کرده‌اند و صادرات کالا به ایران را به کمتر از نصف رسانده‌اند.

بر اساس این گزارش، آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند بزرگترین صادرکنندگان اروپایی به ایران طی ۶ ماهه نخست ۲۰۱۹ بوده اند. آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا نیز بزرگترین واردکننده از ایران طی این مدت بوده اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اتحادیه اروپا واردات اروپا تحریم های امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمید رئیسی معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعتبار پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ (بدون محدودیت در تعداد دانشجویان) ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده

وی خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای پرداخت ودیعه مسکن، از محل اعتبارات ابلاغی ستاد ملی جمعیت تامین شده است و براساس ابلاغ صندوق رفاه، در سال ۱۴۰۳، بدون محدودیت در تعداد دانشجو، هر تعداد دانشجوی متاهل دانشکده یا دانشگاه علوم پزشکی متقاضی ودیعه مسکن، وام ودیعه مسکن دریافت خواهد کرد.

رئیسی گفت: شرایط دریافت ودیعه مسکن قبلا بر اساس آیین نامه‌های ابلاغی توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، اعلام شده بود.

انتهای پیان/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1229011 برچسب‌ها وام دانشجویی

دیگر خبرها

  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد