Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@22:18:59 GMT

ماجرای بی جواب ماندن نامه هاشمی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۳۶۴۳

ماجرای بی جواب ماندن نامه هاشمی چیست؟

زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات طرح تفصیلی منطقه ۲۲ و مباحث مطرح شده پیرامون این موضوع که شهرداری منطقه بدون آن‌که طرح تفصیلی خود را به شورای شهر تهران ارائه و مصوب آن را اخذ کند به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال کرده است، گفت: این نکته‌ای که پیش آمده واقعیت دارد و شهرداری منطقه ۲۲ بدون آن‌که طرح تفصیلی را به شورای شهر تهران ارائه کند آن‌را به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ادامه داد: اما شورای عالی معماری و شهرسازی پس از تصویب کلیات طرح ، آن را جهت رفع برخی از ایرادات و جلب نظر شورای شهر تهران به شهرداری منطقه ارجاع داده است.

او در پاسخ به این سئوال که آیا موضوع نامه نگاری اعضاء شورای شهر تهران و شخص رئیس شورا و بی جواب ماندن نامه صحت از سوی شهرداری منطقه صحت دارد، تصریح کرد: تمام نامه‌نگاری‌ها برای قبل از زمانی بود که طرح تفصیلی از سوی کمیسیون عالی معماری و شهرسازی به شهرداری منطقه ۲۲ ارجاع داده شود.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در توضیح چرایی ارسال نشدن طرح تفصیلی منطقه ۲۲ به شورای شهر تهران گفت: به نظر من سهل انگاری اتفاق افتاد و نکته قابل تامل این است که در تمام جلسه های هماهنگی جهت تدوین طرح تقصیلی منطقه 22 اعضای شورای شهر و کمیسیون ماده 5 حضور داشتند و ارسال نشدن این طرح در حالی که اعضا شورا و کمیسیون ماده 5 حضور داشتند به نوعی فراموش‌کاری بود.

نژاد بهرام افزود: اصل اقدام بر این بود که طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تهران ابتدا در شورای شهر تهران به تصویب برسد و سپس به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شود.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اعضاء شورا و کمیسیون ماده 5 در تمام مراحل تهیه و تدوین طرح تفصیلی منطقه ۲۲ حضور داشتند و بسیاری از بند های این طرح نیز با نظر اعضاء شورای شهر تهران در طرح گنجانده شده است و باید به این نکته توجه لازم می شد که طرح پیش از ارائه به شورای شهر تهران به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال نمی شد.

نژادبهرام افزود: در حال حاضر طرح تفصیلی پس از ارسال به کمیسیون عالی معماری و شهرسازی به شهرداری منطقه ارجاع داده شده است تا با تغییر در برخی از بند‌های آن در نهایت به شورای شهر تهران ارائه شود.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که در حال حاضر موضوع حل شده است، تصریح کرد: پس از تصویب کلیات طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تهران در شورای عالی معماری و شهرسازی برای رفع برخی از ایرادات به شهرداری منطقه ارجاع داده شده است و پس از رفع ایرادات به صحن شورای شهر تهران ارائه می شود.

نژاد بهرام تاکید کرد: به عقیده من مشکل به وجود آمده حل شده  است.

او در پاسخ به این سوال که موضوعات مورد بحث و ایراد شورای عالی معماری و شهرسازی در چه بندهای از طرح تفصیلی بوده است؟ گفت: اطلاع دقیقی از بند‌های مورد ایراد شورای عالی معماری و شهرسازی ندارم و تنها پیوست نامه را مطالعه کردم.

بیشتر بخوانید: اگر باغ‌های کن از دست بروند، تهران دیگر جای نفس کشیدن ندارد 

قبل تر محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهرسازی شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: شهرداری منطقه ۲۲ طرح تفصیلی خود را بدون تصویب در شورای شهر تهران به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال کرده و در این باره به هیچ یک از نامه‌های من و رئیس شورای شهر تهران نیز پاسخ نداده است.

انتهای پیام /

طرح تفصلی منطقه ۲۲ به شهرداری مرجوع شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل

به گزارش قدس آنلاین، محمود صفری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با اعضای شورای شهر اردبیل، اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر اردبیل پس از یک دهه بلاتکلیفی در وزارت راه و شهرسازی تصویب و پس از طی مراحل، به‌زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان این‌که با اجرای طرح تفصیلی شهر اردبیل، بخش عمده مشکلات شهری رفع خواهد شد، افزود: با اجرای این طرح که در قالب پهنه‌بندی و با احصا کمبودها و معضلات شهری تهیه شده ضمن رفع نواقص و کاستی‌های طرح تفصیلی قبلی، نگاه ویژه‌ای به تأمین کمبود سرانه‌های عمومی شهر و رساندن سرانه‌های مورد نیاز به استاندارد کشوری شده است.

شهردار اردبیل ادامه داد: همچنین جبران کمبودهای مناطق کم برخوردار و توسعه متوازن و یکسان مناطق مختلف شهر از محور اصلی طرح تفصیلی جدید است.

صفری بیان کرد: قطعاً اصلاح ضوابط و موارد مدنظر در طرح تفصیلی باعث نوسازی، بهسازی، رونق و توسعه شهر در جهت‌های مختلف خواهد بود و شهروندان به زودی شاهد ثمرات مثبت این طرح می‌شوند.

وی به مبادی ورودی‌های شهر نیز اشاره کرد و گفت: اصلاح و توسعه مبادی ورودی‌های شهر اردبیل نیز در جهت ساماندهی ورودی‌ها در برنامه قرار دارد که با ساماندهی مبادی ورودی شهر، شاهد توسعه، رونق و وضعیت بصری مناسب و در شأن کلان‌شهر اردبیل خواهیم بود.

صفری همچنین با تقدیر و تشکر از زحمت‌های مسؤولان مرتبط با این امر خاطرنشان کرد: بی شک دستیابی و اتمام طرح مذکور در سایه تلاش این بزرگواران بوده و ابلاغ آن با پیگیری «علی نیکزاد» نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی توسط شورای عالی معماری و شهرسازی صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • نگاه تمدن آفرین در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی لازم است
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه