Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-06@19:32:24 GMT

کنایه امام جمعه تهران به احمدی نژاد و مشایی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۴۲۸۵

کنایه امام جمعه تهران به احمدی نژاد و مشایی

امام‌جمعه موقت تهران گفت: باید به مجالس حسینی نگاه ارزشمند، اساسی و اصیل داشت زیرا نمودهای معنویت و غیرت دینی مانند اخلاص، ایثار، توکل و افزایش ایمان هستند.

به گزارش شریان نیوز،آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه جمعه در جمع هیات رزمندگان اسلام در مسجد امام (ره) اصفهان، رهنمودهای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و افزود: توجه به اخلاق و معنویت یکی از توصیه‌های هفت‌گانه این بیانیه بوده که از روح رسالت انبیای الهی سرچشمه می گیرد و هدفش سوق دادن دل‌ها به سوی خداوند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی بیان کرد: اگر معنویت و اخلاق باشد، با وجود کاستی‌های مادی در بهشت خواهیم بود اما اگر جامعه فاقد معنویت باشد، حتی با وجود مادیات با جهنم روبه‌رو خواهیم شد.

امام جمعه موقت تهران، غیرت را در یک معنا برابر حساسیت در پاسداری و دفاع از وابستگی‌ها دانست و اضافه کرد: غیرت دینی عامل اصلی ایجاد انقلاب بوده و عامل ماندگاری، رشد و بالندگی آن هم خواهد بود.

وی تاکید کرد: غیرت جنبه‌های مهم دیگری مانند غیرت وطنی و ناموسی هم دارد که اگر منظور از غیرت وطنی، وطن دوستی باشد، بسیار خوب است و در روایات دینی، دوست داشتن وطن از نشانه‌های ایمان شناخته می‌شود.

آیت الله خاتمی، وطن پرستی افراطی را در حد شرک دانست و خاطرنشان ساخت: مومنان همواره در خط مقدم دوستی وطن قرار دارند که نمود آن دفاع مقدس و پیشگامی نیروهای با ایمان بود.

وی تصریح کرد: کسانی که بحث مکتب ایرانی را طرح کردند، با بیان سخنی نادرست به انقلاب ضربه زدند تا برخی کشورهای عربی، انقلاب اسلامی را به استفاده ابزاری از دین متهم کنند.(سخنان وی اشاره به طرح ایده مکتب ایرانی از سوی مشایی و طیف احمدی نژادی هاست.)

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: غیرت ناموسی جنبه دیگری از موضوع است و انسان مومن به گونه‌ای رفتار می‌کند که همسر و دختر او در برابر نگاه آلوده دیگران قرار نگیرد و درامان باشد که اگر حتی در وجود شخصی کافر نیز این مفهوم وجود داشته باشد، ارزشمند است.

وی با اشاره به ضرورت حفظ شئونات اسلامی در پیشگیری از نگاه‌های آلوده به زنان اظهارداشت: در روایات اسلامی توجه نداشتن به غیرت ناموسی نشانه نفاق و مذموم است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند، نباید در جامعه به گونه‌ای ظاهر شوند که موجب آلوده شدن جامعه شوند.

آیت الله خاتمی افزود: رهبری معظم انقلاب پنج مرحله انقلاب اسلامی، حاکمیت اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را برای مسیر پیش‌روی انقلاب مطرح کردند که فرد مسوول در نظام اسلامی باید چنان رفتار کند که در سوء استفاده‌ها جایی نداشته باشد.

وی یادآور شد: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شد، بیانیه‌ای عادی نیست، و جمله جمله آن از روی تدبیر انتخاب شده و مسیر ۴۰ سال آینده انقلاب را ترسیم می‌کند.

برچسب هااحمدی نژاد

منبع: شریان

کلیدواژه: احمدی نژاد سقوط هواپیمای تهران یاسوج ایالات متحده آمریکا مجلس شورای اسلامی سوریه یاسوج بوشهر ایران کرمانشاه سقوط هواپیما روسیه عراق گرگان بارش برف تیم فوتبال استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر شنبه در آئین تجدید میثاق و وداع با پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) در مصلی جمعه گناوه با تقدیر از مردم ولایتمدار، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی و عاشقان شهدا در این آئین معنوی و با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امروز استان بوشهر و شهرستان گناوه با حضور این شهید والامقام معطر به حضور عطر شهدا شده است.

امام جمعه گناوه افزود: امروز و در سالروز شهادت ششمین امام شیعیان، امام جعفر صادق (ع) ما پیکر شهید والامقامی را که پیرو راستین آن همام و دلباخته مکتب اهل بیت (ع) بود و در لبیک به فرمان امام زمان خود و شاگرد مکتب امام صادق (ع)، همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت و در این راه دین و ولایت و مردم فدا کرد، تشییع خواهیم کرد.

وی گفت: امروز ملت ایران اقتدار، صلابت و عزت خود را مدیون فداکاری‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی همه شهدا است.

وی ادامه داد: در برهه کنونی و در این مقطع بسیار حساس و تاریخی که دشمنان، نظام مقدس اسلامی را مورد هجمه‌های مختلف قرار داده‌اند، آنچه می‌تواند ما را از همه این توطئه‌های بدخواهان و دشمنان نجات دهد ادامه دادن راه شهدا است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است و شهیدان برای همه ما الگو هستند.

وی ادامه داد: همانگونه که امام صادق (ع) مایه حیات جامعه بشریت شد، امروز شهدا مایه حیات جوامع بشری هستند.

وی گفت: حال شهیدان، مانند شمعی است که می سوزد تا به بشریت حیات و روشنایی دیگری ببخشد و لذا فضیلت، مقام و منطق شهید و پیام شهدا این است که باید همه هستی خود را برای اعتلای دین فدا کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند برای شهدا جایگاه و مقام ویژه ای قائل شده است گفت: به تعبیر قرآن کریم خداوند مشتری جان شهدا است، شهدا با خدا معامله کردند و خداوند در برابر این معامله که شهدا با خداوند متعال انجام داده‌اند بهشت را به شهدا داده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: امروز مردم شهرستان گناوه در روز شهادت امام صادق (ع) در این آئین معنوی و در این مکان مقدس جمع شده‌اند تا بار دیگر عهد و پیمان خود را با شهدا، آرمان‌ها و اهداف آنها تجدید کنند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جوانان و رزمندگان ما با دست خالی در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند و امروز اگر با صلابت تل آویو و حیفا و سرزمین‌های اشغالی با پهپاد ها و موشک‌های ایران اسلامی نشانه می‌رود نتیجه خون پاک این شهدا و مقاومت، پایداری، صبر و استقامت ملت ایران و در رأس همه خانواده معظم شهدا است.

امام جمعه گناوه گفت: هم امام صادق (ع) و هم شهدا به جهان اسلام حیاتی دوباره بخشیدیم و همه ما باید تلاش کنیم تا راه و آرمان‌ها و وصایای شهدا را جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر 6096665

دیگر خبرها

  • احمدی نژاد به مجارستان رفت + عکس
  • (ویدئو) احمدی نژاد: ۴۰ هزار هکتار بدهیم؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!
  • (ویدئو) واکنش عجیب «احمدی‌نژاد» به طرح حفاظت از قوچ ارمنی؛۴۰ هزار هکتار؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!
  • واکنش عجیب احمدی‌نژاد به زیستگاه قوچ ارمنی!
  • تحسین احمدی‌نژاد از خوانندگی مریم امیرجلالی!
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند