Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@21:32:32 GMT

محمد بن‌سلمان دولت هادی را غربال می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۴۴۳۰

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، «مجتهد» که به افشاگر اسرار خاندان سعودی معروف است، می‌گوید پادشاه عربستان سعودی از حوادث جنوب یمن هیچ اطلاعی ندارد و «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد او به دنبال پالایش در دولت مستعفی «عبد رَبِّه منصور هادی» است.


او طی سلسله توییت‌هایی جمعه (۱۵ شهریور) نوشت که مخالفت فرماندهان میدانی دولت هادی با این دولت، بن سلمان را مجبور کرده است که موضع خود در یمن را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او مدعی شد: «محمد بن سلمان به دولت "مشروع" [منصور هادی] تعهد داده است که همه مقرهای آن [در عدن و سایر شهرها] را بازگرداند مشروط بر اینکه این دولت، نیروهای [شورای] انتقالی جنوب را جایگزین نیروهای کادر [حزب] الإصلاح کند».
مجتهد می‌نویسد، ولی‌عهد سعودی موافقت رهبران بازداشت شده در عربستان سعودی را تضمین کرده و تلاش دارد دایره موافقان با این طرح خود را به انواع لطایف الحیلی گسترش دهد.

یمنی‌ها بعد از حوادث عدن، جنوب عربستان را ترک کرده‌اند
افشاگر اسرار داخل سعودی می‌گوید نیروهای یمنی حاضر در مرز عربستان سعودی در جبهه «نجران» بعد از حوادث اخیر جنوب یمن، با درخواست «حمود سعید المخلافی»، یکی از رهبران یمنی مبنی بر ترک مرز عربستان و حرکت به یمن موافقت کرده و جبهه‌های «مأرب و تعز» را ترک و نیروهای سودانی و سعودی را در این مناطق ترک کرده‌اند.
مجتهد می‌گوید انصارالله یمن از این فرصت استفاده کرده و به نیروهای مذکور حمله کردند که بر اثر آن، 50 نفر از آن‌ها کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند. او ادامه داد، فرود موشک‌های یمنی بر سر سعودی‌ها در جبهه نجران، آن‌ها را شوکه کرده است.

راه‌اندازی رادیو جهت تبلیغ برای جدایی‌طلبان
بر اسای ادعای مجتهد، ولی‌عهد سعودی با اشاره «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی رادیو «العزم» را راه‌اندازی کرده تا به تبلیغ نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات است، بپردازد و در مقابل حزب الإصلاح را که گفته می‌شود گرایش اخوانی دارد، تقبیح و تخریب کند. مجتهد می‌گوید بر خلاف میل بن‌سلمان، این تلاش‌های او نتیجه معکوس داشته است.

موضع واقعی محمد بن سلمان در مورد یمن چیست؟
فعال توییتری در مورد موضع واقعی ولی‌عهد سعودی در مورد حوادث اخیر یمن نیز نوشت که برای دریافت پاسخ این سؤال، از اطرافیان بن‌سلمان در این زمینه پرس‌وجو کرده و آن‌ها گفته‌اند:

یک، تفاهم با بن‌زاید [در یمن] سرنوشت‌ساز است و خللی در آن ایجاد نخواهد شد.

دو، بن‌سلمان همچنان از اینکه طرح بن‌زاید در یمن طرح اصلی است، رضایت دارد.

سه، حزب الاصلاح [در نظر بن سلمان] از [انصارلله] حوثی خطرناک‌تر است و نابودی این حزب مهمتر.

چهار، بن سلمان خیلی خوشحال است که اسرائیل با او در زمینه اهمیت نابودی حزب‌الاصلاح موافق است.

مجتهد در ادامه به حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی به زندانی در استان ذمار (غرب یمن) اشاره کرد و گفت که علت این حمله این بود که در این زندان، اسیرانی از دولت منصور هادی که اکثر آن‌ها عضو حزب‌ الاصلاح بودند، نگه‌داری می‌شد.

مجتهد می‌گوید ائتلاف سعودی از مختصات این زندان و افرادی که در آن بودند، اطلاع داشت و و این حمله عامدانه بود تا شمار زیادی از نیروهای این حزب کشته شود و این حمله هیچ ربطی به جنگ عربستان با انصارالله یمن و حملات پهپادی آن‌ها به پایگاه‌ها و فرودگاه‌های سعودی ندارد.

این افشاگر معروف نوشت که بن‌سلمان با این حمله که بر اثر آن ۱۲۳ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند، از حزب الاصلاح «انتقام» گرفت.

شاه سعودی بی‌خبر است
مجتهد در پایان می‌نویسد بر خلاف آنچه در رسانه‌ها منتشر می‌شود، سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی از حوادث یمن اطلاعی ندارد چه رسد به اینکه بخواهد در این خصوص موضعی اتخاذ کند.
 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بن سلمان مجتهد امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است

ماموستا عبدالسلام امامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با تسلیت به مجاهدان محور مقاومت به ویژه مستشاران نظامی ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار داشت: باید درود و سلام ویژه به ارواح طیبه شهدایی مانند شهید تهرانی مقدم که سبب تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در حوزه موشکی شده‌اند فرستاد.

وی تصریح کرد: به عنوان یک مسلمان باید به خود ببالیم که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح کشور نه تنها باعث عزت برای ایران اسلامی بلکه برای باعث سربلندی برای محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌اند.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: بی‌تردید اقدامی که ایران در عملیات «وعده صادق» انجام داد یک اقدام دفاعی بود چرا که رژیم صهیونیستی در 6 ماه گذشته و پیش از آن تمامی مرزهای اخلاقی و بین‌المللی را زیرپا گذاشت و توجهی به قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل، شورای امنیت و دستورات سازمان‌های حقوق بشری نکرد.

وی افزود: با توجه به حملات متعدد به مصالح و منافع و نیروهای مردم در سوریه، صبر راهبردی نظام اسلامی ایران مانع از این می‌شد که منطقه بیش از این دچار تنش نشود اما اقدام اخیرا رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری و سفارت ایران در دمشق و شهادت 34 هزار نفر از مظلومان غزه باعث شد رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور انتقام وعده صادق را صادر کنند.

ماموستا امامی بیان کرد: در این رابطه نیروهای مسلح کشور، مردانه برخلاف تمامی عملیات‌های رژیم صهیونیستی که با غفلت انجام می‌گیرد، با اعلام قبلی حمله‌ای را انجام داد که در مقام دفاع از خود بود و از همه مهمتر در این حمله صرفا به اماکن نظامی و نه به مردم عادی و بیمارستان‌ها، نیروهای امدادی و زنان و کودکان حمله شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه این عملیات به اهداف از پیش تعیین شده خود رسید و از همه مهمتر سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی یعنی گنبد آهنین و فلاخن داود و دیگر سیستم‌های آن را پشت سر گذاشت و آن به عنوان یک عملیات ابتدایی در این زمینه، هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را برای تمام جهانیان آشکار کرد.

امام جمعه مهاباد تصریح کرد: در نظرسنجی‌هایی که در کشورهای اسلامی و عربی انجام شده است بیش از نزدیک 88 درصد مردم از این اقدام بسیار خوشحال شدند و خود را در طرف ایران قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است