Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:36:14 GMT

ازدواج با فرزندان طلاق به کجا ختم می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۵۲۲۴

ازدواج با فرزندان طلاق به کجا ختم می‌شود؟

خبرگزاری آریا - یک روانشناس گفت: پدر و مادر در شکل گیری شخصیت کودک نقش موثری دارند چرا که انتخاب سبک‌های تربیتی که برای تربیت فرزندشان تاثیر به سزایی در خلق خوی آنها دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، زهرا امام روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ازدواج با فرزند طلاق اظهار کرد: پدر و مادر در شکل گیری شخصیت کودک نقش موثری دارند چرا که باتوجه به خلق وخوی پدر ومادر و انتخاب سبک‌های تربیتی که برای تربیت فرزندشان به کار می‌گیرند می‌توانند تاثیر به سزایی در این امر مهم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روانشناس ادامه داد: محیطی که برای رشد فرزندشان فراهم می‌کند می‌تواند بستری آرام و یا بستری متشنج برای پرورش کودک باشد، متاسفانه بچه‌هایی که شاهد دعوای پدر و مادر خود و طلاق والدینشان هستند در بستری آرام پرورش پیدا نمی‌کنند البته سنی که فرزند شاهد طلاق و جدایی والدین خود هستند بسیار مهم است.
او افزود: فرزندان طلاق معمولا با احساس نا امنی وعدم امنیت رشد پیدا می‌کنند که معمولا باعث ایجاد اضطراب در آن‌ها می‌شود، همچنین گاهی اوقات مهارت‌های لازم رابرای داشتن زندگی مشترک ندارند و گاهی اوقات همدلی ضعیفی در روابط خود دارند.
امام با اشاره به اینکه اعتماد به نفس پایین در بعضی از این افراد دیده می‌شود، اضافه کرد: همچنین وابستگی در این افراد به چشم می‌خورد که به علت برآورده نشدن نیاز‌های کودک است.
این روانشناس گفت: اگر هم خانم و هم آقا هر دو فرزند طلاق باشند به دلیل اینکه هر دو شاهد کشمکش و درگیری والدین خود بودند پیش آگهی بیشتری برای طلاق وجدایی دارند و البته صحبت‌های گفته شده به این معنا نیست که نباید با فرزندان طلاق ازدواج کرد بلکه محیطی که این در آن بعد از طلاق رشد کردند و نشست و برخاست با آدم‌های درست از لحاظ شخصیتی و همچنین یادگیری لازم برای مهارت‌های ارتباطی و الگوبرداری‌های درست زندگی نقش مهمی در زندگی آینده این افراد دارد.
او خاطرنشان کرد: قبل از ازدواج به کفویت یکدیگر وهمچنین داشتن فرهنگ یکسان خانواده خانم و آقا، وضعیت اقتصادی یکسان و تحصیلات توجه داشته باشید و حتما قبل اقدام به ازدواج با یک مشاور در این زمینه صحبت کنید و کمک‌های تخصصی را دریافت کنید.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت

امتداد -مدیرعامل بانک ملی ایران در پیامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری به جایگاه شامخ معلمان سراسر کشور ادای احترام کرد و این روز را به آنان تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در متن پیام تبریک ابوالفضل نجارزاده به مناسبت روز «معلم» آمده است:

در برگ‌های تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران دوازدهم اردیبهشت هم‌زمان با سالروز شهادت معلم علم و اخلاق، استاد گرانقدر، شهید مرتضی مطهری «روز معلم» نامیده شده است. 

بی‌تردید اساسی‌ترین و تأثیرگذارترین عنصر نظام تعلیم و تربیت، معلمان هستند؛ انسان‌های فرهیخته‌ای که رسالت خطیر اندیشه‌ورزی و هدایت نسل‌ها را به دوش می‌کشند و زندگی خود را فدای آگاهی و معرفت می‌کنند.

روز معلم یادآور شکوه و عظمت زنان و مردانی‌ست که با تلاش بی‌پایان و ستودنی، فرزندان این مرز و بوم را با ایثار تعلیم می‌دهند و بی‌شک معلمان در تحقق شعار تمام سال‌ها به‌خصوص شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» نقش برجسته‌ای دارند. ما نیز تلاش می‌کنیم اقدامات ارزشمند این بزرگواران را بیش از پیش ارج نهیم. 

بسیار نیکوست که در طلیعه این مناسبت و در راستای ارتقای ساحت ارزشمند تعلیم و تربیت فرصتی دست داد تا این روز را به اساتید، معلمان و مربیان تبریک و تهنیت عرض کنم. امید دارم که در سایه الطاف الهی و توجهات حضرت ولی عصر(عج) در سنگر خدمت به فرزندان این مرز و بوم و آینده‌سازان میهن عزیزمان همواره استوار و سرافراز باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
  • تبریک امیرعبداللهیان به مناسبت روز معلم
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • اولین نکوداشت روانشناسان رضوی برگزار می شود
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم