Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام بهرامی از برگزاری مراسم زیارت عاشورا به صورت روزانه در ۴۰۰ نمازخانه و مساجد وزارت دفاع در ایام ماه محرم خبر داد.

حجت الاسلام «سید محمود رضا بهرامی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برنامه های وزارت دفاع در ماه محرم گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در طی سال فعال است و این امر به ویژه در هفته اول ماه محرم که با نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، محور کلی برنامه های فرهنگی و تبلیغی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع افزود: سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه، اجرای برنامه های هیئت عاشوراییان وزارت دفاع، برگزاری موکب عاشوراییان در مسیر پیاده روی زائران کربلا در اربعین حسینی، انجام تبلیغات محیطی مناسب از جمله سیاه پوش کردن اماکن مذهبی در یگان ها، نصب پرچم، پلاکارد، بنر و پوستر با بهره گیری از بسترهای هنری و ادبی به منظور بزرگداشت اهداف و ارزش های قیام امام حسین (ع) از جمله برنامه های وزارت دفاع در ماه محرم است.

 

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: تقویت و برپایی هیئت های عزاداری و دسته جات سینه زنی در شهرک های سازمانی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی مانند کتابخوانی، مقاله نویسی، نقاشی و هنر با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مراسم سخنرانی در دهه اول محرم با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سطح سازمان ها و شهرک های سازمانی از دیگر برنامه های ماه محرم است.

 

معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع از برگزاری مراسم سخنرانی ویژه دهه محرم با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سطح کلیه سازمان ها و یگان های وزارت دفاع خبر داد و گفت: مراسم عزاداری به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور کلیه کارکنان در سطح سازمان ها و خانواده ها در شهرک های سازمانی از دیگر برنامه های ویژه عزاداری ماه محرم است.

 

وی گفت: اطلاع رسانی و درج مطالب مرتبط با مناسبت ها در نشریات و سایت های سازمانی، برپایی نمایشگاه فرهنگی هنری کتاب، عکس و فیلم، نرم افزار و محصولات فرهنگی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر و ارایه تخفیف به مخاطبان در سازمان ها و شهرک های تحت پوشش وزارت دفاع، تهیه و توزیع بروشور ویژه ماه محرم، برپایی ایستگاه صلواتی، پخش کلیپ های صوتی و تصویری با موضوع امر به معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه های وزارت دفاع در این ایام است.

 

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به ساماندهی  هیات های مذهبی قبل از آغاز ماه محرم اظهار کرد: برگزاری مراسم زیارت عاشورا به صورت روزانه در 400 نمازخانه و مساجد وزارت دفاع در ایام ماه محرم از دیگر برنامه های وزارت دفاع است. همچنین برگزاری اردوهای فرهنگی و معنوی، اهدای کتاب و هدایای فرهنگی و تجلیل از هیئت های نمونه مذهبی و مداحان و خادمان حسینی در شهرک های سازمانی در پایان دهه اول محرم از دیگر برنامه های وزارت دفاع در ماه محرم است./

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم شیرخوارگان حسینی همایش شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر ع مسجد خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد عزاداری ماه محرم زیارت عاشورا وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتداد «زیارت» با تدارک ۳۸۰ برنامه / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت ۱۴۰۳

دکتر عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در  نشست خبری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) که دوشنبه ۱۸اردیبهشت در تهران برگزار شد، اظهار کرد: با کمک اعتاب مقدسه حضرت معصومه (س)، احمد بن موسی (ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و مسجد مقدس جمکران، شورای هماهنگی تبلیغات و وزارت ارشاد برنامه‌های هماهنگی را در سراسر کشور در دهه مبارکه کرامت برگزار خواهیم کرد.

طالبی با بیان اینکه دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت آغاز می‌شود، ابراز کرد: آستان قدس رضوی بیش از ۳۸۰ برنامه را در بخش‌های مختلف برای مجاوران و زائران و مخاطبان در سراسر کشور و مشهد مقدس برنامه ریزی کرده و بارزترین و مشخص‌ترین فعالیت در حوزه علمی، کنگره جهانی حضرت رضا (ع) است.

 حضور کاروان های زیرسایه خورشید در جای جای کشور
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: بعد از آن یک حرکت مردمی ۱۷ ساله تحت عنوان "کاروان‌های زیر سایه خورشید" برگزار می‌شود که از ۳۱ استان ۶۳ هیئت در بیش از ۲۳۰۰ نقطه شهری خادمان با پرچم مقدس حضرت رضا (ع) از مشهد حرکت می‌کنند و با یک پیوست فرهنگی یک زیارت از دور را برای عاشقانی که در این ایام توفیق حضور در مشهد را ندارند اجرا می‌کنند. در ۱۲ کشور هم هیئت‌هایی به این منظور اعزام می‌شوند.

 اهدای ۲۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های سراسر کشور
طالبی، اختتامیه برنامه گنجینه مهر در قالب امتداد اجتماعی زیارت، رونمایی از تازه‌های نشر رضوی، اهدای ۲۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های سراسر کشور و بازآفرینی موزه قرآن کریم در حرم مطهر بعد از ۴۰ سال را از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت عنوان کرد و گفت: همچنین خدمات مختلف علمی، فرهنگی و تبلیغی توسط کانون‌های خدمت در سراسر کشور انجام می‌شود که بارزترین آن تجهیز و تحویل ۵۵۰ چاهک آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد آستان قدس رضوی با برنامه‌های متنوعی که در دهه کرامت در سراسر کشور اجرا می‌کند یک شادی مؤمنانه‌ای را با پیوست فرهنگی و علمی تقدیم عاشقان اهل بیت (ع) و حضرت رضا (ع) بنماید.  
 گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین سید رضا عاملی در نشست خبری «پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه‌السلام» که دیروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کتابخانه و موزه ملی ملک تهران برگزار شد گفت: کنگره جهانی حضرت رضا (ع) روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تالار قدس حرم مطهر امام رضا (ع) با پیام تصویری حضرت آیت الله خامنه‌ای و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس جمهور و حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و پیام آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی برگزار می‌شود.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • اعزام ۶۰۰ نفر به اردوهای راهیان نور غرب کشور
  • امتداد «زیارت» با تدارک ۳۸۰ برنامه / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت ۱۴۰۳
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • جذب حداکثری از اهداف مهم برگزاری جشنواره امامت و مهدویت است
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بازگشت / مراسم یادبود مسعود اسکویی در مسجد بلال
  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود صدای ماندگار ورزش امروز برگزار می شود