Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-01@17:12:49 GMT

پر حرفی در اطفال نشانه چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۵۴۶۵

پر حرفی در اطفال نشانه چیست؟

به گزارش جهان نيوز، علی محتشمی متخصص اطفال اظهار کرد: وقتی فرزند سوال پیچ‌مان می‌کند و پشت سر هم سوالات عجیب و غریب می‌پرسد، باید با صبر و حوصله به سوال‌های کودک پاسخ دهیم و این روحیه پرسشگری را در او تقویت کنید؛ اگر جواب سوالی را نمی‌دانید، به او بگویید که «من نمی‌دانم، بهتر است در کتاب جواب آن را پیدا کنیم» یا «در اینترنت جستجو کنیم» و به او کمک کنید تا پاسخ سوالش را پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  این متخصص اطفال بیان کرد: بسیاری از کودکان حس کنجکاوی دارند و در مورد اطراف خود سوالات مختلفی به ذهنشان می‌رسد؛ یکى از مهم‌ترین علت‌های پر حرفی در کودکان حس کنجکاوی و تمایل به دانستن همه چیز است، یکى دیگر از مهمترین علت‌های پرحرفی در کودکان، نیاز به جلب توجه است. *کودکان پر حرف نیاز به توجه دارند محتشمی ادامه داد: شاید تاکنون بار‌ها توجه کرده باشید، زمانی که مادران با تلفن به مدت طولانی صحبت می‌کنند یا در جمعی مشغول صحبت هستند و از کودکشان غافل می‌شوند، کودک با صحبت کردن طولانی یا پرسش‌های مکرر سعی می‌کند که توجه مادر را به خود جلب کند، روانشناسان ریشه این نوع واکنش‌های رفتاری کودک را جلب توجه والدین می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه گاهى ترس کودکان به زیاد صحبت کردن آن‌ها منجر می‌شود، گفت: این اتفاق به ویژه در سنین پایین و برای کودکانی که شب‌ها از تنها خوابیدن در اتاق خود می‌ترسند، اتفاق می‌افتد؛ چنین کودکانی از والدینشان می‌خواهند که کنار آن‌ها بمانند تا با آن‌ها صحبت کنند. *پرحرفی از نشانه‌های ناراحتی کودکان این متخصص اطفال تشریح کرد: حسادت به خصوص پس از به دنیا آمدن فرزند جدید در خانواده، برای کودکان بالای سه سال، می‌تواند عاملی برای زیاد صحبت کردن و جلب توجه والدین محسوب شود؛ در بسیاری موارد، زیاد حرف زدن حتی در بزرگسالان  وسیله‌ای برای پوشش پریشان احوالی روحی یا نگرانی‌های درونی است.

وی یادآوری کرد: اگر والدین به فرزندشان به اندازه کافی توجه کنند و برایش به طور اختصاصی وقت بگذارند، اما باز هم فرزندشان به طور غیرعادی صحبت کند، باید به دنبال ریشه‌های روانی این موضوع باشند، گاهی کم حرف زدن کودکان می‌تواند نشانه‌ای از بروز افسردگی در آن‌ها باشد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار انگیزه نورافکن را دو چندان کرد

به گزارش "ورزش‌سه"، روز دوشنبه بود که امید نورافکن با انتشار یک استوری با توجه به در پیش بودن بازی برابر پرسپولیس خبرساز شد.

استوری نورافکن که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مجازی داشت، سبب شد تا خبرنگاران نیز در نشست خبری از اوسمار درباره این موضوع بپرسند که واکنش جالب توجه سرمربی برزیلی پرسپولیس را به همراه داشت.

البته سرمربی پرسپولیس نیز پاسخی حرفه‌ای به این سوال داشت و با اشاره به اینکه اطلاعی درباره این موضوع ندارد، عنوان کرد بازیکن بهتر است در زمین کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد.

این اتفاقات در حالی در آستانه بازی حساس پرسپولیس و سپاهان رخ داده که امید نورافکن پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت هنوز نتوانسته به روزهای اوج فوتبالی خود برگردد. او البته در همین شرایط هم با پیراهن تیم ملی و هم با پیراهن سپاهان موفق به گلزنی شده ولی با آنچه از نورافکن در ذهن داریم فاصله زیادی دارد. 

در این شرایط حالا امید نورافکن با توجه به استوری‌ای که منتشر کرده و همینطور صحبت‌های کنایه‌آمیز اوسمار و البته پیشینه‌ای که در ورزشگاه آزادی و با هواداران پرسپولیس دارد، بی‌شک با انگیزه‌ای مضاعف پا به بازی خواهد گذاشت و تمام توانش را برای پیروزی تیمش به کار می‌گیرد.

البته اوسمار با صحبت‌های خود به نظر می‌رسد سعی بر احساسی کردن نورافکن داشته و باید دید عملکرد و واکنش نورافکن در زمین مسابقه به صحبت‌های سرمربی پرسپولیس و همینطور سایر حواشی بازی چگونه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اوسمار انگیزه نورافکن را دو چندان کرد 
  • این نشانه ها می گوید فرزند شما استعدادی استثنایی دارد
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • اوسمار انگیزه نورافکن را دو چندان کرد
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال