Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@04:51:43 GMT

هندی ها دستشان به ماه نرسید!

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۵۵۵۱

هندی ها دستشان به ماه نرسید!

به گزارش پارسینه، مقام‌های هندی می‌گویند چاندرایان-۲ با موفقیت به ماه نزدیک شده بود، اما وقتی به فاصله ۲.۱ کیلومتری از سطح رسید دچار اشکال شد.سازمان تحقیقات فضایی هند (ایسرو) گفت که تماس با کاوشگر چند ثانیه پیش از فرود قطع شد. در صورت موفقیت این ماموریت، هند چهارمین کشوری می‌بود که فرودی آرام بر ماه انجام می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اولین ماموریت این کشور به ماه به نام چاندرایان-۱ ماهواره‌ای بود که در سال ۲۰۰۸ اولین و دقیق‌ترین تحقیقات درباره آب در سطح ماه را با استفاده از رادار‌ها انجام داد.چاندرایان-۲ که ۲۲ ژوئیه پرتاب شده بود بیستم اوت وارد مدار ماه شد و قرار بود در ساعات نخست شنبه به وقت هند به صورت کنترل شده روی سطح فرود آید.خدمه اتاق کنترل ماموریت در مرکز فضایی هند در بنگلور با شروع فرآیند کاهش ارتفاع به صفحه کامپیوتر‌های خود خیره شده بودند.

درحالی که فضاپیما مرحله به اصطلاح پردست انداز فرود را پشت سر گذشته بود صدای انفجارآمیز کف زدن کارکنان اتاق فرمان بلند شد. نارندا مودی نخست وزیر هند از پشت صفحه‌ای شیشه‌ای در مرکز شاهد این تحولات بود.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند می‌گوید که قدردان فعالیت‌های دانشمندان فضایی این کشور با وجود ناکامی برای فرود اولین فضاپیمای هند بر روی کره ماه است و در آینده فرصت‌های دیگری برای رسیدن به این هدف وجود دارد.هنوز از سرنوشت فضاپیمای هندی اطلاعاتی منتشر نشده است، اما به گفته مودی در آینده مجددا شانس به نتیجه رسیدن این تلاش‌ها وجود دارد.

مودی همچنین گفته است: "در آینده نتایج بهتری در برنامه فضایی‌مان خواهیم داشت و هند با ماست". سازمان تحقیقات فضایی هند (ایسرو) گفت که تماس با کاوشگر چند ثانیه پیش از فرود قطع شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فضاپیما فضاپیمای هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید

آبی‌پوشان لندن در ادامه نتایج بی‌ثبات خود در فصل جاری لیگ برتر انگلیس، یک باخت خارج از خانه را به تساوی تبدیل کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیدارهای هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر انگلیس، شب گذشته (شنبه) با مصاف تیم‌های استون‌ویلا و چلسی در ورزشگاه ویلاپارک پیگیری شد که این بازی با تساوی 2-2 خاتمه یافت.

چلسی در حالی به کسب یک امتیاز از این بازی بسنده کرد و برای بیستمین بار در این فصل لیگ جزیره امتیاز از دست داد که تا 9 دقیقه به پایان وقت‌های معمول، بازی را به شگفتی‌ساز این فصل لیگ جزیره باخته بود. مارک کوکوریا بازیکن اسپانیایی چلسی در دقیقه 4 دروازه خودی را باز کرد و سه دقیقه به پایان نیمه نخست، مورگان راجرز دومین گل را هم برای تیم میزبان به ثمر رساند.

در نیمه دوم، چلسی به بازی برگشت و نونی مادوئکه در دقیقه 62 یکی از گل‌های خورده را برای این تیم جبران کرد. در دقیقه 81 نیز کانر گالاگر گل فرار از شکست را برای میهمان لندنی زد. چلسی در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده نیمه دوم با گلی که اکسل دیساسی زد می‌توانست بازی را ببرد، اما VAR این فرصت را از شاگردان مائوریسیو پوچتینو گرفت.

آرسنال با تحقیر چلسی صدرنشینی‌اش را تثبیت کرد

 

با این نتیجه استون‌ویلا رده چهارمی 67 امتیازی شد و فاصله خود را با لیورپول رده سومی به هشت امتیاز کاهش داد. این در حالی است که تاتنهام رده پنجمی با سه بازی کمتر نسبت به استون‌ویلا، 60 امتیازی است. چلسی نیز اگرچه با این تساوی 48 امتیازی شد، اما در رده نهم جدول لیگ برتر باقی ماند.

در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس، آرسنال با 77 امتیاز (از 34 بازی)، منچسترسیتی با 76 امتیاز (از 33 بازی) و لیورپول با 75 امتیاز (از 35 بازی) اول تا سوم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • زور زردپوشان شیرازی به گل گهر نرسید
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟