Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@06:00:56 GMT

بازگشایی مرز خسروی تحقق شیرین وعده دولت تدبیر و امید

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۶۶۰۴

بازگشایی مرز خسروی تحقق شیرین وعده دولت تدبیر و امید

خرداد؛ بازگشایی مرز رسمی خسروی نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلا، به عنوان یکی از وعده‌های شیرین دولت تدبیر و امید، پانزدهم شهریور ۹۸ پس از ۶ سال چشم انتظاری مرزنشینان استان کرمانشاه و به ویژه قصرشیرین به عنوان یک مطالبه اصلی مردم با همت دولتمردان تحقق یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزنشینان استان کرمانشاه و قصرشیرین روز گذشته در مرز خسروی به صورت رسمی شاهد بازگشایی این مرز بین المللی به عنوان اصلی ترین، باسابقه ترین ترین و قدیمی ترین مرز برای تردد زائران عتبات عالیات بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرز رسمی خسروی قدیمیترین مرز کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات پس از سال ۹۲ روزگذشته بار دیگر پذیرای کاروان های زائر اباعبدالله الحسین (ع) بود و یک بار دیگر توانست مسیر وصل عاشقان سرور و سالار شهیدان در آستانه  عاشورای حسینی (ع) باشد.

روز گذشته نگاه تمام عاشقان امام حسین(ع) به سمت مرز خسروی دروازه قدیمی کربلای معلا بود و مرز خسروی پس از هفت سال بار دیگر شاهد به آغوش کشیدن زائرانی بود که کوتاهترین مسیر و مناسب ترین گذرگاه را برای زیارت ضریح ۶گوشه اباعبدالله الحسین (ع) برگزیدند.
در بازگشایی مرز خسروی علاوه بر مسئولان کشوری نمی توان نقش مهم هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و مجموعه مدیران استان را برای ایجاد زیرساخت های خسروی نادیده گرفت به نحوی که وزیر کشورمان در کنفرانس خبری روز گذشته نیز بخوبی به این مساله اشاره کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی با اظهار خوشحالی از بازگشایی این مرز گفت: «استانداران ۲ استان دیاله و کرمانشاه نقش تاریخی در بازگشایی این مرز داشتند.»

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق پس از اتصال به سوریه در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می شود.

مرز خسروی در قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاه با شهرهای مذهبی و زیارتی عراق، یک گذرگاهی بسیار مهم است که همواره مورد توجه زائران و مسافران ایرانی و عراقی بوده است.

مرز خسروی از سال ۹۲ تا چهاردهم شهریورماه ۹۸ برای تردد کاروانی و گروهی زائران عتبات عالیات بسته بود، ولی روز گذشته با حضور وزیر کشورمان و وزیر کشور عراق و مسئولان و مقامات نظامی۲ کشور، این مرز رسمی و بین المللی به روی زائران عتبات عالیات باز شد.

خوشبختانه با کمک های کشورمان و تلاش های دولت عراق و با ریشه کن شدن داعش از عراق و آزادشدن عراقی ها از دست این گروه تروریستی، مرز خسروی امسال بالاخره پس از سالها انتظار شاهد حضور زائران اربعین و عتبات عالیات خواهد بود.

امسال با لغو رواید برای سفر زائران اربعین به عراق، بازگشایی مرز خسروی و اضافه شدن آن به سه مرز مهران، چذابه و شلمچه یک ضرورت و نیاز بود که خوشبختانه قفل بسته مرز خسروی با کلید تدبیر دولت امروز پس از سال ها چشم انتظاری باز شد و از دیروز زائران می توانند از این مرز بین المللی به عراق عزیمت کنند.

با توجه به اهمیت مرز بین المللی خسروی به گفته مسئولان و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین از خسروی به عراق تردد کنند ضمن اینکه مسیر تردد تمامی زائران اتباع بیگانه نیز این مرز بین المللی خواهد بود.

                                                                                                                                                                                 

 آمادگی ۱۰۰ درصد برای حضور زائران عتبات عالیات 

فرماندار قصرشیرین از آمادگی ۱۰۰ درصدی این شهرستان برای حضور و تردد زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی خبرداد و گفت: ۱۸ کمیته پای کار آمده اند و شبانه روزی در تلاشند و این روحیه و آمادگی را داریم تا در خدمت زائران عتبات عالیات باشیم.

مرادعلی تاتار افزود: دیروز شاهد تحقق بازگشایی مرز رسمی خسروی به عنوان اصلی‌ترین قدیمی‌ترین و باسابقه ترین و سهل الوصول ترین مرز برای تردد زائران بودیم.

وی ادامه داد: با همت مردم و مسئولان، امکانات و ظرفیت های بسیار خوبی برای پذیرایی از زائران حسینی در مرز رسمی خسروی فراهم شده و به یقین می توان گفت که امکانات و زیرساخت های این مرز رسمی قابل قیاس با دیگر مرزها نیست و  آماده ترین گذرگاه برای حضور و حجم بالای زائران عتبات عالیات است.

 وی اضافه کرد: وجود پایانه بین المللی با گنجایش بسیار بالا، راه دسترسی مناسب، مسافت کوتاه با شهرهای مذهبی و زیارتی عراق، وجود اماکن اقامتی و هتل های بسیار مناسب برای اسکان مسافران و زائران، فیبرنوری، تامین روشنایی، ایجاد توقفگاه خودروهای سواری با حجم بسیار بالا در پنج نقطه قصرشیرین و مرز خسروی در بیش از ۱۵۰ هکتار مساحت با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری از امکانات برای رفاه زائران است.

وی همچنین از ایجاد توقفگاه برای توقف اتوبوس های زائران، استقرار بیمارستان های صحرایی، پیش بینی اردوگاه اسکان اضطراری و آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین آماده باش نیروهای مسلح و به خصوص ارتش و هنگ مرزی و سپاه برای خدمات رسانی به زائران اربعین  خبرداد.

                                                                                                                                                                                     

حضور سه میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین را پیش بینی می‌کنیم

وزیر کشور گفت: اگرچه نمی‌توانیم به صورت دقیق تعداد زائران اربعین امسال را برآورد کنیم اما براساس آمارها احتمال حضور سه میلیون زائر در این مراسم را می‌توان پیش‌بینی کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر جمعه در جریان بازدید از مرز خسروی شهرستان قصرشیرین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور زائران کربلا در پنج روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش نشان می دهد، افزود: روز گذشته (پنجشنبه) از طریق مرز مهران ۱۵ هزار نفر عازم کربلا و نجف شده اند.   

وی اضافه کرد که براساس پیش بینی استاندار کرمانشاه احتمال می رود حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از زائران اربعین امسال از مرز خسروی عازم کربلا شوند.

او در ادامه سخنان خود به بازگشایی مرز خسروی شهرستان قصرشیرین برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) نیز اشاره کرد.

وی تصریح کرد که تمام مقدمات، اقدامات، تسهیلات و خدمات در مرز خسروی برای تردد زائران اربعین الحمدالله فراهم است.

وزیر کشور در ادامه گفت: با بازگشایی مرز خسروی می توانیم بار دیگر مرزهای کشور را تخلیه کنیم و این مسیر برای برخی از استان ها نزدیکتر است و می تواند برای زائران مفید واقع شود.

                                                                                              

بازگشایی مرز خسروی اتفاق مهمی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و عراق است        

وزیر کشور عراق نیز بازگشایی مرز خسروی را یک اتفاق مهم بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق دانست.

یاسین الیاسری، همچنین آمادگی کشور عراق را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی را اعلام کرد و افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم اربعین اندیشیده شده است.                                                             

مطالبه اصلی مرزنشینان استان کرمانشاه محقق شد 

استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با پیگیری های زیاد بالاخره این مطالبه جدی مردم استان کرمانشاه محقق شد و در امر بازگشایی همه نقش آفرینی کردند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری، وزیر کشور، مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بخصوص نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی همه در این هدف مقدس مشارکت کردند.

بازوند گفت: برای استان کرمانشاه افتخار است که میزبان زائران عتبات عالیات باشد و به آن ها خدمت کند.

                                                                         

تمامی امکانات و زیرساخت های لازم برای تردد زائران از مرز رسمی خسروی فراهم است

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی نیز از آمادگی مرز و ایجاد امکانات و زیرساخت های لازم برای تردد زائران عتبات عالیات خبرداد.

جعفر همتی در گفت وگو با خبرنگاران در مرز رسمی خسروی افزود: در ۲ سال گذشته و امسال زیرساخت های تردد زائران اربعین از ورودی استان کرمانشاه تا نقطه صفر مرزی فراهم شده و امسال نیز ۱۸ کمیته مسئولیت های مهمی را برعهده دارند و بنده نیز به عنوان رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی ۲ هفته است با حکم ورزیر کشور در مرز مستقر شده و تمامی امکانات در بخش های بهداشت و درمان، پایانه و حمل و نقل، سوخت و همه امکاناتی که زائران نیاز دارند با آرامش خاطر از این مرز تردد کنند فراهم و کارها انجام شده که در این رابطه از زحمات فرماندار قصرشیرین و مجموعه کارکنان فرمانداری قدردانی می شود. 

وی گفت: ما اولین سال میزبان زائران اربعین هستیم و تلاش می کنیم تا زائران با خاطره ای خوب از این مرز تردد کنند.

بازگشایی مرز خسروی به عنوان آرزوی دیرینه مردم استان کرمانشاه محقق شد 

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل هاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بالاخره یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان و قصرشیرین محقق شد و بازگشایی مرز با همت مسئولان ارشد نظام و زحمت های در خور استاندار کرمانشاه و همکاران ما در مجلس شورای اسلامی هم مجمع نمایندگان استان و هم کمیسیون امینت ملی که به صورت نمادین برای اثبات امنیت این مسیر به صورت زمینی به عتبات عالیات مشرف شدند، محقق شد.

فرهاد تجری در گفت وگو با خبرنگاران در مرز رسمی خسروی افزود: زحمات زیادی در رابطه با بازگشایی مرز خسروی کشیده شد و امید است در مسیر کار با توجه به موقعیت خاص استان و آرزوی مردم که میزبانی زائران امام حسین (ع) است این مرز رسمی در زمان کوتاهی به جایگاه قبلی و سابق خود برای عزیمت حجم انبوه زائران برسد.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.  

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.  

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.  

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.  
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

برچسب ها: مرز خسروی ، دولت تدبیر و امید

منبع: خرداد

کلیدواژه: مرز خسروی دولت تدبیر و امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری عوامل برنامه «به افق فلسطین» پیش از ظهر امروز در اداره کل روابط عمومی سیما برگزار شد.

در این نشست عوامل این برنامه شامل علی گنجی مدیر گروه سیاسی شبکه افق، حسین قاسمی تهیه کننده، حمید انصاری سردبیر و سید حسین حسینی و مهدی آقاموسی تهرانی مجریان این برنامه حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، حسین قرایی مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما ضمن خوش آمدگویی به اهالی رسانه و عوامل برنامه «به افق فلسطین»، پویایی تداوم این برنامه برای بیش از ۱۹۰روز را نشانه کیفیت بالای آن و استقبال مخاطبان از آن دانست. وی همچنین به حضور برادر سردار شهید محمدرضا زاهدی در این جلسه نیز اشاره کرده و آن را عامل تبرک و تیمن نشست دانست.

علی گنجی مدیر گروه سیاسی شبکه افق در ابتدای این نشست عنوان کرد: «به افق فلسطین» یک تجربه رسانه‌ای شیرین برای شبکه افق بود. ما برنامه‌ای تحلیلی و تخصصی بودیم که بعد از «طوفان الاقصی» صفر تا صد به صورت تحلیلی به این عملیات و مقاومت مردم غزه بپردازیم. با توجه به این گستردگی، گروه‌های مختلف شبکه مثل گروه معارف و گروه اجتماعی را هم را درگیر کردیم. بچه‌ها واقعا مجاهدان کار کردند و ما یک کار جهادی را تجربه کردیم.

وی اظهار کرد: مهم این بود که صدای مردم فلسطین برای کشور‌های منطقه و مردم کشورمان باشیم. بسیاری از بخش‌های برنامه، به زبان عربی ترجمه می‌شد و در صفحات عربی زبان دست به دست می‌شد. ما از یمن، عراق، لبنان، افغانستان و ... کارشناس و مهمان داشتیم. بنابریان میتوانم بگویم به افق فلسطین برنامه جبهه مقاومت بود. اتفاقا برخی دوستان در چشم انداز آینده برنامه پیشنهاد دادند که «به افق مقاومت» داشته باشیم. فغلا این را به عنوان پیوست برنامه (پلاس) در نظر گرفته ایم، چون بالاخره در این کشور‌ها تحولاتی در حال رخ دادن است.

گنجی گفت: در شب عملیات «وعده صادق» هفت ساعت برنامه زنده داشتیم که یک رکورد بود.

حسین قاسمی تهیه کننده برنامه هم عنوان کرد: از مسئولان کشوری هر آن کس که به موضوع فلسطین مربوط می‌شد. محدودیتی برای دعوت کارشناسان نداشتیم در شب عملیات «وعده صادق» از ساعت ده شب آماده باش کامل بودیم و تا صبح هم برنامه زنده داشتیم. اصولا از یک هفته قبل از این عملیات هم تقریبا اعضای گروه به صورت ۲۴ ساعته و شیفتی حضور داشتند.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • تایلند 3 عراق 2: صعود به جام جهانی با بازگشت شیرین
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد