Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، "خالد شولی"، وکیل فلسطینی اظهار داشت که این دادگاه اروپایی حکم مهمی در مورد حماس صادر کرده است.

شولی در این باره گفت که دادگاه بدوی لوکزامبورگ در جلسه علنی چهارم سپتامبر جاری احکام صادره در زمینه تروریست خواندن حماس و شاخه نظامی آن را لغو کرد.

دادگاه مذکور در جلسه خود اعلام کرد که احکام صادره به شماره ۲۰۱۸/۴۷۵ و ۲۰۱۸/۱۰۴۸ و تصمیمات اتخاذ شده به شماره ۲۰۱۸/۴۶۸ و ۲۰۱۸/۱۰۷۱ مبنی بر درج نام حماس و قسام در لیست تروریسم باطل و مردود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته به رغم این‌که حکم جدید دو  حکم صادره در سال ۲۰۱۸ را لغو می‌کند، اما این حکم، احکام صادره در سال ۲۰۱۹ را که هنوز اعتراضی به آن صورت نگرفته، شامل نمی‌شود.

در همین حال، جنبش مقاومت اسلامی حماس از حکم دادگاه بدوی اروپایی در لوکزامبورگ در زمینه لغو حکم تروریست خواندن این جنبش و گردان‌های قسام تقدیر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی حماس خاطرنشان کرد که این حکم گامی مثبت و مهم در راستای حمایت از ملت فلسطین و مبارزات آن و توقف ظلم و ستم در حق این ملت است.

عبداللطیف قانوع اشاره کرد که تمامی قوانین بر حق مبارزه ملت فلسطین علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و دفاع از حقوق ملی خود تاکید دارد.

قانوع خواستار استناد به این حکم به منظور پایان دادن به ظلم و ستم در حق حماس به نفع رژیم اشغالگر صهیونیستی شد.

او عنوان کرد که حماس یک جنبش اصیل فلسطینی است که طی انتخاباتی شفاف و دمکراتیک به پیروزی رسید و حاکمیت در غزه را در دست گرفت و درج نام آن در  لیست تروریسم نهایت ظلم و بی‌انصافی است.

کد خبر 454219 برچسب‌ها اتحادیه اروپا فلسطین - حماس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا فلسطین حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس و خروج نظامیان اسرائیلی از غزه را نمی پذیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یکی از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» درباره مذاکرات غیرمستقیم مقاومت با رژیم صهیونیستی گفت که طرف اسرائیلی مجبور شد در پیشنهاد اخیر خود که به واسطه‌ها ارائه داده بود، تغییراتی ایجاد کند.

وی درباره تغییرات ایجاد شده گفت که رژیم صهیونیستی زمانی این تغییرات را انجام داد که حماس و مقاومت را در پیشنهاد اخیرش مطلق و قاطع دید.

این رهبر حماس افزود: اسرائیلی‌ها در حال حاضر مدام در حال تماس با برادران مصری هستند تا به پیشنهادی برسند تا حماس و مقاومت بتواند آن را قبول کند.

وی در ادامه گفت که جنبش حماس به طرف مصری اطلاع داده است که هیچ پیشنهادی را که شامل آتش‌بس و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه نباشد، نمی پذیرد.

در همین ارتباط رسانه ها گزارش دادند که عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر امروز به فلسطین اشغالی سفر می کند و قرار است با مقامات صهیونیستی برای احیای مذاکرات بر سر مبادله اسرا دیدار ‌و گفت‌وگو کند.

203 روز از جنگ در غزه می‌گذرد و طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، 34305 نفر به شهادت رسیده و 77293 تن دیگر زخمی شده‌اند، پیکر هزاران نفر نیز همچنان زیر آوار ساختمان‌ها مدفون است. از بامداد امروز نیز نیروی هوایی و توپخانه ارتش اشغالگر مناطق مختلف از شمال تا جنوب باریکه غزه را آماج حملات خود قرار داده است.

از سوی دیگر مقامات رژیم تل‌آویو همچنان از قریب‌الوقوع بودن یورش زمینی به رفح سخن می‌گویند.

در سطوح سیاسی نیز شبکه 12 اسرائیل گزارش داد که کابینه جنگ و شورای وزیران این رژیم به زودی در خصوص ادامه مذاکرات یا آغاز یورش به رفح تصمیم‌گیری خواهند کرد.

طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگحماس: تیم‌های تخصصی برای شناسایی اجساد مفقودین اعزام شود

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • ببینید | گردان‌های قسام: فشار نظامی به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست منجر شده است
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم