Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمالوندی با اشاره به هشت موضوع مورد مذاکره که شامل محدودیت‌هایی در برجام شده است (راکتور آب سنگین، کارخانه تولید آب سنگین، بازفرآوری سوخت مصرف شده، غنی سازی در ظرفیت و سطح، تحقیق و توسعه، فردو، میزان ذخایر و نظارت و دسترسی آژانس) اظهار کرد: از بین این هشت موضوع در حوزه نظارت و دسترسی آژانس و شفاف سازی فعلا بنا نداریم به این حوزه دست بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به دستور اخیر رئیس جمهور برای آغاز گام سوم ضمن تشریح فعالیت های هسته‌ای کشور اظهار کرد: دشمنان انقلاب که پیشرفت‌های ایران را نمی‌دیدند در حوزه هسته‌ای شروع کردند به کارشکنی. اوج فعالیت های ما غنی سازی بوده است و در حوزه صنعتی در ابعاد مختلف بر اساس اسناد بالادستی توسعه نیروگاه‌های هسته ای و برنامه غنی سازی برای یک میلیون سو طی 15 سال در دستور کار قرار گرفت.

  وی ادامه داد: سازمان تلاش کرد و بر اساس برجام زمان بندی توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای و تولید سوخت تعیین شد. بعد از برجام علنا با بدعهدی مواجه شدیم و مشکلاتی به وجود آمد که اوج آن به خروج آمریکا از برجام برمی گردد و مقداری فشار بر ایران و دیگر کشورها آوردند و به دنبال آن نظام تصمیم گرفت توازنی برقرار کند یا طرف مقابل برگردد به تعهدات یا ایران با کاهش تعهدات خود موازنه ایجاد کند.   کمالوندی با اشاره به هشت موضوع مورد مذاکره که شامل محدودیت‌هایی در برجام شده است (راکتور آب سنگین، کارخانه تولید آب سنگین، بازفرآوری سوخت مصرف شده، غنی سازی در ظرفیت و سطح، تحقیق و توسعه، فردو، میزان ذخایر و نظارت و دسترسی آژانس) اظهار کرد: از بین این هشت موضوع در حوزه نظارت و دسترسی آژانس و شفاف سازی فعلا بنا نداریم به این حوزه دست بزنیم.   وی ادامه داد: آژانس امروز مراجعه می کند و می بیند که چهار اقدام در چارچوب گام سوم انجام شده است.   مهمترین اظهارات کمالوندی به شرح زیر است:   فعلا بنا نداریم تغییری در نظارت‌های آژانس بدهیم   اگر کاهش تعهداتی باشد باید متمرکز شویم بر ضمیمه یک.   راکتور اراک، تولیدات آب سنگین، بازفرآوری سوخت مصرف شده، غنی‌سازی که در گام اول از ۳۰۰ تن عبور کردیم و در گام دوم از خلوص ۳.۶۷ درصد عبور کردیم.   سه موضوع باقیمانده یکی فردو است و یکی نظارتهای آژانس است که فعلا بنا نداریم تغییری در نظارتهای آژانس داشته باشیم و تعهدات شفاف‌سازی کما فی‌السابق انجام می‌شود.   در حال تکمیل...

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه نیمه اول سال جاری رفع نقاط حادثه خیز همدان به اتمام می رسد، گفت: سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان در استان همدان در حوزه ایمنی هزینه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد آهکی با بیان اینکه کاهش سوانح جاده ای از وظایف اصلی ماست و در این راستا باید کوشا باشیم، اظهارکرد: طی یک سال اخیر اقداماتی در این حوزه انجام شده که می توان به ۵۰۴ کیلومتر روکش آسفالت راه ها اشاره کرد.

آهکی با اشاره به حذف نقاط حادثه خیز استان تصریح کرد: ۵۲ نقطه حادثه خیز استان از ردیف اعتباری لازم برخوردار بوده و حمایت های دولتی صورت گرفته است به طوری که قرار بود سال گذشته ۲۱ نقطه و امسال ۳۱ نقطه را رفع حادثه کنیم که با تلاش ها و همت استان علاوه بر اینکه ۲۱ نقطه ای که سال گذشته رفع حادثه شد، ۱۰ نقطه هم بیشتر انجام شد.

وی درباره رفع مابقی نقاط حادثه خیز در سال ۱۴۰۳ افزود: این نقاط نیز افزون بر ۴۰ درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم در نیمه اول سال جاری پرونده نقاط پرحادثه را در استان همدان ببندیم.

وی با اشاره به انجام اقداماتی نظیر خط کشی ۳۸۰۰ کیلومتر جاده ها، ادامه داد: در گردنه اسدآباد ۱۴ کیلومتر نیوجرسی نصب و روشنایی انجام شده و در گردنه زاغه نیز کارهایی صورت گرفته است.

آهکی با بیان اینکه همدان در حوزه کاهش تصادفات و مجروحان حائز رتبه برتر شده است، گفت: همدان سال گذشته و همچنین ایام نوروز امسال رتبه مناسبی در کاهش تصادفات به دست آورد اما هدف نهایی این نیست و با وجود اینکه جزو استان های برتر در کاهش تصادفات شناخته شده ایم، آمار تصادفات و فوتی های ناشی از آن در کشور نگران کننده است و باید اقدامات بیشتری در دستور کار باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، وی با بیان اینکه سالی بیش از ۲۰ هزار کشته و ۳۰ برابر مجروح در جاده ‎ها نشان دهنده وجود مشکلاتی در انجام کارهاست، خاطرنشان کرد: زحمات مسئولان مربوطه فراوان است اما چرا به نتیجه مطلوب نمی رسیم؟ جای سوال است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان در استان همدان در حوزه ایمنی تنها در اداره راهداری هزینه شده و با زحمات سایر دستگاه ها نظیر راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل و بخش خصوصی نیز چند همت هزینه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد