Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:09:43 GMT

سی امین جلسه دادرسی متهمان بانک سرمایه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۶۷۸۸

در این جلسه متهمان محمدرضا خانی (مدیرعامل و عضو هیات مدیره وقت بانک سرمایه)، خیراله بیرانوند (مدیرعامل و عضو هیات مدیره وقت بانک سرمایه)، علیرضا حیدرآبادی پور (مدیرعامل و عضو هیات مدیره وقت بانک سرمایه)، پرویز احمدی (سرپرست بانک و رئیس هیئت مدیره وقت بانک سرمایه)، بهمن خادم (عضو هیات مدیره وقت بانک سرمایه)، مهرداد باقری (عضو هیات مدیره وقت بانک سرمایه)، یاسر ضیائی شیرکلائی (قائم مقام وقت بانک سرمایه) به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت پای میز محاکمه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی مسعودی مقام در ابتدای جلسه متهم بهمن خادم فرزند جلال را برای ارائه آخرین دفاعیات به جایگاه فراخواند و گفت: این فرد به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در ١١ فقره خیانت در امانت به ارزش ١٣ هزار و ٣٢۶ میلیارد و ٨۶٨ میلیون ریال متهم است که منجر به تحصیل منفعت ٩۶٠ میلیون ریالی شده است.

متهم بهمن خادم پس از قرار گرفتن در جایگاه اظهارداشت: در همه حال همیشه منافع بانک را رعایت کردم و چه بسا در برخی موارد مقابل زیاده خواهی های بسیاری از افراد ایستادم.

متهم خادم در مورد ملک زاگرس گفت: هیات مدیرعامل درباره این ملک هیچ مصوبه ای ندارد و ملک قبل از بازدید من خریداری شده بود؛ زمانی که برای ارزیابی ملک مراجعه کردم در گزارش کارشناسی اعلام کردم که این ملک به صرفه و صلاح بانک نیست درحالی که پیش از آن خریداری شده بود.

این متهم درباره اوراق آرمان افزود: تهاتری این اوراق در دوره مدیریت قبل برای پرداخت بدهی شرکت پلاسازان اریس بوده است.

متهم خادم گفت: مالک اوراق ٢درخواست داده بود؛ یکی مبنی بر تراکم شهرداری و دیگری تهاتر با ملک سهل البیع که در تهران یک ملک معرفی کردند که رد شد.

این متهم درباره شرکت راه و ساختمان مبینا افزود: این شرکت وام گرفته بودند که مبلغ ٢ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان به عنوان وثیقه نگه داشته بودند که این شرکت درخواست آزادسازی این مبلغ را داشت؛ ملکی در رودسر معرفی کردند اما چون ارزش ملک پلاک ثبتی معرفی شده بالاتر بود، رد شد.

متهم خادم درباره شرکت هواپیمایی سهند آسیا گفت: این شرکت برای کمک به حمل و نقل هوایی درخواست کمک برای خرید دو فروند هواپیما داشت؛ در آن زمان حتی شماره سریال هواپیماها نیز در بانک ثبت شد و قرار شد علاوه بر ترهین هواپیماها مابقی وثیقه غیرمنقول اخذ شود اما نمی دانم شهوت یا هر چیز دیگری شعبه سه هواپیما را ترهین کرد در حالی که باید قبل از هر اقدامی مصوبه هیات مدیره را می گرفت.

این متهم درباره شرکت سیویل سازه پارمیدا افزود: در اولین روزهای فعالیت من در بانک موضوع این شرکت در هیات مدیره مطرح شد در حالی که آنها ١١ روز قبل تسهیلات دریافت کرده بودند و من با دستور ریاست هیات مدیره ٢١٠ میلیارد پرداخت کردم.

متهم خادم درباره شرکت سایه گستر که صد در صد متعلق به بانک است افزود: در روزهایی که آقای حیدرآبادی رییس بانک بودند گفتند که قرار است این شرکت هلدینگ شود و بقیه شرکتها ذیل آن فعالیت کند اما آن زمان سایه گستر زیان ده بود و برهمین اساس با درخواست افزایش سرمایه آن موافقت شد مشروط بر اینکه در حساب افزایش سرمایه ثبت و ضبط شود.

این متهم ادامه داد: بعد از پرداخت دو قسط مسئول مالی را خواستم و گفتم چرا تسهیلات پرداخت شده در حساب بانک نیست که گفتند به دلیل قرارداد قبلی با شرکت ماهان پرداخت شده است و در حالی که ١۴ فقره چک ٢۵ میلیاردی صادر شده بود بعد از آن جلوی پرداخت را گرفتم.

متهم خادم گفت: در آن زمان چند قرارداد در شرکت سایه گستر که رییس هیات مدیره آن آقای خانی بود و او همزمان رییس هیات مدیره بانک هم بود، منعقد شد.


ادامه دارد... 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خطیر» دیگر مسئولیتی در باشگاه استقلال نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدی افضلی رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال با تایید خبر برکناری علی خطیر از مدیرعاملی این باشگاه گفت: شامگاه چهارشنبه جلسه هیات مدیره برگزار و طی آن تصمیم بر برکناری علی خطیر گرفته شد.

به نقل از مهر وی ادامه داد: با تصمیم اعضای هیات مدیره فرشید سمیعی تا انتخاب مدیرعامل جدید به عنوان سرپرست اداره باشگاه را برعهده خواهد داشت. این تصمیم جمعی بود تا سمیعی عهده دار باشگاه شود.

افضلی با اشاره به وضعیت علی خطیر گفت: وی پس از برکناری از مدیرعاملی باشگاه دیگر سمتی در استقلال نخواهد داشت.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901921

دیگر خبرها

  • «خطیر» دیگر مسئولیتی در باشگاه استقلال نخواهد داشت
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران