Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@22:40:38 GMT

حمله به نمادهای عاشورایی در بحرین

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۶۸۷۲

حمله به نمادهای عاشورایی در بحرین

نیروهای امنیتی بحرین به نمادهای دینی و عاشورایی و عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در این کشور حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از non14، مقامات امنیتی بحرین دستور از بین بردن خیمه های عزاداری را که در منطقه البلاد قدیم برای مجالس سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) برپا می شود، صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل نیروهای امنیتی آل خلیفه به نماد های دینی و عاشورایی برافراشته در این مناطق مختلف بحرین حمله می کنند.

برهمین اساس، نظامیان بحرینی، پارچه های سیاه و پلاکارد نوشته های عاشورایی در منطقه های سار و المرخ را به عمد از بین بردند.

مرکز پلیس المحرق از مسئولان هیئت ها و موکب ها خواست تا همه نمادهای سیاه و عاشورایی در شهر المحرق بردارند؛ این اقدام در ادامه سلسله اقدامات به منظور محدود کردن انجام شعایر دینی شیعیان به ویژه سالروز شهادت امام حسین(علیه السلام) در روز عاشوراست.

 

«راشد بن عبدالله» وزیر امور خارجه بحرین مدعی شد که آزادی ادای شعایر مطابق با سنت های رایج در این کشور و در چارچوب قانون برای همگان تضمین شده است. این درحالی است که نیروهای امنیتی آل خلیفه برای محو نمادهای عاشورایی در این کشور تلاش می کنند.

از سال 2011 میلادی، آل خلیفه هرساله سلسله محدودیت های خود را بر آزادی های دینی و هدف قراردادن نمادهای عاشورایی اعمال می کند، به طوری که آل خلیفه  به 38 باب مسجد شیعیان در مناطق مختلف این کشور و شماری از حسینیه های حمله و آنها را تخریب کرده است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم شیرخوارگان حسینی مسجد همایش شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر ع مجلس محرم حسینی کانون های مساجد نماد عزاداری امام حسین بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر بورس تهران امروز چهارشنبه فعالیت خود را در حالی آغاز کرد که شاخص کل با کاهش ۲۹۳۸ واحد رو به رو شده و به ۲,۲۶۵,۸۸۸.۲۶ رسید.

همچنین در معاملات صبح گاهی شاخص هموزن نیز با رشد ۴۲ واحدی به عدد ۷۵۰,۸۴۳ رسید.

هم اکنون نمادهای فملی، کچاد، کگل، فولاد و شستا بیشترین تاثیر را در شاخص داشته و نمادهای کاما، شستا و ذوب جزو پر تراکنش ترین نمادهای حال حاضر در بورس تهران هستند.

کد خبر 6093866 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار+ فیلم
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل برای اولین بار+ فیلم
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل اعلام موجودیت کرد + فیلم
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات
  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل
  • حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار
  • نقش آفرینی «محمد رضا سنگری» در ادبیات پایداری بی بدیل است
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • (تصاویر) حذف نمادهای دوران شوروی در اوکراین
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس