Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سازور مداح اهل‌بیت مهمترین پیام امسال ماه محرم را مقاومت در برابر کفر دانست و تأکید کرد صدا و سلامتی را می‌خواهیم تا برای امام حسین(ع) هزینه کنیم. ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نزدیک میدان خراسان نبش بلوار قیام تهران یک حسینیه بزرگی به نام موج‌الحسین(ع) چند سالی است جوانان ولایتمدار و انقلابی را گردهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مداح و مسئول این هیئت، حسین سازور است که بسیاری از رزمندگان جنگ بارها او را در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل دیده‌اند و سال‌های سال هم برای هیئت‌های مذهبی، مداحی می‌کند. برخورد جالب توجه این مداح اهل‌بیت با جوانان و استفاده درست از این ظرفیت در فعالیت‌های هیئت و میدان دادن برای مداحی، در نوع خودش جالب توجه است. او به تازگی از بستر بیماری برخواسته و عزاداران حسینی شب‌ها حسین سازور را روی منبر با آن لحن و آوای با اصالتش می‌بینند.

حسین سازور و همراهانش در حادثه تصادف محور خرم‌آباد- پلدختر مصدوم و در بیمارستان بستری شدند. این مداح اهل‌بیت پس از اقدامات جهادی در مناطق سیل‌زده استان لرستان در حال برگشت از مجور پلدختر به خرم‌آباد دچار سانحه رانندگی شدند و مدتی در بیمارستان بودند. جراحت‌های سازور به مراتب عمیق‌تر و سخت‌تر اتفاق افتاد و دوران بهبودی ادامه دارد.

تیزر گفت‌وگوی تسنیم با حسین سازور

او در جریان گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیمبه این نکته اشاره کرد که "صدا و سلامتی را می‌خواهیم تا برای خودش هزینه کنیم."

شب‌های محرم بیش از هر شعر دیگری شعرهای این کتیبه‌های عزاداری امام حسین(ع) را زمزمه می‌کنم. اشعاری که محتشم کاشانی برای تاریخ به یادگار گذاشته است:

بلند مرتبه شاهی ز صدر ِ زین افتاد/ اگر غلط نکنم عرش بر زمین افتاد

روایت است که چون تنگ شد بر او میدان/ فتاده از حرکت ذوالجناح وز جولان

هوا ز بادِ مخالف چو قیرگون گردید/ عزیز فاطمه از اسب سرنگون گردید

نه ذوالجناح دگر تابِ استقامت داشت/ نه سیدالشهداء بر جدال طاقت داشت

کشید پــا ز رکـاب آن خلاصه ایجاد/ به رنگ پرتو خورشید، بر زمین افتاد

سازور درباره تلاش جریان‌های وارداتی فرهنگی بر تزریق خرافات در قالب سخنرانی‌ها و مداحی‌ها گفت: «زلالی دستگاه امام حسین(ع) اصلاً اجازه نمی‌دهد که خرافات در آن وارد شود.»

این مداح اهل‌بیت در واکنش به این سوال که استاد دیدن در نسل جدید قدری به ورطه فراموشی سپرده شده، تأکید کرد: بی‌پیر مرو در خرابات؛ هرچند سکندر زمانی!- کسی که وارد دستگاه حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) شود و بخواهد به تعالی برسد باید پله‌ها را یکی یکی طی کند و به مدارج‌عالی دست یابد. پس باید در این مسیر حتماً پله پله به افق برسد و نه به یک باره! گرچه در وصف امام حسین(ع) فرمودند: اوسع اسرع:- وسیع‌تر و سرعتش زیادتر است. ولی وقتی کسی به دستگاه امام حسین(ع) برسد نمی‌تواند به یک باره پای خودش را از پله اول به پله دهم بگذارد.

وی به این نکته اشاره کرد که آفت‌های مداحی خیلی زیاد است؛ "اگر کسی با استاد وارد این عرصه نشود گرفتار این آفت‌ها خواهد شد."

سازور در خصوص مهمترین پیام‌های فرهنگ عاشورا، گفت: «به نظرم می‌رسد بهترین پیام امسال محرم، مقاومت در برابر کفر است.»

او همچنین درباره هیئت‌داری هم توصیه کرد: احترام به مستمع و تمیز کردن دستگاه امام حسین(ع) جزئی از کار نوکر امام حسین(ع) به حساب می‌آید. من چطور نام خودم را می‌گذارم نوکر امام حسین(علیه السلام) در صورتیکه تنها به مداحی‌کردن اهمیت می‌دهم؟

تیزر گفت‌وگوهای محرمی تسنیم با مداحان اهل بیت(ع)

این مداح اهل‌بیت خاطرنشان کرد: نوکری یعنی هرکاری در توان داشته باشی به شایسته‌ترین شکل انجام دهید. اگر دیگران در این راستا شایسته‌ترین عملکرد را به منصه ظهور برسانند جلوتر از شما حرکت‌کرده‌اند و توفیق نصییب‌شان شده و شما باید به حال آن‌ها غبطه بخورید.

مشروح این گفت‌وگو به زودی در خبرگزاری تسنیممنتشر خواهد شد.

تصویربردار و تدوینگر: محمدرضا کشت دار

انتهای پیام/

 

R1515/P/S4,37/CT16 پیوست حسین سازور: صدا و سلامتی را می‌خواهیم تا برای امام حسین(ع) هزینه کنیم واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم امام حسین (ع) ماه محرم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام حسین ع ماه محرم امام حسین ع ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟

خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه‌های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کار‌های علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود، اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جا‌هایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیرو‌های دولتی وارد منزل ما شدند و هول و هراس ایجاد کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • مداح معروف عراق برای عملیات وعده صادق نوحه خواند | ویدئو
  • ویدئو| نوحه‌خوانی مداح عراقی برای عملیات «وعده صادق»
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو