Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، نیروی دریایی آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد یک زیردریایی آمریکایی با قابلیت حمل موشک‌های بالستیک، چهار موشک «تریدنت دو دی پنج» (Trident II D5) را که عمر آن‌ها به منظور تداوم عملیاتی بودن طولانی‌تر شده است، آزمایش کرد.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده است دو آزمایش روز‌های چهارشنبه و جمعه از سوی زیردریایی «یو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اس.اس نبراسکا» در آب‌های کالیفرنیای جنوبی انجام شد. نیروی دریایی آمریکا افزود این آزمایش‌ها هر دو پیش از طلوع آفتاب انجام شد.

بیانیه نیروی دریایی آمریکا  اعلام کرد هدف اصلی این آزمایش‌ها «معتبر کردن عملکرد مورد انتظار سامانه سلاح راهبردی تریدنت دو با طول عمر تمدید شده» بود.

سامانه سلاح راهبردی تریدنت دو که ابتدا طوری طراحی شده بود که طول عمر آن تا سال ۲۰۲۴ باشد، به تازگی متحمل تغییراتی برای تمدید طول عمر آن شد که آن را تا اواخر سال‌های ۲۰۴۰ عملیاتی نگه می‌دارد.

این موشک‌ها با طول عمر تمدید شده روی زیردریایی‌ها با قابلیت حمل موشک‌های بالستیک کلاس اوهایو آمریکا و کلاس وانگارد انگلیس همچنین کلاس کلمبیا آمریکا و کلاس دردنوت انگلیس نصب خواهند شد.

یو.اس.اس نبراسکا یک زیردریایی حامل موشک‌های بالستیک آمریکایی کلاس اوهایوست.

موشک‌های بالستیک که قابلیت شلیک از یک زیردریایی را دارند یکی از شاخه‌های سه‌گانه بازدارندگی نیروی هسته‌ای راهبردی آمریکاست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر

ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی خود است؛ طرحی بلندپروازانه که هدف آن برآورده‌کردن نیازهای این کشور در حوزه نیروی دریایی است.

به گزارش ایسنا، خبرها حاکی از آن است که ناو هواپیمابر ترکیه قرار است از فناوری «استوبار» (STOBAR) استفاده کند.

در این فناوری هواپیماها بدون کمک منجنیق‌های روی عرشه و تنها با نیروی حاصل از موتور خود به پرواز درمی‌آیند.

در همین راستا، عرشه این ناوها را مانند سکوهای پرش اسکی، شیب‌دار می‌سازند.

بااین‌حال، ازآنجاکه بیشتر هواپیماهای استفاده‌شده روی این ناوها از قابلیت فرود عمودی بهره‌مند نیستند، کابل‌های فرود همچنان در هنگام فرود به هواپیماها کمک می‌کنند.

به گزارش «کلش ریپورت»، طول این کشتی ۲۸۵ متر، عرض آن ۷۲ متر و وزن آن ۶۰ هزار تُن خواهد بود. همچنین بر اساس گزارش‌ها، حداکثر سرعت این ناو هواپیمابر ترکیه به ۲۵ متر خواهد رسید.

بر اساس طرح اولیه آنکارا، این نا هواپیمابر ظرفیت حمل ۵۰ جنگنده را خواهد داشت که ۲۰ فروند از آن‌ها روی عرشه و ۳۰ فروند در آشیانه ناو نگهداری خواهند شد.

این ناو می‌تواند برای پرواز پرنده‌های مختلفی مورداستفاده قرار گیرد، از جمله جنگنده‌های «آنکا ۳»، هواگرد نظامی سبک «هورجت»، پهپاد «بیرقدار کیزیلما» و پهپاد «بیرقدار تی‌بی ۳».

طراحی و ساخت این ناو بر عهده دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه است؛ نهادی که گرچه تا امروز چندین ناوچه و ناوشکن تولید کرده، اما تجربه‌ای در حوزه ناو هواپیمابر ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان