Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:54:20 GMT

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل سمنان به نیمه رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۷۰۹۳

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل سمنان به نیمه رسید

ایرج کارخایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح جامع پدافندغیرعامل در پنج گام در استان سمنان در دست تدوین است که تدوین این طرح اکنون در گام سوم قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: تدوین طرح جامع پدافندغیرعامل استان سمنان براساس ارزیابی‌های انجام شده تا پایان امسال به اتمام می رسد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان اضافه کرد: شناسایی مهم‌ترین بخش‌های حساس، تجزیه و تحلیل در نحوه مصون‌سازی و اتخاذ راهکارهای علمی و عملی برای مقابله با هرگونه تهدید، از جمله برنامه‌های است که در طرح جامع پدافندغیرعامل تدوین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخایی تصریح کرد: تدوین طرح جامع پدافندغیرعامل در استان‌های کشور مشترک نیست و هر منطقه براساس موقعیت جغرافیایی نسبت به تدوین این سند بالادستی اقدام می کند.

وی خاطر نشان کرد: از فروردین ۹۸ تاکنون ۳۰۰ نفر ساعت آموزش پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف در استان ارایه شد که این برنامه تا پایان امسال به صورت هدفمند ادامه می یابد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: توجه به زیرساخت‌ها و مصون‌سازی در برابر هرگونه تهدید احتمالی باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل اجتماعی سازمان پدافند غیرعامل کشور سمنان امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند