Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@13:16:14 GMT

فاجعه تلخ یکسان‎سازی مزار شهدا تکرار نشود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۷۳۹۳

فاجعه تلخ یکسان‎سازی مزار شهدا تکرار نشود

رضازاده آذری با اشاره به مسقف‎سازی گلزار شهدای شنب غازان گفت: امیدواریم فاجعه عظیمی که در گلزار شهدای وادی رحمت اتفاق افتاد و بخش عظیمی از تاریخ دفاع مقدس از بین رفت، در این محله تکرار نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، وحید رضازاده آذری فرزند شهید و فعال فرهنگی در حاشیه اجرای برنامه یادواره ۷۲ شهید عاشورایی محله شنب غازان تبریز در بخش تجلیل از مدیرکل بنیاد شهید و معاون شهردار تبریز به‎جهت مسقف‎سازی گلزار شهدای این محله گفت: اطلاع داریم که مسقف‎سازی گلزار شهدای شنب غازان کلنگ‎زنی شده و در مرحله اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امیدواریم فاجعه عظیمی که در گلزار شهدای وادی رحمت اتفاق افتاد و بخش عظیمی از تاریخ انقلاب اسلامی از بین رفت، در این محله تکرار نشود.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه شنب غازان محله اصیل و انقلابی تبریز است، افزود: پیکر مدفون شهید مدافع حرم اکبر زوار جنتی همچون نگینی در این محله است و امید است اقدامات صورت گرفته در گلزار شهدای این منطقه منجر به تکرار فاجعه دهه ۸۰ وادی رحمت نشود.

این فعال فرهنگی که در پایان‎نامه کارشناسی ارشد خود به تحلیل محتوای سنگ‎نوشته مزار شهدای وادی رحمت تبریز پرداخته بود، در ادامه از مواضع منطقی حجت‎الاسلام والمسلمین توکلی امام جماعت مسجد اعظم المهدیه شنب غازان به جهت تاکید به نظر نظر مقام معظم رهبری و حفظ سنگ‎نوشته‎های غنی و حجله های مردمیِ پر معنا، پس پایان امر مسقف سازی تقدیر کرد.

رضازاده خود را عضو کوچکی از دغدغه مندان دانسته و ابراز امیدواری کرد سیر لجبازی مسئولین متوقف شده و نگاه مثبتی نسبت به نظرات دغدغه مندان داشته باشند.

این سخنان رضازاده در حالی ایراد شد که ماه‎ها پس از موضع صریح رهبر انقلاب در خصوص غلط بودن یکسان‎سازی گلزار شهدا، همچنان تکلیف فاز اول و دوم گلزار شهدای وادی رحمت مشخص نشده و به گفته مسئولین برای فاز اول و یکسان‎سازی شده نمی‎توان کار خاصی کرد، حال آنکه فاز دوم نیز به حال خود رها شده است.

اکنون که به هر ترتیبی، گلزار شهدای شنب غازان در انتظار ترکیب جدید است، همه دغدغه‎مندان امید دارند تا در فرصت باقیمانده با لحاظ کردن نظر مقام معظم رهبری، نتیجۀ کار به یکسان‎سازی ختم نشده و صرفا مسقف‌سازی اتفاق بیفتد و سپس حجله‌ها و سنگ‌نوشته‌ها احیا گردد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب

شهردار تکاب گفت: شهرداری و شورای شهر تکاب در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب با ستاد یادواره شهدای شهرستان همکاری و در احداث این بنا مشارکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رزاق محمدی، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد یادواره شهدای شهرستان تکاب اظهار کرد: سال گذشته طرح ساماندهی و مناسب‌سازی گلزار مطهر شهدا تکاب با ۳۰ میلیارد ریال هزینه اجرا شد.

وی افزود: ادامه طرح توسعه و تکمیل زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی گلزار شهدا در سال‌جاری انجام می‌شود.

شهردار تکاب گفت: شهرداری و شورای شهر تکاب در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب با ستاد یادواره شهدا شهرستان همکاری و در احداث این بنا مشارکت می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: برای نصب تصاویر و تمثال مبارک شهدای تکاب در میادین و بلوارها از جمله بلوار شهید نسرین‌پور برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته طرح نام‌گذاری معابر، خیابان‌ها و کوچه‌های شهر تکاب اجرا شد و معابر شهر تکاب به نام شهدای والامقام مزین شدند.

کد خبر 748776

دیگر خبرها

  • لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان