Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@20:39:54 GMT

عرضه ۷۵۰ تن چای وارداتی با ارز دولتی در ایام محرم و صفر

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۷۴۶۳

عرضه ۷۵۰ تن چای وارداتی با ارز دولتی در ایام محرم و صفر

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از عرضه ۷۵۰ تن چای وارداتی با ارز دولتی در ایام محرم و صفر خبر داد. ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

عباس تابش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به توزیع بخشی از چای وارداتی با ارز دولتی در طرح محرم و صفر اظهار کرد: در هفته‌های گذشته چندین جلسه با شرکت‌های واردکننده چای داشتیم و با توجه به اسناد چای وارداتی با ارز رسمی، گزارش کاملی از این بررسی‌ها را به ستاد تنظیم بازار اعلام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، 750 تن چای وارداتی با ارز دولتی شناسایی شدند که این میزان چای برای طرح محرم و صفر و تامین چای مورد نیاز در این طرح تخصیص یافت.

به گزارش تسنیم، آمار واردات چای با ارز دولتی نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پیش از 18 خرداد ماه، حدود 20 هزار تن چای با ارز دولتی به کشور وارد شده است و پیش از این نیز سازمان حمایت از شناسایی 70 شرکت واردکننده چای با ارز دولتی خبر داده بود.

شناسایی 70 واردکننده چای با ارز 4200تومانی/ عرضه چای دولتی به بازار در آیندهبازار چای داغ شد؛ 20هزار تن چای وارداتی با ارز 4200تومانی کجا رفت؟

بر همین اساس لازم است تا مشخص شود، شرکت‌های واردکننده چای که بیش از 19 هزار و 250 تن چای وارداتی با ارز دولتی را تا پیش از اواسط خرداد ماه به کشور وارد کرده بودند، آیا مابه‌التفاوت ارز دولتی و ارز نیمایی را پرداخت کرده‌اند و در غیر اینصورت، این چای وارداتی با ارز دولتی با چه قیمت و به چه شکلی در بازار توزیع شده است؟

انتهای پیام/

R34343/P/S7,77,78,83/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند

بررسی گزارش عملکرد نیمه اول بودجه ۱۴۰۲ نشان میدهد، ۱۵۰ شرکت دولتی در این دوره زیان‌ده بوده اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با بررسی منابع و مصارف بودجه شرکت های دولتی در لایحه بودجه 1403، مشخص میشود که تعداد شرکت‌های سودده و سربه‌سر در پیوست 3 لایحه بودجه سال 1403 برابر با 323 شرکت و تعداد شرکت‌های زیان‌ده 15 شرکت است. نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد بالا بودن تعداد شرکت‌های زیان‌ده در عمل است (حدود 150 شرکت در عملکرد شش ماهه سال 1402). واضح است که درج شرکت‌های زیان‌ده به عنوان شرکت‌های سودده و سربه‌سر، باعث کاهش شفافیت بودجه و غیر واقعی شدن آن می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است که درآمد شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال 1403 نسبت به قانون بودجه سال 1401، رشد 36.3 درصدی داشته است. هزینه شرکت‌های دولتی نیز در لایحه بودجه سال 1403 نسبت به قانون بودجه سال 1402، رشد 41 درصدی داشته است.

این گزارش مطرح می‌کند که سود علی‌الحساب شرکت‌های دولتی در لایحه سال 1403، حدود 77 درصد نسبت به قانون بودجه سال 1402 رشد داشته است. شرکت‌های ملی نفت ایران، بانک مرکزی، ملی گاز، ایمیدرو، پالایش نفت آبادان، تهیه و تولید مواد معدنی، ملی پتروشیمی، ارتباطات زیر ساخت، فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و سازمان بنادر و دریانوری بیش از 70 درصد از سود پیش‌بینی شده شرکت‌های دولتی در سال 1403 را پرداخت خواهند کرد. شایان ذکر است بالاترین مالیات نیز  برای 10 شرکت مذکور پیش‌بینی شده و در مجموع بیش از 50 درصد مالیات شرکت‌های دولتی در سال 1403 برای آنها در نظر گرفته شده است.

در این گزارش بیان می‌شود که هزینه‌‌های سرمایه‌ای شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال 1403، حدود 15.6 درصد نسبت به قانون بودجه سال 1402 رشد داشته است. بررسی روند هزینه‌های سرمایه‌ای حقیقی (بدون اثر تورم) شرکت‌های دولتی، نشانگر یک روند رو به کاهش طی سال‌های اخیر است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بودجه سال 1403 نخستین بودجه‌ای است که پس از تغییر آیین‌نامه داخلی مجلس در فرآیند بررسی بودجه به صورت دو مرحله‌ای توسط مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. دو مرحله‌ای شدن بودجه، فرصت بررسی دقیق‌تر جداول بودجه را برای مجلس شورای اسلامی فراهم کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!
  • عرضه خودرو های وارداتی از فردا یکشنبه
  • شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودروهای وارداتی از فردا!
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودرو‌های وارداتی؛ ثبت‌نام جدید وجود دارد؟
  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • اولین دور فروش خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ + زمان دقیق
  • گزارش برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» از اوضاع غزه