Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@10:25:28 GMT

کاهش دمای هوا تا فردا/هوای سالم در ریه‌های پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۷۵۶۳

کاهش دمای هوا تا فردا/هوای سالم در ریه‌های پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین شهبازی مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت هوا در پایتخت گفت: شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی 73 قرار دارد و هوای تهران سالم است؛ همچنین طی 24 ساعت گذشته این شاخص بر روی عدد 75 قرار داشت و هوا سالم بود.

وی افزود: از ابتدای سال، تهران 25 روز هوای پاک، 120روز هوای سالم و 24 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای سالم برای همه گروه‌ها داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در مدت مشابه سال پیش، پایتخت 8 روز هوای پاک، 135 روز هوای سالم، 27 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته است.

مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، کاهش میزان ناپایداری جوی در برخی از ساعات امروز با ازدیاد تردد خودروها به وقوع می‌پیوندد و این مسأله تجمع موقتی آلاینده ها را در برخی از ساعات فراهم خواهد کرد.

شهبازی گفت: همچنین براساس بررسی‌های به عمل آمده، با تغییر شرایط جوی در طول روز، در برخی از ساعات آینده وزش باد نسبتاً شدید با بزرگی بیش از 5 متر برثانیه از سمت نواحی غربی پیش‌بینی شده که احتمال گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: همچنین وضعیت کیفیت هوای تهران برای روز آینده در برخی از ساعات در شرایط نامطلوب برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد و دما تا فردا نیز روند کاهشی خواهد داشت.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کاهش دمای هوا تا فردا حسین شهبازی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران وضعیت هوای پایتخت هوای سالم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کاهش دمای هوا تا فردا حسین شهبازی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران وضعیت هوای پایتخت هوای سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد میزبان هوای سالم؛ ۱۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   براساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد هوای این کلانشهر با میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ۲۴ ساعته امروز دوشنبه ۱۷ اریبهشت  با ۷۳‌ای کیو آی سالم و در وضع  قابل قبول است.

هوای این کلانشهر با شاخص کیفیت لحظه‌ای هوای   ۹۳‌ای کیو آی هم،   هم  اکنون سالم و در وضع  قابل قبول است.

مقایسه عدد شاخص کلی ۲۴ ساعته هوای امروز مشهد با عدد ۷۲ دیروز نشانگر  یک درجه  افزایش حجم آلاینده‌ها در هوای این کلانشهر است.

به شهروندان توصیه شده است:
با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در حفظ سلامت هوای شهر بکوشند.


رسالت، لشکر، ویلا، سجاد، صدف، خیام جنوبی، چمن، شهر، امامیه، کریمی، خیام شمالی، پایانه امام رضا (ع)، مفتح، ماشین‌ابزار، آوینی و سرافرازان ایستگاه‌های فعال سنجش آلودگی هوا در مشهد است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلوده برای همه سنین است.

شاخص کلی کیفیت هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی هوا را در وضع اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ در وضع بحرانی قرار می‌دهد.
شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضع پاک هوا و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای هوای سالم است.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • منطقه ۱۷ تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفت
  • تداوم کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت
  • وضعیت هوای پایتخت چگونه است؟
  • مشهد میزبان هوای سالم؛ ۱۷ اردیبهشت
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • هوای پایتخت در شرایط قابل قبول
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای پایتخت
  • هوای پایتخت قابل قبول است
  • کیفیت هوا در پایتخت قابل قبول است