Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:18:07 GMT

آخرین وضعیت پروژه اقدام ملی مسکن

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۷۶۶۷

آخرین وضعیت پروژه اقدام ملی مسکن

جدیدترین وضعیت پیشرفت طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید حاکی از آن است که از ۲۰۰ هزار واحد تعریفی، عملیات اجرایی ۷۰ هزار و ۸۹ واحد با پیشرفت حدود ۱۵ درصد آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، شرکت عمران شهرهای جدید مسوولیت ساخت ۲۰۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد هدف گذاری شده در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین آمار ارایه شده از این طرح گویای آن است که تا کنون ۱۵۹ هزار و ۹۲۱ واحد مسکونی دارای برنامه اجرایی و ۴۰ هزار و ۷۹ واحد در حال جانمایی است.

کل واحدهای آغاز شده از زمان کلنگ زنی پروژه در ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ در شهرهای جدید ۷۰ هزار و ۸۹ مورد و واحدهای در شرف اجرا ۸۹ هزار و ۸۳۲ مورد است. در ۱۵ روز اخیر نسبت به ۱۵ روز پیشین ۴۲۰۰ واحد آغاز شده و ۴۱۰۰ واحد به مرحله جانمایی رسیده است.

حبیب اله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: با توجه به شروع پروژه ها از سال ۱۳۹۷ در شهرهای جدید متوسط پیشرفت در بخش ساخت و آماده سازی به ۱۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه استقبال مناسبی از سوی سازندگان برای اجرای طرح اقدام ملی صورت گرفته است اظهار کرد: به دنبال دستور رییس جمهور مبنی بر اتمام مسکن مهر در سال جاری، پروژه اقدام ملی برنامه ریزی شد. با توجه به تجربه مسکن مهر، تلاش بر این است طرح در مکانهایی اجرا شود که هم از اقبال متقاضیان برخوردار باشد و هم زیرساختها مهیا شود.

به گفته طاهرخانی، زمین و پروانه ساخت را ما در اختیار انبوه سازان قرار می دهیم و در پایان پروژه ها دولت و انبوه سازان سهم خود را برمی دارند. بر این اساس قطعا سازندگان نیاز بازار را در نظر می گیرند و در مکانهای جاذب جمعیت اقدام به ساخت و ساز خواهند کرد. تا کنون بسیاری از سازندگان برای انعقاد قرارداد ابراز تمایل کرده اند و پیش بینی ما این است که در آینده نزدیک حجم قراردادهای مشارکت افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسكن ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه

ایسنا/یزد فرماندار یزد از آماده شدن ۶۰ واحد از ۱۲۰ واحد مسکن ملی در شهر شاهدیه تا خرداد ماه خبر داد و گفت: متقاضیان نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

«سیدمحمدرضا مدرسی» در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در شهر شاهدیه، اظهار کرد: در این طرح، ۱۲۰ واحد مسکونی در قالب شش بلوک ۲۰ واحدی ایجاد می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون ۶۰ واحد از این طرح در قالب سه بلوک در مرحله نازک‌کاری و سفت‌کاری است، افزود: این واحدها تا پایان خرداد ماه آماده واگذاری به متقاضیان خواهد شد.

فرماندار با اشاره به این که ۶۰ واحد باقی‌مانده نیز در قالب سه بلوک در حال ساخت است، گفت: این واحدها نیز تا سه ماه آینده آماده تحویل خواهد شد.

مدرسی با بیان این که دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به تامین انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات این واحدها اقدام کرده‌اند، از متقاضیان خواست تا نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

وی همچنین از آماده‌سازی ۱۶.۵ هکتار زمین برای ساخت ۳۰۰ واحد مسکن ویلایی و خودمالکی در شهر شاهدیه خبر داد و گفت: این واحدها نیز در قالب طرح جوانی جمعیت ایجاد خواهد شد.

فرماندار در پایان از همکاری دستگاه‌ها و به‌ ویژه شهرداری یزد در تسهیل صدور پروانه و آماده‌سازی زمین برای ساخت واحدهای مسکن ملی در شهر شاهدیه قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید