Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران؛ مصطفی داننده- «کارها را به مردم بسپارید» این جمله برای ما ایرانی‌ها بسیار آشناست. تقریبا هر مسؤولی که می‌آید و می‌‎رود این جمله را می‌گوید و از آن به عنوان دوای دردهای کشور یاد می‌کند اما هیچ کدام از این افراد حاضر نیستند کار را به مردم بسپارند چون بر این باور هستند آنها نمی‌توانند و برای انجام امورشان احتیاج به یک قیم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرم و برپایی تکیه‌ها و هیات‌های عزاداری یک نمونه خوب برای همه کسانی است که فکر می‌کنند، مردم برای هرکاری اجتیاج به یک بزرگ‌تر که برای‌شان تصمیم بگیرد دارند.

سال‌هاست که در شهرهای ایران در ایام شهادت حضرت حسین، مردم بدون هیچ کمکی هیات‌های عزاداری را برپا می‌کنند و به عزاداری می‌پردازند.

مردم این کار را بدون گرفتن هیچ بودجه‌ای از دولت انجام می‌دهند. فرش، پرچم، علم و کتل، چادر، شام و مکان متعلق به خود مردم است. عزاداران امام حسین به بهترین شکل ممکن، مراسم مذهبی خود را به مدت 10 شب برگزار می‌کنند.

این هیات‌ها با کمک مردم علم می‌شود. مردمی که هر روز با آنها سروکار داریم. مردمی با عقاید و ظاهر مختلف.

زمانی که گرانی کمر همه مردم را خم کرده بود، هیات‌ها و ایستگاه‌های صلواتی به راه‌کارهای جالبی رسیدند. اگر یادتان باشد در مقطعی ظرف‌های یک بار مصرف که متاسفانه استفاده از آنها در کشور رواج زیادی دارد، گران شد. هیات‌ها به جای اینکه زانوی غم بغل کنند و یا کار خود را تعطیل کنند به فکر چاره افتادند.

استکان‌های شیشه‌ای، جای لیوان‌های یک بار مصرف را گرفت. بشقاب‌های رویی ( همان روحی خودمان)  جای ظرف‌های یک بار مصرف را گرفت. این ابتکار همچنان هم در بسیاری از هیات‌ها و ایستگاه‌های صلواتی رواج دارد.

این گرانی می‌توانست خیلی از ایستگاه‎‌های صلواتی را تعطیل کند اما مردم دست به دست هم دادند و این مشکل را حل کردند.

اتفاقا هر وقت نهادی دولتی و حکومتی در مراسم محرم دخالت کردند، این مراسم با مشکل و حواشی روبرو شد. درست مانند زمانی که دولت و شهرداری تهران وارد پروژه کمک به هیات‌های مذهبی شدند.

هیات‌های عزاداری محرم نشان داد که سپردن کار به مردم، تصمیم درستی است که می‌تواند کشور را در مسیر درست خود قرار دهد و لازم نیست ما به عنوان یک بزرگ‌تر و قیم، در تمام کارهای آنها دخالت کنیم.

تجربه سپردن کار به مردم در بسیاری از کشورهای توسعه یافته تجربه شده و نتایج مطلوبی داشته است و ما هم می‌توانیم به واسطه تجربه محرم خودمان و تجربه دیگران هرچه زودتر بسیاری از کارهای کشور را به مردم بسپاریم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دولت هیات محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار ، فعالان اقتصادی و اصناف  تا ۲۵ اردیبهشت امسال  مهلت دارند از درگاه ملی مجوز‌ها ، شناسه یکتا و مجوز‌های الکترونیکی کسب وکار  را دریافت کنند
برای دریافت شناسه یکتا از درگاه ملی مجوز‌ها اطلاعات هویتی و دارابودن برخی مجوز‌های لازم مورد نیاز است .

تقویت هوشمندسازی خدمات دولت به اصناف، قابلیت استعلام و دسترسی سریع به مجوز قانونی الکترونیکی فعالان اقتصادی و جلوگیری از فعالیت‌های زیر زمینی و قاچاق برخی مزایای الکترونیکی شدن مجوز‌های کسب وکار است

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • قول باشگاه فولاد ‌خوزستان برای تشکیل تیم قایقرانی
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری