Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@16:48:35 GMT

شناسایی هویت پیکر مطهر ۵ شهید دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۸۱۰۶

شناسایی هویت پیکر مطهر ۵ شهید دفاع مقدس

هویت پیکرهای مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) شناسایی شد.

به گزارش نویدشاهد ، همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام هویت پیکرهای مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس شناسایی شد.  این شهدا متعلق به استان‌های فارس، مازندران، خراسان رضوی و تهران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکرمطهر این شهدای گرانقدر برای وداع، تشییع و تدفین به استان‌های خود اعزام خواهند شد.

شهید حسن صادقی

شهید حسن صادقی، فرزند محمد، متولد 1340، اعزامی از استان فارس ،شهرستان استهبان (ناجا) است. این شهید بزرگوار سال 67 در تک دشمن در منطقه زبیدات به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکر مطهر شهید از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی شده است.

شهید ولی الله صدرایی

شهید ولی الله صدرایی فرزند قربانعلی، متولد 1336، اعزامی از ساری (ناجا) است. این شهید بزرگوار در سال 59 در جریان درگیری با دشمن در منطقه دهلاویه به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکر مطهر شهید از طریق اطلاعات میدانی شناسایی شده است.

شهید رضاعلی ابراهیم نژاد

شهید رضا علی ابراهیم‌نژاد، فرزند محمد قلی، متولد 1341، اعزامی از بابل(لشکر 25 کربلا) است. این شهید بزرگوار سال 65 در جریان عملیات کربلای پنج در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکر مطهر شهید از طریق پلاک هویت، شناسایی شده است.

 شهید محسن مهاجر قوچانی

شهید محسن مهاجر قوچانی، فرزند محمد حسن، متولد 1344، اعزامی از مشهد(لشکر پنج نصر) است. این شهید بزرگوار سال 61 در جریان عملیات مسلم ابن عقیل(ع) در منطقه عملیاتی سومار به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکر مطهر شهید از طریق پلاک هویت، شناسایی شده است.

شهید زید الله قهرمانی

شهید زیدالله قهرمانی، فرزند سرخوش ، متولد 1341 ، اعزامی از تهران (لشکر 58 ذوالفقار) است. این شهید بزرگوار سال 61 در جریان عملیات محرم در منطقه عملیاتی سومار به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکر مطهر شهید از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی شده و منزلش در استان اردبیل است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ پیکر بیست شهید گمنام و تازه شناسایی شده دوران دفاع مقدس، در روز‌های ۱۴ , ۱۵ و ۱۷ اردیبهشت، همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۹ استان تشییع و خاکسپاری می‌شوند.   در استان قم، مراسم وداع با پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود. پیکر این شهدا، جمعه ۱۴ اردیبهشت در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد مقدس جمکران تشییع و خاکسپاری می‌شوند.   مردم استان تهران هم شنبه ۱۵ اردیبهشت در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر ۶ شهید گمنام را در شش نقطه تشییع و به خاک می‌سپارند. خاکسپاری پیکر‌های شهدا در شهرک شهید خرازی، هوافضای سپاه، سازمان زندان‌ها، شهرک دریا، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و ناحیه فناوری رازی (شهر ری) انجام خواهد شد.   در استان البرز همزمان با سالروز شهادت امام ششم شیعیان، پیکر شهید "محمدرضا غضبان احمدی" تشییع و خاکسپاری می‌شود. محمدرضا غضبان احمدی سال ۱۳۵۹ در خرمشهر شهید و جاویدالاثر شده بود.   در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) , مردم استان خوزستان پیکر منصور عزیزپور محمدی و غلامعلی عشیری لیوسی از شهدای تازه شناسایی شده دوران دفاع مقدس را بدرقه خواهند کرد. غلامعلی عشیری لیوسی سال ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی (منطقه فکه) و منصور عزیزپور محمدی سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله به فیض شهادت نائل آمده بودند.   پیکر بسیجی شهید محمدمهدی فانی هم شنبه ۱۵ اردیبهشت در استان خراسان جنوبی تشییع و خاکسپاری خواهد شد. محمدمهدی فانی سال ۶۲ در منطقه شرهانی شهید و جاویدالاثر شده بود.   مردم استان اصفهان هم در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) , پیکر عباس رمضانی، جواد مراثی و مجتبی نادر تهرانی از شهدای تازه شناسایی شده را تشییع و به خاک خواهند سپرد. عباس رمضانی ۲۷ اردیبهشت سال ۶۵ در منطقه کله قندی مهران، جواد مراثی، سال ۱۳۶۰ در چزابه و مجتبی نادر تهرانی سال ۶۳ در عملیات بدر (شرق دجله) به شهادت رسیده و پیکرشان در منطقه باقیمانده بود.    پیکر شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس سید علاءالدین اسدپور هم شنبه ۱۵ اردیبهشت در زادگاهش روستای آقا جلو شهرستان زرقان استان فارس تشییع و خاکسپاری می‌شود. این رزمنده دوران دفاع مقدس ۲۳ خرداد سال ۱۳۶۷ در عملیات بیت المقدس ۷ (منطقه شلمچه) به شهادت رسیده بود.   همدانی‌ها نیز در سالروز شهادت امام ششم شیعیان پیکر شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس، محمد رنجنوش را تشییع خواهند کرد. محمد رنجنوش ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای ۵ (شلمچه) به شهادت رسیده بود.   پیکر شهید محمد شفیع فیضی‌زاده هم شنبه ۱۵ اردیبهشت در ایلام تشییع خواهد شد. این رزمنده دوران دفاع مقدس سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۳ به شهادت رسیده بود.   پیکر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس هم دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش واقع در بزرگراه شهید بابایی تهران تشییع و خاکسپاری می‌شود.

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر شهید ۲۵ ساله پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال