Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز شنبه در گزارش وقایع و حوادث ۴۸ ساعت گذشته حوزه فعالیت این یگان نظامی به خبرنگار ایرنا گفت: این دو صیاد متخلف روز پنجشنبه هفته گذشته و بر اساس گزارش منابع خبری به پاسگاه مرزی کرند، در حین صید پرندگان شکاری شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: سه تله شکار، دو قطعه کبوتر زنده به عنوان طعمه، برخی آلات و ادوات شکار و یک عدد دوربین شکاری، آلات مکشوفه از این دو صیاد متخلف است که در فاصله کمتر از ۱۰۰ متری نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان مشغول صید بودند و با دستور قضایی یک دستگاه موتورسیکلت آنان نیز توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ سراوانی اضافه کرد: این دو صیاد اهل روستای کرند در اظهارات خود اعلام کردند که با صید هر قطعه پرنده شکاری (عقاب و شاهین) آن را به قیمت ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال به واسطه ها می فروشند و آنان نیز این پرندگان را با چند برابر قیمت خرید به شیخ نشینان کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌فروشند.

وی با بیان اینکه صیادان متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل شده اند، بر ضرورت مشارکت بیشتر مرزنشینان برای حفظ و صیانت از گونه‌های گیاهی و جانوری در منطقه تاکید کرد و از آنان خواست در صورت مشاهده صید غیرمجاز پرندگان حفاظت شده توسط شکارچیان متخلف، مراتب را در اسرع وقت به پاسگاه‌های مرزی مستقر در منطقه گزارش نمایند.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین از کشف یک لاشه گوسفند از خودروی وانت پراید در جاده گنبد - مراوه تپه در سه راهی روستای آی تمر بخش دشلی برون گنبدکاووس خبر داد و گفت: بر اساس نظر کارشناس دامپزشکی، این گوسفند پیش از ذبح مرده بوده و صاحب آن که از اهالی روستای "قره گل تخته وسط" شهرستان مراوه تپه بود، قصد داشت تا لاشه را به صورت غیرمجاز وارد چرخه غذایی نماید.

سرهنگ سراوانی افزود: این لاشه گوسفند به همراه خودرو توقیف و صاحب ۴۲ ساله آن با تشکیل پرونده برای سیر روند قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس اجتماعی محیط زیست مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان، گفت: در سال گذشته، بیش از ۲۷۰ هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار به مناطق دچار تنش آبی استان گلستان تحویل داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابوالفضل رحیمی با اشاره به شرایط تامین آب شرب در استان اظهارداشت: در سال گذشته، بیش از 270هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار به مناطق دچار تنش آبی استان تحویل داده شده است.

وی درباره تامین آب شرب برای مناطق دچار تنش آبی استان اظهار کرد: در سال گذشته و به خصوص در فصل تابستان، به دلیل گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب از سوی مردم، تقاضا برای آب شرب افزایش یافته که این امر، مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از تحویل بیش از 270هزار مترمکعب آب شرب به تعداد 20 هزار سرویس از طریق آبرسانی سیار به روستائیان و همچنین بعضی از شهرهای دچار تنش آبی استان در  سال گذشته خبر داد و گفت: حجم آبرسانی سیار در هر ماه با توجه به میزان گرمای هوا و تعداد مناطق دچار کمبود آب، متغیر بوده و از ابتدای سال گذشته تاکنون روند صعودی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان آبرسانی سیار را یکی از راه‌های تامین آب شرب روستاهای مواجه با بحران اعلام کرد و گفت: این اقدام به ویژه در همه ایام سال در مناطقی که با کمبود آب مواجه بوده و منابع آبی جایگزین ندارند انجام می‌شود.

رحیمی با اشاره به عملکرد آبرسانی سیار شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، اظهار داشت: 257روستا و نقاط جمعیتی در کل استان با جمعیت بیش از 186هزار نفر در سال گذشته از خدمات آبرسانی سیار این شرکت استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد