Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:55:23 GMT

تابستان روی خوش به مردم کردستان نشان می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۸۹۲۶

تابستان روی خوش به مردم کردستان نشان می‌دهد

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان روز شنبه گفت: براساس تحلیل و بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، از فردا یکشنبه ۱۷ شهریور تا روز جمعه ۲۲ این ماه دمای هوا به طور محسوسی روند کاهش دارد.

بهرام چاره خواه افزود: پیش‌بینی می‌شود در این مدت دمای هوا به صورت میانگین بین سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش داشته و حداقل دمای هوا در سطح خاک برخی نقاط استان به حوالی صفر درجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این مدت سرمازدگی صیفی جات و محصولات جالیزی حساس به دماهای حوالی صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد از مخاطره هاست و  انتظار می رود این چالش ها در مناطق دهگلان، دیواندره، زرینه، هزاکانیان، بیجار و قروه بیشتر باشد.

چاره خواه گفت: جمع آوری محصولات و انتقال آن به انبار و یا بازار فروش، در صورت امکان استفاده از پوشش برای حفاظت از محصولات در مقابل سرما، استفاده از آبیاری و روشهای متداول توصیه شده توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی برای تعدیل دما از توصیه های هواشناسی در این مدت است.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز سردترین دماهای استان در قاملو و بابارشانی با ۶.۳ درجه سانتی گراد و گرمترین دما نیز با ۳۵ درجه سانتی‌گراد در سروآباد به ثبت رسیده است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی کردستان برداشت محصول کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان

مهدیه اصحابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی تا روز دوشنبه وضعیت جوی استان به نسبت پایدار و آسمان صاف و آفتابی همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از بعدازظهر دوشنبه با شمالی شدن جریانات سطح زمین، افزایش ابر و بارش پراکنده، کاهش دما و وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گلستان گفت: این شرایط ناپایدار جوی با شدت و ضعف تا پایان هفته در استان تداوم خواهد داشت.

وی یادآور شد: دمای حداقل صبح امروز گرگان ۱۴ درجه ثبت شد و پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز گرگان به ۲۸ درجه برسد.

کد خبر 6096843

دیگر خبرها

  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • گردمترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان